• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Drakdal

Hej, har precis klarat av två dagar utan en massa onödiga kolhydrater, och nog är jag lite beroende alltid... men ska man vara fin får ma lida pin. Nej maten är ju god men när min M2B äter bröd och pasta blir jag så sugen. De säger att efter en till två veckor med detta så är man inte sugen på sött något mer. Får hoppas på det. Tror att jag kommer att klara det jag ska kämpa stenhårt i 10 veckor nu. ingen alkohol, inga onödiga kolhydrater, bara grönt och kött,fisk fågel och skaldjur.
    De två värsta dagarna avklarade så det SKA gå.
    lycka till alla

• Isabeau

Drakdal: skulle inte kunna leva utan bröd, är nog lite brödberoende! Men försöker hålla mig till knäcke som är lite nyttigare. Kör hårt! Du verkar vara peppad till tusen så det kommer att gå bra.

• Cessa

Jessie76 skrev: Jag vet inte om jag vill köpa naturell light och fun light (sen GI och Montignac är jag ganska så enormt MOT allt som heter light. Tror inte det är så bra för kroppen...)Går det att köpa naturell och vanlig saft eller nåt?

Mmmm, fun light innehåller sötningsmedel och det är inte alla som vill äta det, av olika anledningar. Men saft innehåller socker! Så det funkar ju inte om man kör gi! (Beroende på hur hård man är med sig själv förstås, och när man äter det... Kesella med vanlig saft precis EFTER träning borde ju snarare vara bättre, då behöver man ju lite snabba kolisar... Fast det gäller ju inte som vanligt mellis!)

• Jessie76

Fast det är det jag menar, att jag "tror" mer på "det gamla"... Alltså, äkta smör, socker osv. Nu kanske det rimmar lite illa med tanke på min kroppshydda - men jag känner faktist att sen jag slutat med allt lätt-s**t och light å vad det nu heter, så mår min kropp och mage bättre. Att jag är stor tror jag beror på mängderna och icke-träningen Eller hur *fniss*

Ica Maxi finns väl överallt? Jag vet inte, vi har precis "fått" det hit upp. Prova Ica öht - typ nån stormarknad lr nåt, fråga så får dom beställa. Stå på dig, dom e värd det

• Cessa

Det jag tror på mest av allt är att köra på det som känns bra för en själv (ja, kanske inte chips, pizza och cola då...), att lyssna till sin egen kropp och känna vad man mår bra av! Har man insett vad som passar en och inte, då har man nått långt tycker jag! Måste också få tillägga att jag tycker att ni är jätteduktiga allihopa! Kämpa på!

• tvillingsjäl

Verkligen kul att det är så många "nya" tjejer på denna tråden!! Jag hoppas att det går bra för er...tricket med att gå ner i vikt och hålla vikten är att man måste göra det till en livsstil, tex klarar ju ingen att leva på pulver hela livet och man lär sig ju inget om mat och kost under tiden man dricker pulver så det enda man får ut av det är att man gör sin kropp förvirrad! GI är ju ingen diet utan i början bryter man gamla vanor och byter ut mot mer hälsosamma alternativ! Även om den första tiden kan vara jobbig när man "rensar ut" kroppen! samma sak gäller ju egentligen VV även om jag själv inte gillar metoden....

Jag är nu bara ca 2-3 kilo till min absoluta målvikt men den vet jag att jag kommer att nå..åkte en mil skidor igår så fram mot våren ska jag vara perfekt har jag tänkt!!!

En sak till..var inte så hårda mot er själva, det ska vara kul oxå! Man måste få äta nåt "farligt" ibland oxå annars kommer man inte att tycka att det är skoj. Man får resultat ändå så länge man tränar å äter bra i övrigt!!

• Next

Halloj!
    Har nu panik!
    Träffade min sömmerska idag och hon sa att jag har nu ca 2 2,5 månad på mig att gå ner det jag vill innan bröllopet. Känner hur ångesten kommer.

Problem är också att träning och sånt kostar pengar, iaf sån träning som jag faktiskt kan stå ut med...

• Drakdal

Next kan du inte bbörja promenera varje dag det hjälper till mycket på vägen. Har en kompis som började gå 1mil om dagen och dricka äppelcidervinäger före varje måltid, som hon i övrigt åt enligt tallriksmodellen och hon gick ner massor. Så rätt mat och promenader funkar nästan lika bra som att träna med något dyrt kort ;) lycka till

• Isabeau

Next: prova att göra nåt som du tycker är kul, kanske promenera som Drakdal skrev eller göra ett antal situps hemma eller gå och simma. Bara det är kul så funkar det! Finns ju även olika träningsvideos att köpa om man gillar det.

Jessie76: jag bor så låååångt ifrån en ICA maxi, men ska försöka kolla på andra affärer närmre om de kan ta in dessa jordgubbar.

tvillingsjäl: ååå, va avundsjuk jag blir! Vill också åka skidor, men här är det så lite snö och långt till närmsta spår.

• tvillingsjäl

Next: Precis! Promenader är bra, har du nån mp3-spelare eller nåt så kan du lyssna på bra musik under tiden??

Isabeau: Ja det är verkligen kanonträning! Å så är det ju så skönt att få vara ute, föredrar sån träning före att gå på pass på gymet! Fast det är klart..man behöver ju snö oxå....

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg