• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Jessie76

Hmmm.... Jag är fundersam...
    Det finns ju pulsmätare på maskinerna på gymet. Hur räknar man ut dessa 70% man ska ligga på? Kanske det är så att jag ligger på för hög puls när jag konditionstränar...
    Jag har inte tid å träna varje dag, men jag äter i princip bara kokta grönsaker och sallader till min mat (alltså istället för potatis å sånt). Jag tror snarare att det är som du säger att jag kanske behöver mer fett för jag står nästan still just nu...

Va kul att du har lyckats så bra, och snällt av dig att vara med här å hjälpa oss andra!

• Jessie76

Sen tror jag oxå att jag har frågat förut, men jag tar det igen - vad ska man äta till mellanmål och hur mycket?? Jag kan inte äta frukt det går bara inte även om jag älskar det! Vad kan jag göra då?

• lilla-Angelina

Är bulgur bra?

• sweet saint

nötter, keso, ost, rivna morötter med lite fänkål, bär, u name it!!!
    Tror man blir trött på allt om man äter det ofta.. så variera dig mer!!
    det kanske du redan gör iofs..

• sweet saint

lilla a:

bulgur är supergott!!
    Särskillt i sallader!!!!!
    Rekomenderas!!

• sweet saint

slutar jobbet nu..
    återkommer senare för att gen en "slutrapport"

• Jessie76

rivna morötter med fänkål? Rått då eller? Nej jag har inte alls varierat mig, jag äter bara:
    1 glas naturell lättyoghurt och ev 1-2 skivor rökt skinka på morgonen c:a 07.30.
    Lunch kl 12.
    Middag vid 17.45.

That´s it. Kanske eventuellt en hel j-a massa nötter på kvällen Oss ekorrar emellan

• aug06

lilla-Angelina
    bulgur är kanon gott men det är snabba kolhydrater och kanske inte det bästa om man vill undvika dem

Jessie76
    Pulsklocka är överkurs tycker jag. Ta din egna puls och försök hamna runt 170-180. svårt att säga exakt var man ska tänkas ligga men typ. Prova annars en Spinning 3 och ta sen känslan ? 30 he he he.. Oh du, läs mitt inlägg om skalman. Jag tycker dog att du äter TOOOOK förlite!!!! Och ja, skulle nog säga för lite fett också. Man måste äta men mindre portioner, ungefär som 1,5*knytnäven om du inte har extreemt stora händer annars tror kroppen att den svälter och sparar på alllt du stoppar i munnen

Men tjejer:

Det finns massa av rotfrukter man kan snaksa ihop riva dem och hälla på lite olja och lätt krydda. För att inte tala om all god bönsalsa man kan göra ohh? kalasgott med lite oliver i. Min kosttis säger dock att jag bara får äta 50 gram oliver per dag

• sweet saint

jessie76:

Oj.. du ater inte mycket du..
    forsok att klamma in en sallad eller soppa iallafall!! jag antar att du lamnade mellanmalen utanfor eller??
    Prova som frukost fiberberikande havregrot med sylt eller sotningsmedel. det star du dig pa ett tag!!

Lilla angelina:
    Kor du stenhart pa Gi metoden, sa du inte far ata kolhydrater alls sa passar inte bulgur, men ar du i fas 2 eller 3 sa ar ju bulgur som fullkornspasta!!! Helt ok!
    Men at bara inte fetaste maten ihop med det utan ta det separat isafall. Nu menar jag ex nan fet sas till kottet eller sa, olja och dyl ar ju pk!
    Man kan tanka pa nar det galler GI och den dieten att aldrig kombinera hogt kolhydratinnehall med mycket fett i samma maltid. Du kan ata ex mer carbs pa dagen, men blanda inte in det i middan om ni forstar da ni ex ater fett o proteiner...

Ehhhh.. ja..!!??

• tvillingsjäl

Vänta nu här en sekund...vet inte varför du tog åt dig på det sättet aug06, jag har inte kritiserat på ngt sätt, här inne så har alla sina egna metoder att gå ner i vikt å vi delar alla med oss av erfarenheter å tips! Det är väl jättebra att det har funkat för dig men det jag menade var att ditt sätt kanske inte automatiskt passar alla, men att man kan ta delar av olika människors metoder å skapa sin egen!! Å jag har definitivt INTE lagt några ord i din mun...du kanske skulle ha frågat mig hur jag menade istället för att skriva sådär?? Förövrigt är det väl ingen som påstått att du är nån guru?? Så..med det missförståndet uppklarat så går vi vidare..mot nya mål!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg