• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Next

Hej tjejer...

motivationen är verkligen i botten nu. Hade en tuff helg... fick hem min nya häst (ett föl) och när uppfödaren lämnar av honom talar hon om att han inte är avvand som vi kom överrens om. Så i helgen har jag vakat och i princip fått äta det folk har tagit med sig till mig.

Sen igår så fick min sambo reda på att han har kommit in på den utbildningen han ville och börjar således plugga till våren. Jätteroligt. Men medaljongen har en baksida. Nu vet vi inte hur vi ska göra med bröllopet...

så motivationen är totalt i botten...

• tvillingsjäl

Next: Vad tråkigt med bröllopet!! Blir det för dyrt eller vad är anledningen?

Du får tänka att det bara är en helg iaf...jag var ju till Sthlm i helgen å jag kan säga att jag inte brydde mig om vad jag åt...eftersom vi förlovade oss där...men en helg gör inte så mycket!! Låt inte dessa tillfälliga motgångarna sänka dig!

• Next

tvillingsjäl: Förmodligen blir det för dyrt...

• sweet saint

tvillingsjäl;

Vilken härlig känsla!!
    det är alltid bra att ha ett "gammalt" plagg hemma som man kan prova!!!
    Har själv en skitsnygg jacka som sitter som ett korvskinn om jag tar på mig den..
    Men till våren ska den sitta som den bör kan jag lova!!!!!!

Ja, jag hoppas att man kommer fram till den "dieten" som passar bäst för mig!!! Jag tror att det jag kör nu är bra för mig, men jag behover bara veta vad jag ska skärpa mig med!! Tror jag fuskar undermedvetet... "Lite här o där räknas inte".. Så det var en bra ide Aug06 kom med!! Behöver nog föra dagbok igen!!
    Ska ta en promenad i eftermidda', ca 30 min.. mer hinner jag inte, men imorgon är jag ledig så...

Hur går det för dig o motionen??
    Hittade du tillbaks till GI efter Sthlm???

• Jessie76

Upp med hakan Next, jag vet att det är svårt men man klarar allt man vill klara. En sak jag har lärt mig är att man inte ska sitta å ha ångest för det man inte lyckats med... Var istället glad för om du tog en morot tillsammans med hästen det hade ju kunnat vara en påse chips eller godis!
    Du har säkert rört dig en hel del oxå så glöm helgen (sen har du ju gjort ett jättejobb med fölet!!) idag är första dagen på resten av ditt liv!
    Gamla klyschor funkar faktist

Grattis TS!! Jättejättejätteroligt!!

SS jag tränar oxå på Nautilus! Vi e liite äckligt lika du och jag gissar jag
    Fast jag är mycket tyngre än dig dock...
    Ska försöka komma ikapp

Nu kämpar vi på brudar! Det här SKA gå!

• sweet saint

Next:

Ååååh vad synd!!!
    Vet ju själv att det inte finns en chans att spara pengar som student...
    (kul att han kom in dock).
    Men ta det lungt bara och se till alla skrymslen och vrår hur ni ska lösa bröllopsfrågan!!

När det gäller vikten, så ta bara nya tag!!!

Kramar*

• tvillingsjäl

Tack tjejer!

Jodå, jag har hittat tillbaka till Gi efter Sthlm..inte svårt alls..upplevde att jag svullnade upp av maten jag åt där..mådde inte bra alls, så det var en lättnad att börja om med GI!

Sweet saint: Sånt är bra att ha..då har man liksom motivation! Nu får jag sikta på att göra dessa jeansen alldeles för stora innan jag köper nya!
    Matdagbok kán nog vara bra...själv glömmer jag lätt av det!

Next: TRist..vet oxå hur det är att vara fattig student! Trist oxå att man då måste börja skära kostander av sin dröm...hur länge ska han plugga? 3 år?

• sweet saint

jessie76:

jajjabulle!!!!
    Nog ska vi lyckas... Won't take no for an answer!!!!!
    Nu fick jag ett ryck minsann!!!
    jag tycker att nautilus äe bra! Skönt att slippa fria vikter! Livsfarliga ju!! Har förlorat en tand och var nära på att mista synen för 6 månader sen pga det... Fick en järnskakning dock..
    Det är så himla fint här nu... det snöade inatt så jag bara njuuuuter!!!
    Vill ta en superlång promenix ikväll iskogen, men f----n jag har inte tiiiiid...

Hur går det med maten jessie76??
    (måste hålla koll... )

• aug06

det fiffiga med att skriva ALLT man äter och dricker och vilka klockslag är att man lätt kan se... förbränner jag mer eller mindre än vad jag äter? äter jag regelbundet och därmed har en "kontinuerlig" förbränning (finns vackrare ord och ff.) De kontra hur jag tränar.. egentligen lika lätt som 1-1=0 eller Oppps 1+1=2 och jag la på mig ett kilo :-/ hänyn måste man ävn ta till om man sitter mycket på jobbet etc... men summa sumarum.. 7000 cal = 1kg fett.. säger min PT.. grrrrr... och då börjar man kika på vad van stopar i mun..

sweet saint: Har du srivit upp frukost

• Bröllopstokiig

jessie76:

jajjabulle!!!!
    Nog ska vi lyckas... Won't take no for an answer!!!!!
    Nu fick jag ett ryck minsann!!!
    jag tycker att nautilus äe bra! Skönt att slippa fria vikter! Livsfarliga ju!! Har förlorat en tand och var nära på att mista synen för 6 månader sen pga det... Fick en järnskakning dock..
    Det är så himla fint här nu... det snöade inatt så jag bara njuuuuter!!!
    Vill ta en superlång promenix ikväll iskogen, men f----n jag har inte tiiiiid...

Hur går det med maten jessie76??
    (måste hålla koll... )

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg