Ohh.. frukost e superviktigt! För att sätta igång kroppen
Gör tvärt om, ät En mörk skiva bröd, osötad (mmmm va gott) med En skiva 17% ost. Annars spelar det ju ingen roll om man byter ner sig till en ost med lägre fetthalt om man äter fler :-/.
Skipa chokladen ta en kopp te (eller kaffe) utan socker! Men med lite grön mjölk om du vill.. Chokladen e fuuuul med socker och här startar dagens sug på meeer socker?
Ta äpplet som mellanmål nr 1, jag äter bara en frukt er dag :-/
Alternativt kan du ta en lätt keso 250g.. bra med proteiner!!
Köttfärs, hummm? jag äter så lite kött som möjligt (utom fredag och lördag )
Varför? Kött innehåller ?onyttiga fetter? det som kroppen mer än gärna vill behålla
Du har kyckling, kalkon, tonfisk, lax? massor av gottis att byta ut köttet mot som inehåller ?bra fetter?.
Bra att du inte äter ris, potatis, pasta? ersätt allt sånt med härliga grönsaker som avokado, gurka, paprika, ärtor, broccoli mm. Skippa Knorr, det finns massor av supergoa oljor i butiken. Välj gärna en lite dyrare, de smakar så mycket bättre. Och snååååla inte med oljan på maten. Kroppen måste ha fett för att bränna fett. Jag hade brist på intaget av fett och hamnade på en platå ? inget hände, tills jag började äta mer fett.
Mellanmål 2: ta frukten eller keso
Gillar du hasselnötter och torkade aprikoser? Köp och ha som snaks om du blir sugen mellan målen. ÄT inte hela påsarna (gjorde jag :-/ satt på toa hela nästa dag) utan två påsar, en av varje räcker till 4 dagar. Dela upp hemma och ta ej med mer än vad du ska äta idag
Ber om ursäkt fall jag trampar på tår, men???