• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

gomorron!!

Sweet saint: Ja det kan mycket väl vara så att man inbillar sig..jag börjar tro det...jag menar, jag har ju inte mått illa mer än en kort stund igår..jag är dålig i magen men det är ju sambon oxå å han är ju definitivt inte gravid!! men jag har absolut känt mig konstig i nedre delen av magen så...jag tror jag ska testa mig den 23:e!!! Du då??

Igår mådde vi sisådär i magen så det blev fil å en macka till middag, å ett ägg...men det är ju okej...huvudsaken att man får i sig nåt!!

Idag ska det visst snöa om man ska tro vädertanten på tv..jag håller tummarna, jag vill ha en VIT jul!!!!

HUr är det med er alla, hur går det med allt??

• Meddelande borttaget
  • sweet saint

Hej Oms!

kul att du tittade in!!

Det här med barn ja....
    Jag tror inte heller det är någon nu längre.. Det var bara så förvånande att man fick symptomer om än ganska "svaga"..
    Jag tror att det kommer att ta ganska lång tid, ioch med att man ätit piller så pass länge..

hoppas allt fungerar!!!
    Hur går det för övrigt då?? Har ni infört kolhydrater ännu??
    Jag antar att man blir lite mer sansad när man vet att kroppen fungerar som den ska osv...
    Men vad pirrigt det har varit med alla fysiska symptom man har haft!!!

För mig fortsätter det att gå bra både med motion och mat... det ska bli kul att väga sig ´på fredag!!!!

Men Oms... du får försöka hitta motivationen efter jul då!!!!!
    Dvs om du .fortfarande vill gå ner!!!

Tvillingsjäl:
    Jag tror jag ska köpa såna här ägglossnings stick på apoteket... Då vet man ju lite lättare när det kan ske!!

hur går det för övrigt då??
    Har ni infört kolhydraten ännu??
    HAr ni hunnit diskutera bröllop ännu eller väntar ni???

Jag kan bara passa på att säga nåt roligt...
    När jag började träna så klarade jag av MAX 4 minuter kondition i sträck på lugn nivå... nu klarar jag 30 min på ett hårt pass!!!!! JAg har aldrig haft så bra kondition som nu.. inte ens när jag vägde 12 kg mindre än nu!!!! Då kan jag dessutom säga att jag under hela mitt liv har cyklat då min mamma inte har körkort och inte jag heller.. *Happy*

• sweet saint

hoppsan lite osammanhängande.. datorn måste ha rört om...

• Jessie76

Halloj bejjbs!
    Jag hoppas oxå ni får så fina julklappar - skulle ju va helt fantastiskt!

Oms har rätt. Sen har ju alla olika erfarenheter, "känningar" och symtom. Gör test så slipper ni fundera. När barnmorskan ska räkna ut vilken vecka man är i så räknar hon från sista mensens första dag... Logiskt sett så borde man ju kunna testa sig närsomhelst efter det - eller? Är inte nåt proffs men.... :-/
    Är det inte så oxå att man kan få symtom när man slutat med prev. medel?

Jag ska försöka börja gå, det är bara det att det blev så halt ute när det töade och sen frös på och då tyckte inte kiropraktorn att jag skulle gå ut å gå så mycket...

• tvillingsjäl

Tjena!

oms: Ja precis..man kan lätt inbilla sig!! Jag tror nog inte att jag är gravid men det lär väl visa sig, annars har min mge spelat mig ett spratt!! Jag tänker bara fortsätta som vanligt, inte låsa fast mig vid symtom...blir det inget nu så ska vi ändå vänta ett litet tag...

Sweet saint: Nja..inte så mycke kolhydrater ännu..men det beror mest på att vi varit sjuka å inte haft nån aptit å att vi inte kunnat träna på flera veckor!! men ikväll ska jag kanske spela innebandy...
    Vi har inte pratat bröllop ännu..det får nog vänta ett tag, vi är ju mest sugna på att skaffa hus just nu!!

Kul!!! Du ser att konditionsträning lönar sig verkligen!!

jessie76: jo..jag ska nog testa iaf nästa vecka..bara för att kolla iaf!!

Helt rätt, var försiktig när det är så halt ute!!!

• skoter

Hallå tjejer!
    Ni som verkar vara proffs på det här med träning och så.
    Har ni några super övningar för triceps och rygg som man kan köra hemma???
    Jag tränar och tränar för fullt med mina övn här hemma men tycker inte att jag ser nåt resultat :(
    Vägrar att tappa motivationen nu när det bara är tre månader kvar!
    Hoppas på att få lite tips från er duktiga tjejer.
    Kram

• tvillingsjäl

Hej!!
    Vad kör du för övningar i dagsläget då? Kanske kör du med för lätta vikter, det är det många som gör nämligen! Du kan behöva göra en del justeringar för att få ny fart helt enkelt..berätta lite om din träning!!

• sweet saint

Hej!

hur gar det far er??

skulle varit ivag o simmat idag, men tar nog det pa sondag.. lite ont i ryggen namligen.. men annar sa fortsatter det att ga bra faktiskt!!
    gymmade igar och i tisdags, sa gar jag pa sondag sa blir det tre ganger denna vecka ocksa! maten gar ocksa bra! jag far ta en lugn promenad idag istallet...

Jessie76:
    hur gar det for dig??? battre i ryggen nu??

Ts:
    har ni fatt nan sno annu? Har ar det inte en snoflinga sa langt ogat kan na... HOPPAS att det blir liiite till jul iallafall...
    Hur gar det med vikten annars?? Haller du dug pa samma niva eller??

• skoter

hmm, för lätta vikter? Kanske det!

Jag gör lite övningar varje dag.
    tex
    måndag: armar bröst rygg.
    tisdag:Mage
    onsdag: vader lår rumpa
    torsdag: Mage
    fredag: armar bröst rygg
    osv
    Armar: kör jag tex med vikter, "vanliga" biceps och ligger på rygg med armbågen mot taket och gör triceps, armhävningar mm

Rygg: ligger på mage på golvet och lyfter axlar och huvud från golvet.
    sitter frammåt lutad på en stol med vikter i varje hand(mot golvet), lyfter sedan armbågarna mot taket

Mage: situps sneda å vanliga osv

Jag kör hela tiden 3 ggr 12 på alla övningar. Ska man öka antalet 3ggr el 12 eftersom??

Jag vet ingenting om styrke träning, men jag har förstått att jag måste röra lite på mig också, har börjat med en timmas prommenader....ibland... he he :).....

Har du några andra mer effektiva tips om träning?

Tusen tack!!! på förhand.

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg