• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • moonlightgirl

Japp här vill jag vara med i. Jag är inte hemma nu så jag kan inte mäta mig och allt det nu men jag återkommer imorgon med det. Jag har kört lchf förut men kommer inte ihåg nu hur mycket jag gick ner då. Men hur som hellst så hoppar jag gärna på det igen.  =)

• Thailand2011

Härligt!!!
    Då får vi se till att peppa varandra!!!

=)

• hysterica75

jag e på:)
    körde lchf i höstas och gick ner 6 kilo eller nå sånt.
    funkar skitbra för mej.. inge sötsug och inge hunger..
    jag har 13 kilo minst som ska bort innan augusti.

• Jeliqa

Jag är med :)
    Har kört LCHF sedan nyår och har gått ner 5 kg hittills, minskat en del cm runt alla delar också :) Jag har tänkt gå ner 5 cm till runt midjan innan bröllopet och gärna lite vid armarna och allt därefter är bara positivt :) Hur många kg jag går ner spelar egentligen ingen roll känner jag :)

Enda nackdelen för min del med LCHF är ett enormt sockersug. Här om dagen köpte jag lite godis men mådde illa så fort jag ätit två bitar så det var ju positivt i varje fall, men himla jobbigt med själva suget som sitter i hela tiden. Någon annan som känt av något liknande?

• hysterica75
    Jeliqa skrev 2011-02-12 22:52:50 följande:
    Har kört LCHF sedan nyår och har gått ner 5 kg hittills, minskat en del cm runt alla delar också :) Jag har tänkt gå ner 5 cm till runt midjan innan bröllopet och gärna lite vid armarna och allt därefter är bara positivt :) Hur många kg jag går ner spelar egentligen ingen roll känner jag :)

Enda nackdelen för min del med LCHF är ett enormt sockersug. Här om dagen köpte jag lite godis men mådde illa så fort jag ätit två bitar så det var ju positivt i varje fall, men himla jobbigt med själva suget som sitter i hela tiden. Någon annan som känt av något liknande?
    jag hade inget som helst sockersug sist jag körde.. eller jo första veckan, men sen gick det över. jag är en riktig godisråtta annars. choklad, kakor och godis är min drog.

jag ska börja på riktigt imorron igen.. har kört en liten fuskvariant nu i tre veckor.:)
  • wiii

Låter märkligt med sockersuget, har du verkligen ätit efter lchf eller har det slunkit med en del kolhydrater?
  • Thailand2011

Åh vad roligt att vi är några stycken!! =)

Jag kommer att väga o mäta på onsdagar o uppdatera det här!!
    Allt för att pina mig själv, det verkar vara det enda som funkar!!

Har inte fuskat en enda gång hittils och är stolt över det!! =)

Märkligt det där med sockersuget ja....hrm... Har du kollat så att du endast ätit matvaror med mindre än 5gram kolhydrater per 100gram??

Jag har faktiskt aldrig blivit sötsugen under LCHF perioder...

• hysterica75

jag väger å mäter mej imorron, då ska jag köra stenhårt.:) jag MÅSTE;)

• Jeliqa
    wiii skrev 2011-02-13 09:49:34 följande:
    Låter märkligt med sockersuget, har du verkligen ätit efter lchf eller har det slunkit med en del kolhydrater?
    Japp, är väldigt noga med kolhydrater. Jag är vegetarian så det har varit svårt att hitta vegetariska produkter med så lite kolhydrater så följdaktligen äter jag varken sojaprodukter eller quorn längre. Det vi äter hemma brukar innehålla ungefär 3g kolhydrater per 100g. 

• moonlightgirl

Köp och ät kromtabletter då minskas sötsuget. Jag har testat detta jätte många gånger och jag tycker att det funkar. Jag är en riktig godisråtta och har svårt att sluta äta godis i bland, men då funkar det med dessa tabletter. Före jul hade jag och älsklingen en godisfri månad, första veckan gick jag ner 1/2 kg och andra veckan 2 kg. Tredje veckan gick jag upp 1/2 kg för då hade jag min mens och fjäre veckan gick jag ner det halv kilot igen. Sen över jul unnade vi oss att äta godis osv. Nu har jag varit helt inriktad på att inte äta godis i veckan men vi får unna oss lite på helgen.
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!