• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • lilla-Angelina

Är ju fortfarande sjuk...Vill så gärna gå ner i vikt..Orkar inte vara fet längre Kläderna sitter inte fint o jag känner mig som en flodhäst!!!

Jag försöker också äta lite kolhydrater(fullkornsbröd och pasta) kör mycket med soddan och proteindrinkar med kessella

• sweet saint

Hur går det med träningen annars då??
    Få se om vi kan komma till nån hjälp..

• lilla-Angelina

Jo träningen går bra förutom satt jag har varit sjuk nu...Men mina armar blir större
    Det är godis som är problemet och mest då choklad..

• sweet saint

har du nå VV recept hemma?
    Jag kör en blandning av VV och GI metoden och det funkar bra!!
    Försök sen att simma och Konditionsträna mer.. lågintensitet träning ger bäst resultat för fettförbränningen. Sen när kommit igång med konditionen efter ca 1 månad så kan du ju börja blanda in styrketräning för att forma kroppen.
    läs lite om träning på iform.se.. suverän sida.. där hittar du också riktigt bra hemma övningar för kroppen, som ger ruskigt bra resultat vid konternuelig träning!!

• tvillingsjäl

fasen..jag skrev ett inlägg tidigare som inte kom med... Nåja..jag skriver igen då! GRATTIS!!!! Självklart ska du äta vad du vill på din födelsedag! Se till att äta lite lättare resten av dagen bara!

Jo jag äter lite kolhydrater, grovt bröd tex..men ingen pasta eller så ännu..ska börja om med det snart när vi ska börja åka skidor....nu när jag är sjuk behöver jag definitivt inga kolhydrater!

Men jag äter oxå choklad, dock inte mjölkchoklad utan mörk, men vi äter mest vit choklad..det är lågt GI nämligen..köpte även lite nougat häromfagen å det var såååå gott!!

Sweet saint: Det är knepigt det där med att planera barn å bröllop..man vet ju aldrig när man blir gravid, det kan gå på en gång eller det kan ta ett år..vem vet? Jag vet inte heller hur vi ska göra med det....

• lilla-Angelina

Tack!
    Forma kroppen har jag gjort i flera år,tränat styrketräning länge och är som sagt ganska muskulös och är väldigt nöjd med symmetri mm men har för mycket fett bara...

• lilla-Angelina

TS
    Är nougat ok?Älskar wienernougat

• tvillingsjäl

Ja nougat är rätt okej, i små mängder alltså..för det är så högt fettinnehåll!

• lilla-Angelina

Jag kan ju inte leva utan nougat så då ska jag satsa på mörk choklad och nougat nu då!

• sweet saint

Lilla A:
    ok, men det är ju jättebra!!!
    Satsa lite mer på simning så kanske det går fortare.. Mina erfarenheter med simning är som sagt jättebra för det syftet! Raska promenader är också bra!! Minst 40 min dock!!

TS:
    vi orkade inte prata om det igår, så vi tar det idag.. jag jobbade sent och skulle upp tidigt så....
    Det är jättesvårt faktiskt. Vi vill vara barnlösa vid bröllopet, men samtidigt vill vi ha barn nu. Man kan ju ordna med ett fint vinterbröllop, eller chansa på att graviditeten dröjer, och planera tills i maj.. Vi ahr ändå bestämt att inte försöka bli gravida under mars april, då vi vill minska chansen att få barn i december..
    Hur 17 ska man komma fram till nåt vettigt..???????

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg