• Undra

Hårig eller inte?

En liten nyfiken undran bara..
    "Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?

Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!

• Svar på tråden Hårig eller inte?
  • DramaQueen

Jag svarade ju inte på frågan.
    Jag brukar raka nästan allt (lämnar en trekant framtill). Ganska under perioder låter jag det växa ut och ansar bara + tar bort det som sticker ut ur trosorna. Men jag tycker det kliar så mycket med hår, så det slutar alltid med att jag rakar bort det i alla fall. Jag har alltid haft det problemet och hade upprepade svmpinfektioner när jag var yngre. Sedan jag började raka mig har det blivit mycket bättre.

• MsKingston

En fråga till er som rakar, får ni problem med inflammerade hårsäckar ? Jag har fått det dom ggr jag rakat mig och det är f*n inte fräscht. Ser ju ut som finnar

Nån som har tips på vad man kan göra åt det? Jag använder hyvel o lödder...

• amiore

MsKingston:

Jag brukar också få problem med inflammerade hårsäckar när jag rakar, men de brukar bli lite bättre efter några dagar.

När min sambo ibland rakar mig blir det konstigt nog lite mindre problem. Han har en teori att jag är för "våldsam" med hyveln - gör för snabbt, kör flera gånger på samma ställen, trycker för hårt med hyveln- och det kan nog stämma. Antar att han är mycket försiktigare eftersom det inte är på honom själv och han är osäker hur hårt han kan trycka osv, när det är på någon annan och inte honom själv.

Så det kanske kan vara ett tips: Var försiktig, försöka att undvika att raka flera gånger över samma yta. Dessutom ha en VASS hyvel och undvik attt ta mothårs, speciellt om håret är lite kortare. Sträck huden också så tror jag det går lättare!

Lycka till! //ami

• MsKingston

Tack för tipset. Det kan nog stämma för mig med, har inte riktigt tålamod för sånt så jag tar nog i rejält för att det ska gå så fort som möjligt.

• DramaQueen

Mild skrubb och antispetisk kräm av något slag kan mildra problemen också.

• bää

Jag fick en chock när jag började gå och simma i vintras och insåg att de allra flesta i min ålder tar bort det mesta. Jag var bergsäker på att det var mindre vanligt än så och att majoriteten bara hyfsade bikinilinjen.

Så här varken rakas, noppas eller vaxas mer än det som sticker utanför baddräktskanten. Har inte så mycket fritid att jag vill slösa bort ens 5-10 minuter på något sådant, och sambon är PK, dvs politiskt korrekt, och tycker inte att han har rätt till åsikter i ämnet.

• Electric Lady

Förstår inte din fråga, Drama Queen? Mutta = det kvinnliga könsorganet, det bildas i fosterstadiet, så det är väl från mammas mage den kommer ifrån. Sen blir den kasslerliknande om den rakas i vuxen ålder.

• hybris

Hej!
    Rakar själv bort det mesta. Sparar en trekant fram... och tycker att det käns bra. Men det är nog lite en vanesak också. För min del behövdes det en invänjningsperiod.

Vad gäller hårsäckarna har jag fått rådet att använda ett deostift. Killar använder ju rakvatten. Deostiftet använder jag dock bara "framtill" runt trekanten. Då Blir det inga "finnar". Man kan ju använda utan parfym också.

• Stilig Amelia

Både jag och min sambo gillar päls, men inte därnere Så vi ansar rätt rejält, men lämnar kvar en liten kort mustasch på honom och en triangel på mig. Men så är vi också rätt så "orala" av oss...

• DramaQueen

Electric Lady:
    Jag kan inte se att jag ställt någon fråga till dig. Förstod mycket väl vad du menade som kasslermutta. Kanske du misstog mig för att var någon annan?

Svar på tråden Hårig eller inte?