• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

vad kul att du hittade hit!!
    17 kg... under hur lång tid vill du göra detta och tränar du nåt???

Jag har pga julen inte kunnat träna sen den 22/12.... Men jag kör igång igen imorgon!! Träningen brukar gå bra det är det här med maten som är svårt att hantera... Kör VV/GI metoden, så det ska gå!! Men jag tror att jag måste börja tänka xtra mycket på kolhydraterna nu efter julen... känner att det blivit lite för mycket av det nu...

Fortsätt att käpa.. när det gäller Gi metoden så är det ju första fasen som är jobbigast... eller första veckan då man blir lite hängig dag 3 och 4...
    Men ge inte efter!!!!!!
    Se till att du har nötter, ost, ägg och andra grönsaker hemma så fixar du det!!!!

• Inda

Näe, jag tränar inte nå't... än i alla fall... Jag har tänkt att försöka börja med typ crosstrainer en gång i veckan + gå med stavar på helgen kanske.
    Jag gillar inte att gå ut när det är mörkt och jag har svårt att få tid att gå på gym eftersom jag jobbar 3,5 mil från hemorten och måste hämta barn på dagis/fritids...

Vi ska gifta oss 10 juni så det är väl mitt måldatum.
    Det blir säkert tufft men jag ska försöka...

• Inda

Jag har alltid varit "lite rund" och kurvig i vuxen ålder men på senaste tiden har fläsket satt sig fram på magen och "buken" och inte "bara" på höfter och lår... Det känns inte bra så nu är det dags att göra nå't!

Det är kul att jämföra lite med andra... och få peppning!

• Vårbrud -06

Jag vill också vara med!

Gifter mig den 10:e juni jag med. Borde gå ner en 10kg men jag är realist och är glad om jag "bara" går ner 5kg så att dubbelhakan försvinner... Har inte läst tråden tidigare... är det mycket jag missat? Inget godis idag än så länge... skall vara hår idag. Inne på min tredje frukt...

• sweet saint

ja.. det verkar lite tight med tiden där!!!!
    Men om du ska lyckas gå ner till sommaren så måste du nog träna.
    Ett litet tips.. Gå in på www.iform.se
    De har jättebra hemma övningar som GARANTERAT funkar!!!!!
    Men för viktminskning är det dock viktigt med konditiondsträning.. så kör så mycket du kan nu, och sen när det blir ljusare ute så drar du igång på allvar!
    Bor du i hus, så kan du köpa ett hopprep.
    När du städar, gör det i högt tempo så du blir lite svettig och ta ut alla rörelser mer än vanligt.. därefter kör du styrka.. (tips finns på iform) Städar du i högt tempo i en timme så kan det ses som en promenad, men det krävs att du anstränger dig! Sätt på musik vettja!!

Sätt upp ett delmål! säg 10kg... när du gått ner det så unna dig nåt..
    Sen tror jag att det är bra att papprtera för nån hur det går, plus ljug inte för dig själv... den farligaste fällan!!!
    För dagbok på motion och mat.. rapportera till oss här.. vad som helst bara det funkar för dig!!!!!!

• sweet saint

kom ihåg att varje kg räknas!!!!

• sweet saint

vårbrud 06:
    Om du nöjer dig med 5 kg så kan du mer rätt träning utan större problem om viljan finns där..
    Simma!!!!! simma, simma, simma!
    Det bästa för vikt minskning!!!!!!!!
    Finns inget som jag provat på som är så effektivt som det!!!
    Skulle jag simma 3 ggr i veckan under en månad så skulle jag med säkerhet gå ner minst 5 kg om jag äter bra till.. dvs bra frukost, smart mat till lunch o midda, lättare mål på kvällen.. frukt emellanåt!
    Nu är det så att simhallens tider inte riktigt kommer överrens med mitt jobb så därför måste jag kämpa som f-n, med gymmet istället..

Go 4 it!!!!

• Inda

Två barn och stort hus så vardagsmotion får jag...

Jag har gått med i giviktkoll.se, där får man mycket bra hjälpmedel som peppar oxå. Sen är min sambo lite träningsfreak...

Egentligen är mitt viktmål lite gripet ur luften... Det viktigaste är hur kläderna sitter. Jag har flera par byxor som jag inte kommer i... än!

Nu ska jag laga mat! Idag blir det kryddiga färsbiffar med ratatouille.

• Vårbrud -06

sweet saint
    Tack! Jag skall börja med att sluta äta godis varje dag som jag gör nu... Måste promenera lite oftare än idag också. Även en halvtimmespromenad om dagen kan väl vara bra. Men 5kg låter mycket, då måste man verkligen anstränga sig...

• Jessie76

Hej allihopa och god fortsättning!!

Välkomna vårbrud och Inda!! Vad kul att nin hittade hit som sagt

Jag funderar och funderar om jag inte skulle testa VV iallafall... I väntan på att få komma till läkaren... Vi får se...

Jag provar just nu att inte röka förresten - kommer ihåg att det fanns NÅN här som liksom jag rökte lite här och lite där... Nu e det slut med det hoppas jag.. Fast vi får se Går jag upp ett endaste litet gram så "tänder jag på" igen...

Ikväll ska vi iaf äta palt (inte bra alls, men ack så gott efter all julmat och ostar och stekar med gräddsås - usch!)

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg