• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • lilla-Angelina

Sweet saint
    TACK för tipsen!
    Så banan ä döden eller?
    Jag äääälskar ju avocado så d ä bra o solrosfrön o cashewnötter ä sjyst me

Vill också gå ner lika mycket som du gjort..Vad har du i midjemått nu?(om ja får fråga...)

• sweet saint

banan är ju nyttigt, men innehåller mycket kolhydrater vilket inte är bra för GI, så avstå från det om du kan.. Efter en hård träningstimme kan det ju funka men njae...

ja... vi ska ju tala ärligt om våra viktminsknings problem här så... Jag är HELA 102cm runt midjan... (oooooh det sved till i stoltheten där..). Så jag måste minska mitt midjemått med 14 cm för att det ska vara hälsosamt för kvinnor.. Det lustiga är att jag fortfarande har midja trots "bildäcket".
    Kan bara säga att jag tränar magen som en galning!!!

• lilla-Angelina

Du ä sååå duktig!Du kommer att nå dina mål!Jag är säker på det!

Hoppas jag klara dessa 2 veckor...Blir ju så hungrig...O när jag ä hungrig kan ja inte sova

• sweet saint

Nej.. det går inte att sova när man är hungrig.. MEN.. det är det som är bra med GI man behöver inte gå hungrig.. SE till att du äter dig mätt.. du har ju inga gram eller kalorier och tänka på med gi.. Själv får jag aldrig i mig så mycket som giviktkoll vill under en dag.. Även om jag äter "gräddbakad kyckling med massor av grönsaker stekta i massor av fett" receptet typ (skrattar lite )...
    Ät så mycket du vill av det du får.. du kommer att lyckas ändå!!!!!

Tack för peppningen.. den värmde

• Isabeau

lilla-angelina: Du kommer att klara det, tänk bara på ditt mål när du känner att motivationen sviktar. Sätt kanske upp en bild på kylskåpet (kanske från när du var nöjd med din vikt, nån du inspireras av etc.) som du kan titta på när det känns tufft.

Sweet saint: du måste nog lägga in det där receptet på den gräddbakade kycklingen

• Drakdal

Måste bara säga att man blir så glad och peppad av att läsa allas inlägg här! Mitt midjemått vågar jag inte ens kolla (trots att jag vet att det är bra att se hur mycket man minskat)det räcker med att veta att vågen säger 20kg för mycket...

Min motivation kom nu efter nyår när jag insåg att det bara är knappa fem månader kvar till bröllopet samt att vi har diskuterat att försöka skaffa barn efter tt vi gift oss och det är ju lättare att bli gravid om man inte har för många extrakilon.

Tack igen för denna underbara peppande tråd! ;)

• Moa Malviker

Hejsan alla tjejer! Har inte skrivit på den här tråden innan men tänkte göra det nu. Jag känner själv att jag skulle vilja tappa en del vikt till bröllopet, men samtidigt vill jag inte tvinga mig själv, svälta och må dåligt. Mitt måtto är alltid att motionera regelbundet och att äta allt men inte jämnt (om ni förstår hur jag menar). Mitt tips är att slänga bort vågen, och istället mäta med måttband eller bara se på hur kläder sitter. Att väga sig skapar en viss hets, har kompisar som väger sig flera gånger om dagen vilket inte alls är sunt. Lycka till allihopa! Det viktigaste är hur ni mår inuti och att ni bibehåller den fysiska hälsan.

• tvillingsjäl

Ni är verkligen jätteduktiga tjejer! Oavsett vad ni har för midjemått just nu så är det viktiga att ni har viljan att förändra och det är det som kommer att ge er resultat i slutändan!

Kan ju bara ge er lite motivation..jag har ju kört GI å har ätit som vanligt nu i några veckor...vägde mig imorse och har inte ens gått upp ett kilo! Fastän man får vänta sig att man går upp lite när man börjar med kolisar igen! Så ni som kör GI, fortsätt med det!!!!

• sweet saint

Isabeau:
    !!!

Drakdal:
    Då har vi liknande situation.. vill bli gravid.. motivation no 1, bröllop.. motivtion no 2, (bli super snygg.. motivation no 3)..
    Jag har aldrig mätt min viktminskning, men jag kan nu rekomendera det!! kul att se i mått och inte bara i kg!!
    Var det GI eller VV du kör med??

Moa Malviker:
    Välkommen hit!!!!
    Det stämmer det du skriver... kolla både på vågen och måtten!!! Att väga sig flera ggr om dagen är ju helt onödigt.. har man nyss ätit så har man ju ökat de gram som måltiden vägde typ.... Hm..
    Hur mycket vill du minska och har du nån tid eller ska det bara få ta den tid det tar om man säger så??
    Själv har jag sagt mitt första mål till slutet av feb, vilket ska vara ner till 80.. sen tar jag resterande under resten av våren..

• sweet saint

tvillingsjäl:
    KUL!!!!! WOHOO!!!!
    Du har lyckats!!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg