• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

he he ja det är bara bra att ha lite tid..då kan ni liksom låta det smälta lite..det är ju en stoor grej!! Vi längtar oxå å komer att börja försöka nästa år..å jag har inte käkat p-piller på flera flera månader så när vi väl börjar försöka så tar det förhoppningsvis inte så länge!

• sweet saint

Vad kul!!!!!
    Det kommer att bli väldigt spännande att följa!!!
    Viktnedgång (som nu kommer att bli på blodigt allvar!!!),
    Bröllop
    Graviditet

Ett litet HJÄLP är passande för den känslan som man har..
    Eller vad säger ni???

• tvillingsjäl

ja det vore ju bra att tappa i vikt innan man blir gravid... sen får man börja om med GI när man ammat färdigt, man tappar ju en massa bara av att amma!

• sweet saint

ja.. det där med ammningen visste jag inte om förrens nyligen...
    Man tänker ju lite på hur det blir efter man fått bebisen.. om man gått upp 20 kg och sen ska gå ner det...
    Men man kanske får då en lite skjuts av amningen...
    Ja du.. Nu på måndag kommer jag att strikt, utan undantag att börja BANTA!!!!
    Har aldrig "bantat" i mitt liv, men nu jäklar!!
    Och träna ska jag göra om det även skulle bli så att jag måste gå på kvällen som jag hatar!!! Ska stärka överkroppen så mycket jag kan.. Hade nämligen lite dålig rygg när jag var liten, plus att jag skadade nacken och ryggen i sommras på en studsmatta!
    Vill vara i toppform"!!!
    Ska gå till en läkare som kan hjälpa mig att sluta röka.... är ingen storrökare, men är tillräckligt fast för att få abstinens... Min pojkvän ska också sluta nu... Hoppas bara att vi inte utsätter oss för 3 världskriget...

• Jessie76

Helt sjukt... Jag röker oxå liiite liite - otäckt...
    Ett tips bara - Snälla snälla lita inte för mycket på att man går ner när man ammar... Vill inte "sätta mig" på er men för det första finns faktist risken att ni inte kan amma och sen finns faktist vi som helt enkelt inte går ner av det tyvärr
    Och dessutom blir det lätt att man litar lite för mycket på att man tappar det vid amning samtidigt som man "äter för två". Det är det sämsta för man behöver inte äta för två kroppen sköter detta så bra själv...
    Som sagt jag vill inte vara en besserwisser, jag vill bara hjälpa till

• sweet saint

tack!!!

Nej jag tror inte heller på att alla går ner även om man kan amma.. Då skulle ju alla nyblivna mammor inte ha problem med vikten och så är det ju inte i alla fall..
    men chansen och hoppet finns!!!
    Man får se hur det blir..
    jag som optimist och drömmare kommer att tro att jag äter bra och tränar LUNGT under graviditeten.... och ska inte gå upp mer än vad som anses "normalt"... Men vi får se vad verkligheten visar för mig!

• tattar-Emma

Kul =)

Bara så ni vet, att man just ätit p-piller gör inte alls att det tar lite längre tid innan man blir med barn, snarare tvärtom. Vissa som har svårt att bli gravida kan ordineras p-piller, för att få en liten hormonchock. Så det går nog fortare än kvickt =P

• tvillingsjäl

okej..om man formulerar sig så här då....om allt går som det ska så brukar man gå ner i vikt när man ammar, man har trots allt lagt på sig vikten av en anledning...å p-piller kan för VISSA innebära svårigheter i början om man ätit i många år....men inte för alla! Men så är det ju med allt, man kan inte hårddra nånting!

• tvillingsjäl

Jessie76: he he jag trodde att man åt för 2 när man var gravid inte efteråt? fasen..efterår har man ju ballongtuttar full med mat åt ungen eller?

• sweet saint

HA, ha, ha!!! vad rolig du är!!!

Frågade min pojkvän igår om han kände sig stressad av detta beslut..
    men han sa (självklart), nej!

För mig känns det lite konstigt faktiskt..
    INte nån ångest, men... hur kan man ta ett sånt beslut??
    Lite överväldigande faktiskt..
    Sen går jag runt och är superlycklig...
    Hur 17 ska det bli när man väl få se ett positivt resultat??? *hjälp*

Men.....
    Jag har läst lite på nätet om hur man kan förbereda sig.
    Kan säga att min hälsa är prioritet no 1 nu!!!
    Träning, (som jag redan är igång med iofs), mat ska jag koncetrera mig mycket mer på nu, men sen rökningen...
    Ska trappa ner nu sakta men säkert!!
    Det kommer att kännas lustigt att kämpa sig ner i vikt för att sen få tillbaks allt!!
    Idag har jag fått min 30min promenad och som lunch har jag havregrynsgröt...
    Det enda jag ska äta då det vankas julbord ikväll...

Hur går det för er alla med vikten??
    Kom ifrån ämnet lite här.. sorry!!
    Det är ju Lördag nu!! Ska vi klara helgen??

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg