• Sörön10

Brudöverlämning - hit eller shit?

Skulle man skriva ut alla rader som skrivits om ämnet skulle man nå ett antal varv runt jorden, men hur står BTs medlemmar egentligen i frågan?

Är du för (HIT!) eller mot (SHIT!) brudöverlämning?

Hur motiverar du din åsikt?

Kom igen, nu kör vi en gallup och kollar vad vi egentligen tycker! 

Ämnet är hett, ordet är fritt! Kör så det ryker! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 17:29
    Om ni tycker att alla får göra som dom vill, hur kommer då ni göra/hur gjorde ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?
  • shakynose
    Kattpoet skrev 2011-02-05 11:55:46 följande:
    Lissie 88,

No, after seeing how  unfair  the system was towards my wife due to her divorce and  also the fact that we are both well over  30,  I wanted to walk in with her.   The wedding was about us,  this was the start of our life , not about our parents and  it wasn't even sure her father and mother could come to the wedding start with. 

We talked a lot about this and we decided that we would do a civil ceremony and do it our way and  this we did, I am so happy I had my bonny lass by my side the whole wedding. She is my strength and comfort. 
    Glad
  • Aniara4
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-05 17:34:23 följande:
    Alltid lika kul med trevliga människor.
    Ja visst är det. Tack så mycket för komplimangen.

För att återgå till ämnet: Nattiselita ställde en fråga och jag påpekade att om hon ville se många svar på den så fanns det en massa svar att hitta i tråden. Alla som redan har svarat kanske inte orkar upprepa sina svar en gång till, och då missar hon ju den information hon var ute efter.
  • Aniara4

Men visst, jag hade kunnat uttrycka det på ett vänligare sätt. Tyvärr hade jag lite dåligt tålamod den dagen. Ber om ursäkt för det.

• JustMeAndMyLove
    mammacatta skrev 2011-02-05 22:13:32 följande:
    Nej, det var inte hela vägen och faktum är att kungen måste enligt lag godkänna hennes val av make.
    Så är det nu inte för oss vanliga dödliga.
    Va?
    Det jag menade är att man är inte boskap för att man behandlas som det.
    Säger man att en kvinna leds fram som en ko betyder ju inte det att hon är en ko.

• förlovadflicka

Tycker det är jätteintressant att alla bryr sig om ursprunget till det här men inte tycker att det är något att dansa runt ett manligt könsorgan på midsommarafton :P Tycker jag är lite mer udda :P

• JustMeAndMyLove
    förlovadflicka skrev 2011-02-06 17:12:36 följande:
    Tycker det är jätteintressant att alla bryr sig om ursprunget till det här men inte tycker att det är något att dansa runt ett manligt könsorgan på midsommarafton :P Tycker jag är lite mer udda :P
    Fast fallosen är ju till för att hedra mannen utan som symbol för att man befruktar jorden.
    Har inte med mannen att göra, hehe 
  • JustMeAndMyLove

Är ju INTE till för att hedra mannen, ska det stå förstås

• förlovadflicka
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-06 17:21:10 följande:
    Fast fallosen är ju till för att hedra mannen utan som symbol för att man befruktar jorden.
    Har inte med mannen att göra, hehe 
    So? Tycker det är en väldigt konstig sed ändå :P Och varför är den manlig, det hedrar ju mannen automatiskt! Menar inget med det och pallar inte diskutera det men folk gör så mycket som de inte har en aning om var det härstammar från :) 
  • JustMeAndMyLove
    förlovadflicka skrev 2011-02-06 17:22:40 följande:
    So? Tycker det är en väldigt konstig sed ändå :P Och varför är den manlig, det hedrar ju mannen automatiskt! Menar inget med det och pallar inte diskutera det men folk gör så mycket som de inte har en aning om var det härstammar från :) 
    Jag tror alla vet vad den där stången står för, hehe.
    Moderjord kunde ju inte gärna befruktas av... en jättevagina?? :P

• förlovadflicka
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-06 17:26:40 följande:
    Jag tror alla vet vad den där stången står för, hehe.
    Moderjord kunde ju inte gärna befruktas av... en jättevagina?? :P
    Haha, så kan man ju se det :P Men tror inte folk tror på det där gamla så fattar inte vad poängen är riktigt ;) Ja, ja, end of discussion :P
Svar på tråden Brudöverlämning - hit eller shit?