Sandris86 skrev 2012-01-12 18:15:48 följande:
Och Knyttan: Låter ganska löjligt att man måste ha varit aktiv här på BT länge för att kunna sätta sig in i "pro-överlämnings-brudarnas" perspektiv. Visste inte att man lär sig allting här på BT. Och nej, jag har inte läst de andra trådarna om detta ämnet, men jag svarade ju faktiskt i den här tråden och inte alla trådar.
Exakt hur länge måste man ha varit aktiv här för att kunna tycka någonting och delta aktivt i forumet? Så att jag vet när jag ska komma tillbaka och skriva vad jag tycker...
Det jag menade med att se saker ur ett annat perspektiv är att många verkar ha svårt för att förstå att en sak kan betyda olika för olika personer. Och varför ska jag komma med ett argument FÖR brudöverlämning när jag själv inte ens har tagit ställning till om jag är för eller emot, utan bara säger att jag förstår att de känner på sitt sätt? Man behöver inte alltid ta ställning för eller emot, man kan diskutera ett ämne ändå..
LÄS vad jag skrev! Nej man måste inte ha varit aktiv här länge för att kunna sätta sig in det perspektivet som de som vill ha brudöverlämning har... det går ganska fort. Saken är ju att alla vi som argumenterar mot detta
HAR satt oss in i det perspektivet och håller inte med.
Det är en fråga som kommer upp ofta. Alltså är det okunnigt av dig att tro att vi tycker som vi gör för att vi inte känner till "andra sidan" och ska vidga våra vyer. De är förmodligen ganska panoramiska redan.
Det hade du vetat om du läst fler av dessa trådar.
Jag har absolut inget som helst problem med att förstå att olika saker betyder olika saker för olika människor,
grejen är precis den. Jag kan ge en massa hållbara argument till att brudöverlämning är en riktigt sunkig och dessutom importerad tradition och att de som väljer att ha det på sitt bröllop helt enkelt gör ett mindre smart val, men jag orkar inte, för jag kommer inte få tillbaka mer än en massa "JAG tycker och för MIG..."
Att ha en diskussion som går ut på "jag tycker X är fult" - "jaha för mig är X fint" det är inte så givande, speciellt inte när man har pingpongat runt det ett par varv redan.
*gaaaah nu blev jag indragen i en till jäää*****a överlämningstråd igen!!*