gbg2012 skrev 2011-02-07 19:56:41 följande:
Jag tycker inte att det går att bestämma över om andra vill lämnas över eller inte.
Klart det inte gör. Och jag har heller inte sett att någon har sagt "du Lisa694753 får absolut inte ha brudöverlämning, jag kommer att komma till kyrkan och hålla fast din pappa så att han inte kan lämna över dig". Däremot kan man diskutera i allmänna ordalag om man tycker det är bra eller dåligt, och i så fall varför.
Jag tycker man ser en sammanblandning rätt ofta på internetforum, där person A säger "jag tycker x är en dålig idé" varpå person B blir arg och säger att "du kan inte bestämma vad jag ska göra". Jag försöker inte förbjuda någon att göra vad som känns rätt för dem, men jag vill uttrycka min åsikt att jag tycker brudöverlämning är unket.
Att vissa personer, kända eller okända, tycker att det jag vill göra är dumt utgör väl inget som helst hinder för mig att göra det ändå? Det är bara om man vill göra precis som man vill OCH dessutom få alla i hela världen att säga att man gör rätt som man får problem?