• Undra

Hårig eller inte?

En liten nyfiken undran bara..
    "Där nere", hår eller inte? Och om inte, hur mycket tar ni bort och hur gör ni det?

Har precis upptäckt att det kan vara trevligare utan nämligen!

• Svar på tråden Hårig eller inte?
  • *Blomman*

EmmaPemma

Ok, jag har sett en hel del kvinnor som är helt platta precis som man var när man var liten och jag tycker att det verkligen går att jämföra med rakat kön.

• Ei saa peitää

Men hallå, ser man inte skillnad på ett barn och en vuxen så tycker jag man bör kolla synen för då har man allvarliga problem.

• sinefa

Varför tycka synd om kvinnor utan bröst/plattbrsötade? De tycker knappast synd om sig själva och behöver nog inga sympatier heller. Vad är det för fel att ha små bröst? *mållös*

Vi kvinnor ska väl uppmuntra varandra att tycka om våra kroppar som de är istället för att kritisera varann?

• titioo

Jag hoppar över bröstdiskussionen som jag inte fattar.

Jag fixar bikinilinjen (som går från naveln till knäna...) med "marginal"
    + toppning.

jag vaxar helst, för rakningen är jag ingen hejare på. Vill inte ta bort allt, men gärna en stor del.

• Madame

hej,

nu maste jag fraga en sak...jag har alltid tagit bort har, alltsa där "down under" med veet harborttagningskräm for det är enkelt och effektivt. Men jag ska lova er att det inte är sa smart ända, för krämen kan irritera om den rakar komma "in" och det svider och kan ge infektion. Sa nu undrar jag lite över "brasiliansk vaxning". Hur funkar det? Ligger man och spretar med benen precis som hos gynekologen för att "vaxdama" skall komma at?? Det stressar mig lite isafall... Har ni andra effektiva tips? Raka bort är väl inte sa lätt, speciellt i de helt undre regionerna?

tack for tips!

• Leone

*Blomman*,
    jag skulle tro att min kompis Saras pojkvan tander pa *Sara* (som for ovrigt har mycket sma brost), for att hon ar en harlig, underbar, kul, frack tjej med snyggt ansikte och fin kropp. Inte for att hon har nastan obefintliga brost och han darmed far utlopp for sina pedofil-tendenser.

(Om, enligt ditt argument, det *finns* killar som valjer att vara med plattbrostade tjejer for att de bar pa nagon underlig onskan att fa vara med barn, da ar det val *killarna* du ska tycka synd om, inte tjejerna?? Det later lite 'blame the victim' over ditt resonemang...)

• Ei saa peitää

Om jag uppfattat det hela rätt med jämförelsen plattbröstade och rakade kön så var det så att vissa verkade tycka att killen var pedofil om han tände på ett hårlöst kön. Därav jämförelsen med små bröst eftersom barn också har små bröst.

Jag kan också tycka att resonerar man så att om man gillar ett hårlöst kön så är det som att ha sex med ett barn så är även plattbröstade som att ha sex med ett barn. Det är ju inte så att man tänder på själva könet/brösten som sådant utan på personen i sig så jag fattar inte hur man kan tro att bara för att man gillar rakade kön så är man typ pedofil.

Jag kanske rörde till det hela men jag hoppas ni förstod vad jag menade.

• EmmaPemma

sinefa: Ja precis .

Jag tror faktiskt att man bör hålla isär begreppen "rakat kön" och "små bröst" i det här fallet. Tycker tyvärr att den här diskussionen har urartat till ngt irrelevant just nu.
    Att raka sitt kön kan faktiskt liknas vid att "återgå" till barnstadiet igen. En kille som tänder på detta är naturligtvis INTE pedofil automatiskt. Och vad jag kan se av tidigare diskussion så är det ingen som har påstått det heller. Vi är några stycken som har ifrågasatt om det är riktigt "normalt" att killar tänder på rakade kön. Personligen så tror jag att en del "tänder" (eller tror att man skall tända på det) just för att man ser det i porrfilmer och liknande - vilket ger en skev bild av vad som är sunt (enligt min mening iaf). Därför ifrågasätter jag män som tänder på rakade kön - jag påstår INTE att de ÄR pedofiler. Men automatiskt går mina tankar till ett barn när jag ser ett rakat kön - tyvärr.

Huruvida en tjej har platta bröst eller inte är ju inget som tjejen (eller killen) kan göra ngt åt. Och som jag tidigare sagt så ser jag i princip aldrig helt platta tjejer utan det handlar om mycket små bröst. Det kan man ju snarare jämföra med att en del tjejer har väldigt lite hår "där nere" av sig själv.

• busiga_mamman

Men härregud vad detta har urartat..
    Det är väl samma sak, att en kille tänder på en tjej som har hår likväl som en som har utan..Vad fan har de med pedofiler att göra.. Så om jag då tänder på min kille som är helrakad, är jag då pedofil också eller.. Jag tycker bara att de är fräscht, likaså min sambo. Och jag rakar mig inte för att sambon ska tända på det, utan för att jag själv tycker de är fräscht.. Har ju alltid rakat mig, långt långt innan jag träffade min nuvarande, och jag har vart med killar som inte alls gillat rakat.. Men detta med att killar ska va pedofiler för att de gillar rakat är ju patetiskt, kan inte ens förstå hur ni kan resonera om sånt.. Ja ja, är väl pedofil jag med då, en kvinlig sådan, som gillar rakade killar..
    Tack för mig

• EmmaPemma

busiga_mamman:
    vem är det som säger att killar som tänder på helrakade kön är pedofiler?

• busiga_mamman

Har du inte läst tidigare inlägg

• *Blomman*

Folk har verkligen missuppfattat mitt inlägg.

Många personer här klagar på de som rakar bort allt hår där nere eftersom de då ser ut som barn och då måste deras killar ha pedofiliska tendenser. Detta tycker jag är sjukt!

Därför drog jag parallellen med kvinnor som har helt platta bröst. I så fall enligt vissa personers resonemang måste killar som tänder på de tjejerna också ha pedofiliska tendenser för platt bröst hade man ju när man var liten flicka.

Jag ville bara visa de som är så upprörda över folk som rakar sina kön, att de kan lägga ner. Pedofili är något helt annat än att tända på ett hårlöst kön.

Inget ont om plattbröstade tjejer, verkligen inte! Enda skälet till att jag tycker synd om dem är vissa kvinnors resonemang om pedofili.

• *Blomman*

Ei saa peitää

Precis, du förstod mitt resonemang. Tack för att du utvecklade det mer så att resten kan förstå vad jag menar. :)

• EmmaPemma

busiga_mamman:
    förstår inte varför du behöver bli oförskämd - det framgår tydligt av mitt inlägg att jag läst tidigare inlägg och deltagit i diskussionen från början.

Och vad jag kan se så är det ingen som har sagt att killar (eller tjejer) som rakar sitt kön ÄR pedofiler.
    Om du hittat ngt sådant inlägg får du gärna säga vilet det är.

• EmmaPemma

*Blomman*:
    jo, jag "förstår" ditt resonemang - men jag håller inte med (jag tycker fortfarande att det har med två skilda saker att göra, och inte med "synfel" som Ei saa peitää uttrycker det).

• *Blomman*

EmmaPemma

Kan du utveckla varför det skulle vara två skilda saker?

• Liandrin

Jag tror att killarna som tänder på rakat kön, inet tänker alls i nå banor med att dom vill ha sex med ett barn? Jag tror att det hänger mer på porren. Jag har inte sett många tjejer i porrfilmer som har världens buske? Dom kan ha hår men väldigt ansat. Men alla tänder inte på rakat, dom kanske vill ha kvar lite hår på tjejen. Precis som att vissa tycker inte om att bli avsugen. Det där är ju en smaksak. Som vi tjejer, om jag tänder på en kille som är rakad så är det inte för att jag vill ha sex med en pojke heller. Vet inte om jag förstått diskussion, men men... :))

• *Blomman*

Håller med Liandrin, men jag tror inte att alla killar som gillar helrakat gör det pga att de har sett det i porrfilmer, utan tycker bara att det ser mest fräscht ut. :)

• Ei saa peitää

Som komplement till Liandrin och *Blomman* så kan jag tillägga att många nog inte vill ha hår för det killas i näsan och fastnar i halsen.

• EmmaPemma

*Blomman*:
    i mina tidigare inlägg har jag förklarat det. Jag är ledsen om du inte förstår, men det går nog inte att vara mer tydlig.

Liandrin: jag tror som dig att det till största del har med porren att göra. Och om porren inte funnits tror jag nog att de flesta hade tyckt att rakade kön var "konstiga". Men jag säger naturligtvis inte att det är så, utan det är vad jag TROR. Själv tycker jag att man ser ut som ett barn med rakat kön - och jag kan tyvärr inte förstå varför ngn tar illa upp över varför jag tycker det - det är ju en smaksak som så många säger .

Ei saa peitää:
    jo, den diskussionen har vi ju redan varit inne på tidigare. Och jag är ju, som tidigar sagt, förstående om det nu är så att man har hår inuti underlivet. Men jag tror inte att alla tjejer har det. Åtminstone har jag det inte själv .

Lämnar denna tråd nu, den börjar bli lika enfaldig som amningstrådarna var .

Svar på tråden Hårig eller inte?