Hårig eller inte?
En liten nyfiken undran bara..
"Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?
Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!
En liten nyfiken undran bara..
"Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?
Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!
Carin J ---> Håller helt med dig. Jag förstår inte varför man ska "tvingas" raka bort det som är naturligt bara för att någon fått för sig att det skulle vara äckligt. Då skulle man väl logiskt sett behöva raka av sig håret på huvudet också, speciellt så här på sommaren när mitt ganska tjocka hår blir varmt och svettigt. Jag tycker inte att håret på mina ben eller i mitt underliv är äckligare än det jag har på huvudet.
Och det ligger något i det där med att renrakade underliv för tankarna till små barn. Jag tycker att det är lite läskigt när man tänker på att en renrakad kvinna är lika hårlös som ett litet barn. Är det så att en rakad kropp ger ett med oskyldigt och ofarligt intryck, den som är mest lik ett barn är mest intressant för männen?
Jag började raka mig där nere för en del år sen.. Inte helt, utan bikinilinjen bara, sen blev jag missnöjd med mitt resultat lite då och då, och klippte till och med, så urbota dumt.. =) Om man rakar av allt, växer de ut isåfall så man kan se lite "normal" ut? (De ser inte såå onormalt ut, överdriver lite kanske..men ändå!) Och hur gör man det för ett bra resultat? Inte hyvel väl eller?
aha, nu har jag läst lite mer, helt ovetande i den här frågan upptäckte jag att de inte e så konstigt att använda saxen... menade inte att va "ohyfsat" på nåt sätt.. Klipper längden då eller? Men som sagt, rakar man allt helt, kommer det tillbaks så man kan börja om på nytt? Och vilket sätt e bäst... Kul tråd... :)
Det här med att killen inte vill få hår i munnen kan jag köpa (det kanske är så för en del, själv har jag inte hår inuti - så får min partner blir det aldrig ett problem ).
Men det här med att en kille tänder på ett rakat kön tror jag inte är "naturligt". Jag tror inte att en kille som säger sig "tända" på det är pedofil - däremot så tror jag att både tjejer och killar har en mkt snedvriden syn vad gäller ideal.
Om min partner helt plötsligt skulle "be mig" att raka mitt kön skulle jag inte se honom som pedofil (och jag skulle inte tappa all respekt för honom). MEN, en del av respekten skulle vara försvunnen och jag skulle helt klart undra varför jag inte duger som jag är. Det är ju nästan samma sak som att han skulle "be mig" att skaffa silikon, banta bort några kilon eller liknande - skulle faktiskt bli riktigt ledsen .
Det har aldrig slagit er som är emot rakade kön att man kan få mer känsel utan hår? Så är det i alla fall för mig så jag gör det visst för min egen skull. Oralsex utan hår är tusen ggr skönare än med hår. Så det så. Sen att min man uppskattar det mer utan hår gör ju inte saken sämre. Testa själva får ni se.
Att jämföra med hår på huvudet blir väl ändå lite snedvridet eftersom man aldrig slickar nån på huvudet.
Jag tycker liksom det saknas nåt på en kvinnokropp utan busken. Den ser mer ut som en staty, eller skyltdocka kanske. Steril, ren, kysk.
Ei saa peitää:
jag förstår inte hur känseln skulle kunna bli bättre av att raka bort könshåret? Jag har inget hår där min partner stimulerar mig (så då kan det ju knappast göra ngn skillnad ).
För att förtydliga så stimulerar han mig på kl*toris och precis runtomkring (och där tror jag inte att speciellt många tjejer har ngt hår).
Dea:
ja, vem vill se ren och kysk ut när man har orals*x??
Hehe, ja det kanske är så att jag egentligen skulle bli man med tanke på hur mycket hår jag har där nere och på benen. På benen kan håret bli 2 cm vilket jag tycker är i längsta laget och där nere växer det långt in kan jag säga. Så för mig blir det rätt stor skillnad på hur känslig jag blir om jag är rakad resp. orakad.
Ei saa peitää:
jo, då kan jag förstå att det kan underlätta om du tar bort lite.
Sorry, utgick ifrån att alla såg ut som jag (som vanligt rätt dumt att göra det ).
Då får jag väl ändra min ståndpunkt lite. Jag har full förståelse för att tjejer med hår inuti tar bort det, men i övriga fall så har jag svårt att se ngn mening med det. .
Carin J:
BT är fullt av kvinnor som kan tänka själva och stå upp för sig själva. och det har ju inget med hur håriga de är att göra.
Varför ska ni förutsätta att de som väljer att raka sig där nere inte har valt det själva utan blivit "tvingade" till det?
Gealach:
Kul för dig att du gilar ditt könshår... Men att dra paralleller till att man i så fall skulle raka av håret även på huvudet är väl att överdriva lite va?
EmmaPemma:
Finns det bara ett ideal som är "rätt" alltid? Alla människor är ju olika, har olika preferenser och olika ideal, och tur är väl det...!
Brukar ni titta på p*rrfilm förresten? Och hur ser tjejerna ut där? Oftast är de ju rakade, eller hur? Ligger din kille där och tänder inte alls på filmen då, eller gör han det? Och hur är det då med din respekt för honom....? Fast ni kanske bara tittar på 70-talsp*rrisar...... ;)
Jag skulle för övrigt inte bli lessen om min man skulle påpeka om några år att jag kanske lagt på mig lite, eller om han skulle föreslå att jag lade in silikonimplantat (om brösten skulle "försvinna" efter några barn). Han skulle ju aldrig tvinga mej till nånting, men eftersom jag aldrig vill bli en sån som "förfaller" helt och slutar bry mig om mitt utseende bara för att jag är gift, så skulle jag uppskatta att han är ärlig mot mig.
Och det gäller ju inte bara utseendet, utan om något annat förändrats i förhållandet också. Då är vi överens om att prata om det och hitta en lösning innan problemet blir för stort för att klara av.