• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

ok.. da ska jag prova linfro... har inte sa stora problem, men det ar ju alltid bra med fibrer och magen mar ju bara battre av det!!!
    Kommer precis fran gymmet... jaklar vad jag kampade idag.. hur nojd som helst!! Har haft brak med min sambo under en tid sa jag antar att jag tar ut aggritioner och irritation dar... ;-( ?
    ja kolla runt lite.. inte ska du betala 200 kr for invagningen... har du nan gammal tidning kvar sa kolla om det finns nan kupong dar. jag antar att VV har kuponger i varenda tidning nu nar alla ska ga ner i vikt efter julen..
    Annars kostar det 100kr vid varje vagning samt motet. Det kan vara bra att ga pa de motena iallafall 1 man tills man kommit in i det, men sen har man ju all kunskap och info for att kunna fortsatta sjalv.. du kan ju kopa egna kokbocker ocksa.. For mig kandes det da lite onodigt att slanga ut 400kr imanaden for bara vagning..
    Men a andra sidar hanger ju viktminskningen pa att nagon annan pushar dig vidare om det gar daligt en vecka..
    Sist jag gick pa VV gick jag ner 3,5 kg pa tva veckor, sa nag funkar det!!!!
    Och oroa dig inte for att nagon ska se vad du vager!!! Det ar bara du och din coach som gor det, och de har sjalva gatt ner i vikt sa de VET hur du kanner dig!!!! jag tycker att du ska ga!!
    Det ar INGET att vara nervos for och det ar bra att se hur overviktig man ar... nar du gar darifran , det enda du tanker da ar JAVLAR ANAMMA!!!!!!!! LOVAR!!!!!!!

GA!!!!! vi star har och hejjar ocksa!!!!

Jennyolars:
    Kul att du hittade hit!!!!!
    kop klanningen sa sent som du kan och se till att du kan sy upp in den om det skulle vara sa!
    Hoppas det gar bra med VV!!!!

Isabeau:
    Hur gar det for dig???

Dagens ratt:
    Frukost: se gardagen, plus tomater
    Lunch: chili con carne m broccoli
    middagen aterkommer jag med
    Motion: gym ca 70min

• Jessie76

Vad hände med inlägget??? Jag har skrivit nyss men det försvann

• tvillingsjäl

Jag tycker personligen att VV är dyra...400 spänn i månaden är rätt saftigt, men det beror ju helt på hur man är som person, vissa vill ju gå ner i vikt tillsammans med en grupp där dom kan få peppning! Personligen lägger jag pengarna på en bra kokbok, typ Klaras Gi bok..kanon!!

Sweet saint: Tråkigt att ni haft lite jobbigt, men det är träningen är kanon att ha...man blir av med frustration och lugnar ner tankarna lite....väldigt skönt!!!

• jennyolars

Jag håller med tvillingsjäl att det är lite sura pengar. Men sen känner man ju sig själv, jag måste ha någon som "sparkar" igång mig, sen vill man ju inte stå där på vågen och ha gått upp. Nej detta funkar nog på mig!

• tvillingsjäl

precis! Å då kommer det säkert att funka för dig! För mig passar det inte alls utan jag kör på själv...eller rättare sagt jag och min sambo å så bra har det aldrig funkat tidigare...därför kommer jag att fortsätta med GI, känns tryggt att ha hittat sin grej.....

• jennyolars

Sen är det ju så att nu har man ju verkligen ett mål som man inte kan ändra på eller skjuta fram.

• Isabeau

Jessie76: lycka till i kväll! Jag lovar att du kommer att känna dig jättenöjd med dig själv nästa gång du ställer dig på vågen!

Sweetsaint: jag har börjat med "lördagsgodis" och har inte ätit nåt fikabröd eller nåt sånt under veckan och på bara 4 dagar har jag gått ner 4 hg. Känns jättebra!

Alla andra tjejer här: kör hårt! Jag håller tummarna

• sweet saint

ja.. jag vet mina inlagg vart ocksa konstiga....???

Tvillingsjal:
    ja usch vad jobbigt nar det blir en av de gangerna da det blir lite varre an ett varnligt tjafs... speciellt nar det ar sa otroligt bra vanligtvis.. Men ett forhallande ar ju 90%bra och 10% daligt, sa... Vi ar pa vag tillbaks nu och hoppas att vi kan losa detta pa ett satt sa att det inte kommer tillbaks.. vill bara att det ska ta sin tid sa att alla funderingar som detta handlade om blir helt utredda... Tycker inte om att ga for snabbt fram efter nat har..

jessie:
    hittade just de jordgubbarna doppade i choklad som du pratade om i borjan... blixt och dunder vad gott!!!!
    har just atit lite latt yoghurt/frysta blabar/hallon mixade med linfro och lite sotningsmedel.. gott!!!!

• sweet saint

isabeau:
    Bra!!!!!!!
    Det har med fikabrod ar ju livsfarligt!!!!!! det ar ju varre an godis!!!!! Hoppas att du fortsatter!!! Kanns det svart, ta en dag i taget!!!

Stay away from it!!!

• Jessie76

Hmm... Jo jordgubbarna e livsfarligt goda! Jag gillar inte godis så mycket - förutom nu när jag slutat röka!! Heljokkas vad choklad e gott! Har aldrig tyckt om det förut men nu jädrar... *suck*

Jag kan ju inte fara idag på det där, måste ta det nästa vecka för jag hade bokat med "mina" tärnor att vi skulle planera och det går först för dom får inte sina GIGANTISKA tummar ur sin... jaa precis ...

Jag är så osäker bara - jag vill INTE låta som att jag klappar er på huvudet nu, men jag måste få det ur mitt hjärta - Det är så himla jobbigt när man har barn... Jag upplever det så jättestressigt när jag kommer hem och då har jag inte tid att göra något avancerat, då gör jag det jag brukar för det går smidigast.
    Detta är ett jätteproblem - för även om jag gör tokfort mat och allting så kommer inte ungarna i säng och jag får slappna av förrän tidigast 20.00 och jag kan inte dra på det nåt mer! Gnälligt värre - förlåt, men är det alls nån idé att gå på VV då?

Har en sambo som vill men han e för disträ för att hjälpa mig Han e kock till råga på allt!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg