• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Jessie76

Får ju för tusan inte i mig en hel sån ens på två frukostar, men å andra sidan vill jag helst inte äta något på morgonen (på veckorna iaf) :?

Ska surfa in på VV nu å kolla vad dom har för tider å sånt - dom kanske inte finns ens här uppe i lappmarkerna

• lilla-Angelina

Har också gått med i expressens gi vikt klubb...Tror dock inte rivstart är något för mig då jag tränar hårt...

Ska vi ses på chatten någon dag?

• tvillingsjäl

lilla-Angelina:

Jag körde dom första veckorna utan kolhydrater å tränade bara lätt...det var det värt för att bli av med kilona jag tappade..dom är fortfarande borta å nu tränar jag hårt med längskidåkning 3-4 gånger i veckan för att bli av med dom sista kilona! Men jag gjorde bara så för att jag ville ha snabba resultat..å det fick jag ju!!

• Cessa

Bara ett litet tips om kesella: mycket protein, visst, men de smaksatta varianterna är ju mer eller mindre efterrätt... Bättre då att köra på light naturell och blanda i lite lite fun light för smakens skull, och konsistensens. Linfrö sänker gi och äter man krossade får man fina fetter också, så det är ju jättebra att blanda i! Bra mellis!

• Isabeau

Inda: grattis! Vilken bra start på viktminskningen! Jag har också petiga barn, så jag vet att det är lite klurigt att få ihop det så alla blir nöjda.

Sweet saint: tack för tipset. Jag var inne och kollade men jag tror inte att jag skulle klara av stekt mat till frukost. Och jag som älskar mackor (fast jag vet ju att det är döden för vikten)

Jessie76: jag gick ner 12 kg när jag var med och blev guldmedlem. Tror att det tog ung. 4 månader plus den tid som man skulle lära sig att hålla jämvikt. När man hållt jämvikt ett visst tag (minns ej hur länge) blev man guldmedlem och slapp betala veckoavg. när man gick och vägde sig. Jag måste bara samla ihop lite mod och sen kanske jag vågar ge mig iväg igen. När tänkte du börja? Jag tror att det är en bra idé att gå och väga sig för annars börjar man (läs jag!) slarva. Kör hårt tjejen!

• sweet saint

halloj!!!
    Hoppas att ni alla mar bra!!!!!

ja.. jag vet, det ar jobbigt med frukosten nar man kor GI.. Det ar ju sa himla tung mat om man jamfor med vad man annars atit genom livet.. Ibland nar det blir for mycket sa skippar jag det stekta och ater annat. Keso och tomat/rodlok tillsammans med lite skinka.
    Det jag marker med den har "gi viktkontroll" ar att det ar nast intill omojligt att komma upp till de antal kalorier de foreslagit att man ska ata.. Den mat som innehaller kolhtrter har ju manga kcal sa... tar man bort det blir det ju inget kvar.. men jag kampar!!
    Frukost: agg, mager bacon, svamp och keso
    Lunch: Chili con carne med pizzasallad
    Middag: kyckling, broccoli, mozzarella
    mellanmal: apelsin
    Motion: ingen simning men 40 min promenad

En liten fraga.. Vad kan man blanda linfro i?? Vad ar det?? (om det ar bra for magen..?)

Hoppas jag orkar med ytterligare 7 dagar i denna fas.... jobbigt med all tung mat...
    Ar det nan som kan ge nat lite roligare tips pa gi mat sa man kan variera sig lite....? (som INTE innehaller agg... blahaa... ) kommer att bli vegitarian efter detta..

• Jessie76

Hahaha... Inga ägg - *fniss* lite less eller?
    Dålig humor nu på morgonen, ni får ursäkta

VV har tydligen träffar på onsdagar, hade velat gå idag men jag vet inte om jag har pengar till det. Vad kostar det och HUR gör man?

Jag vet inte om jag vill köpa naturell light och fun light (sen GI och Montignac är jag ganska så enormt MOT allt som heter light. Tror inte det är så bra för kroppen...)Går det att köpa naturell och vanlig saft eller nåt?
    Jag gillar ju inte å äta på morgonen, vet f***n inte hur jag ska lösa detta...

Jo, jag fick tipset å äta linfrö för det "får igång" magen - med tanke på att jag knappt går på toa 2 gånger i veckan typ, äckligt samtalsämne men jag tror detta har med min övervikt att göra... Kan inte vara bra att inte gå oftare? Fast det har inte hjälpt ännu så vi får se....

Gud vad jag tycker om den här tråden! Och Er då förståss ;-D

• jennyolars

Hej! Ny här på tråden. Igår gick jag med i v v. Mitt mål är 10-12 kg till i sommar. En fråga bara till alla blivande brudar, hur gör ni med klänningen. Jag menar, har man bestämt sig får att gå ner i vikt vill man ju inte köpa en klänning som (förhoppningsvis) är förstor på bröllopsdagen. Samtidigt måste man ju ha klänningen i god tid?...

• Isabeau

Jessie76: VV kostar 200 vid registrering tror jag, men kolla på deras hemsida för där fanns det en kupong som gör att man bara betalar 100 vid registrering. Man går dit och sen får man väga sig bakom en skärm så bara man själv och VV-konsulenten ser det. Hon (oftast) skriver ner det och sen så får man ett häfte som gäller för veckan med recept och förslag och sen går man på lektion om man vill. Fast det kan jag rekommendera för man blir mer peppad då. Jag struntar också i ligth, bättre att äta/dricka mindre av det söta istället

Linfrö funkar bra i fil och om man gör bröd (fast då sk**ter det sig med GI, eller hur )

• Jessie76

Tack Isabeau! Jo jag skrev ut den kupongen igår, så jag kanske "offrar" en hunka idag å går dit - jag är såååå motiverad! Hoppas hoppas hoppas att det inte är FÖR avancerat nu *håller tummarna som en toook*

Jennyolars - welcome! Kul med en peppad brud till
    Jag syr för närvarande upp en klänning. Min sömmerska vet mina planer, hon ska sy den färdigt jan-feb typ. Men då är hon "redo" att ta in den om/när ( ) det är några veckor kvar. Så om du hittar vart du ska köpa klänningen - kolla med dom om det går att ta in den, en del kanske inte går att sy in pga olika skäl? Och sen måste du ju kunna gå till en sömmerska å fixa det på ett kick
    Tänkte man kan ju inte köpa en för liten, d kanske e att utmana ödet för mycket? Hehe...

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg