Hårig eller inte?
En liten nyfiken undran bara..
"Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?
Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!
En liten nyfiken undran bara..
"Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?
Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!
EmmaPemma: Har inte testat överläppen, men min mamma berättade om när hon var inne på någon skönhetssalong i Italien för en massa år sedan. I stolen bredvid satt en tjej som just vaxade överläppen. När vaxet drogs bort satt tjejen nästan bokstavligen i taket, det såg tydligen riktigt läskigt ut...
Lagom hårigt är bäst....jag vill inte se ut som en liten flicka....utan som en väl-ansad kvinna...
Lämnar en lagom liten trekant....
Håller med Sarge..lagom hårigt.
Jag försöker vänja mig vid epilatorn... :-O
Det kliade för mycket med rakning och började växa ut för fort, och jag har inte tålamod att raka varje dag.
Suck och stön! Är det ingen av er som "tar bort allt" som funderat på om det kan vara så att könshåret faktiskt fyller en funktion? Faktum är att lite lurv gör det en smula luftigare i trosorna. Och att det inte blir alltför instängt i trosorna är A och O om man vill undvika otäcka svampinfektioner.
Och en annan fråga till er som "tar bort allt" - känner ni det inte som om era partners måste lida av pedofili om de tänder på ett helt hårlöst underliv? Jag skulle aldrig kunna respektera en man som föredrog ett rakat underliv framför ett naturligt.
Carin J: Jag har rakat mig i flera år och aldrig haft problem med svamp men visst kanske det blir luftigare med hår men då tror jag snarare att tajta jeans och täta trosor är boven till att man får svamp. Det blir ju ingen luft då heller eftersom håret trycks ihop och det blir tätt.
Angående pedofili så har jag inte märkt av några såna tendenser hos min man. Jag rakar mig både för min och min mans skull eftersom jag tycker jag får sämre känsel med hår och dessutom slipper han hår i munnen.
jag rakar bort nästan allt utom en 1 cm bred rand. Tycker hår är allmänt ofräscht och äckligt, särskilt när man har mens. Men jag är ju som jag är också, för jag rakar allt på kroppen, armarna, hela benen, under armarna, alltså de ställen där hår syns.
Min sambo vill gärna att jag har lite lurv men då känner jag mig bara äcklig, så han har fått vänja sig. Har aldrig nånsin haft problem med svans trots att jag är nästan helrakd och använder string
ooops, såg att jag skrivit fel i slutet
svans-problem har jag verkligen inte haft *skrattar*
Carin J
Tror faktiskt dom flesta tjejerna (och killar) rakar eller ansar sig för deras egen skull.
För att känna sig fräscha och sexigare.
Desutom tänder man väl inte på bara på könet, rakat eller inte.
Carin J:
Snälla du... Var inte det där med att de män som gillar rakade kön är pedofiler lite att ta i....?
Antingen är du bara ute efter att provocera, eller så har du något emot män över huvud taget.
Säg att du träffar en kille, ni har sex och han ger dig oral stimumans. Du är inte rakad, men han säger inget den där första gången... och inte de följande heller... Du blir jättekär... Han också... Det här är nog Mr Right...
Men så när ni varit ihop ett tag säger han att han skulle vilja att du rakar bort håret på musen... Han tycker att det är läckert utan hår, och gillar inte att få hår i munnen (fast i början ville han väl inte säga något). Skulle du genast tappa respekten för honom, se honom som pedofil, och göra slut då?
Bara en liten undran.....?
Min man har INGA pedofil-tendenser iaf fast han älskar att jag rakar mej.
Vi får väl hoppas att det inte bara är håret som skiljer ett barns kön från en vuxen kvinnas....
Hej, Charlize!
Jag har verkligen ingenting emot män i allmänhet för att jag tycker att det är förkastligt att renraka sitt underliv.
Och jag skrev inte att män som gillar rakade underliv ÄR pedofiler, men jag anser att något, osagt vad, är galet när kroppsbehåring har blivit något äckligt eller, som Fluffigt Får skrev, något "allmänt ofräscht". I ärlighetens namn är det, enligt mig, lika illa när kvinnor "för sin egen skull" rakar sig som när män uppmuntrar rakandet.
Och för att reda ut eventuella missförstånd: det är inte ansandet i bikinilinjen eller lite föriktigt friserande jag vänder mig emot, utan renrakandet av hela könet.
Rakade blygdläppar, silikonbröst, fettsugning och hetsbantning är egentligen samma sak. Jag tycker att det är vedervärdigt att kvinnor idag inte kan känna sig kvinnliga, sexiga och fräscha utan all denna SKIT som prackas på oss.
Och nej, Charlize, jag är inte på något sätt ute efter att provocera för provokationens skull. Men en diskussion med fler perspektiv skulle vara upplyftande. Vart tog alla kvinnor som kan tänka själva och som vågar och orkar stå upp för sig själva vägen?