• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • lilla-Angelina

NU HAR JAG BESTÄMT MIG!
    Jag har gått med i expressens gi viktklubb och ska köra rivstarten!

Ni som gjort det, hur fungerarar d?Blir man inte hungrig?

• tvillingsjäl

lilla-angelina:

Vad kul!! Roligt att du tar steget!
    Jag kan säga att dom första 2 dagarna var jag inte så farligt hungrig men TRÖTT!!! Otroligt seg å trött pga man rensar bort kolhydraterna ur kroppen..en sorts "avgiftning" kan man väl säga! Men sen blev jag väldigt pigg å alert! Mådde kanon! Jag brukade ta med mig en bit kassler å lite proteinpulver till jobbet, ifall jag blev hungrig mellan målen!

Lycka till, det kommer att gå jättebra! Tänk på att om du ska träna så ta det lugnt, alltså bara promenader å dylikt!

• lilla-Angelina

Tvillingsjäl
    Jo kommer säkert o fuska lite..Eftersom jag inte kan ta bort styrketräningen!

hur såg en vanlig dag ut för dig gällande maten den första veckan?

• tvillingsjäl

Ska du träna styrketräning tycker jag inte att du ska köra rivstarten utan gå direkt till fas 3..hur mycke vill du gå ner? Vanligtvis håller jag ju på med högintensiv träning men jag tog en liten paus med det de första veckorna så att jag skulle kunna köra fas 1-2 utan problem!

En vanlig dag kunde vara ett ägg till frukost med ett grovt bröd och kanske lite fil
    Till lunch kunde jag äta kassler, keso å tomat....mellanmål tex proteindryck
    Middag kycklingfile med grönsaker och vatten till det. Man äter det man tycker om och utesluter det som är dåligt!

• Drakdal

Håller med var inte så hungrig första veckn men ack så TRÖTT! Nu har det blivit lite bättre inne på vecka två men jag skulle nog inte gå och styrketräna om jag var du. Första två veckorna räcker det med promenader, man kan lägga till stavgång om man vill.

By the way, jag gick ner 1,5 kg första veckan och jag är fortfarande lika motiverad.

Kul att så många är med och peppar varandra här kämpa vidare!

• BoIs

Ja ha ikväll är det dax. Första kickbox passet på 1år...lär väl inte kunna gå imorgon. Suck...
    Har tisdagar som in vägning. Förra ve. 76,8...Det är låååångt till 62.

• BoIs

Glömde...Börjat med atkins idag oxså så nu är det ingen återvändo.

• Bröllopstokiig

lilla angelina:
    jag har köt rivstart nu och har precis börjat v 3 så man kan äta liiite mer än de 2 första veckorna. Under den här tide´n har jag gymmat (35 min förbränning och ca 15-20 min styrka, medel-lätt), och det har gått bra, men man känner i kroppen att energin går på sparlåga. Kör du hård styrketräning så gå hellre på "nystart", och se till att få i dig rätt kolhydrater efter träning. Men ta det dom skriver på allvar.. ta det lungt första veckan med träningen... du avgiftar ju kroppen och det tär på en!!

Kul att alla hänger på denna tråd!! Jag har detta som mitt alter ego.. skulle nog inte klara detta utan er!!! PUSS!!!!

Frukost: 2 ägg + champinjoner
    lunch: kina buffe utan ris (mums!! )
    Middag: kyckling m avokado
    Mellanmål: lättyoghurt m frysta bär och linfrö och lite sötningsmedel
    Motion: kondition+styrketr. 1,05h

• sweet saint

drakdal:
    bra!!!!!
    Den tyngsta veckan är över.. nu gäller det att fortsätta!!!! Kämpa på!!!

Bols:
    Du klarar detta!!!!!
    vi är här för dig!!!!
    Inget påhopp, men tror du att du klarar Atkins??? Verkar så himla tufft!!! Berätta lite om den!!! Please....?

• sweet saint

njaeeeeä vad fult det där lät Bols... usch.. Menar INTE att du INTE skulle klara det utan se det som en snäll fråga/peppning... FÖRLÅT FÖR ATT DET LÄT SOM ETT KLUMPIGT PÅHOPP!!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg