• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Isabeau

Jessie76: Jag har också barn och vet hur svårt det är att komma iväg på nåt. Men hade du provat VV på distans? Kanske är lite svårare eftersom man inte går och väger sig nån annan stans men finns det fler tider där du bor eller är det onsdagar som gäller? Jag ska försöka att komma iväg på lunchen och får väl äta nåt i flykten

• BoIs

Invägning; 76,8kg.....
    Börjat med pilates 20min 3ggr/ve och Friskis kick box nästa ve. Vad gäller maten så vet jag hur jag skall äta. Håller just nu på att "avgifta" mig från mitt cocacola beroende och jag har sprängande huvudvärk och är på ett attans humör;(

• sweet saint

bols:
    Valkommen!!!!
    76.8 kg... wow.. mitt mal ar att vaga 74.. da mar jag som en princessa och folk kan bara ge mig komplimanger om de sager att jag ar mullig.. alskar att vara mullig!!!!!
    Men det ar jag det...
    Hur mycket vill di ga ner OM du vill ner i vikt?

Ge huvudvarken 2 dagar sa har du rensat ur "skiten"! 2 dagar!!! U kan do it!!!!!

Jessie:
    jag kan bara ana hur svart det maste vara med att ha barn samtidigt som du vill gora detta!!!
    Det forsta du maste tillata dig sjalv ar tiiiiiid!!!! Gar det, du kan for att ga ner i vikt, mer kan du inte gora. Dessutom handlar det om att andra sina vanor och da upplever man allt som komplicerat! Oavsett vilket satt du bastamt dig for att gora detta pa sa maste du ge det den tid det tar, for att fa in rutinen plus att vanja dig med omstallningen som kroppen far!
    VV tar tid i borjan.. alla dessa points och raknande.. for att inte tala om maten, vilken koncentration den kraver.. MEN sa fort du kommit i det sa ar allt som din dagliga rutin, precis som det ar nu!
    Med VV kan du ata allt men inte jamt! At potatis och korv eller kottfarssas o spagetti, som ar enkel o snabb mat, men hall koll pa pointsen och se till att du far i dig vitaminer!
    VV ska inte styra ditt liv, utan hjalpa dig fa ett LATTARE. om du ar beradd att ge dig in pa detta sa allt som kravs ar motivation, javlar anamma, och 2 veckor!
    Glom inte att ta det lungt..

• lilla-Angelina

Hello girls!
    Vad duktiga ni är!
    Här går det sådär...MÅSTE ju ner t 5/8!!!!!Får nog lägga i en växel..

• Vårbrud -06

Åh va ni är duktiga allesammans!!!

Jag har varit mycket bättre än på länge. men har låtit mig själv släppa taget lite för mycket vissa dagar. Just nu är det mycket på jobbet, jag har gått hem pga förskylning, mensen gör mig både ledsen och godissugen och ovanpå det har min sambo åkt iväg på tjänsteresa.. helt enkelt inte en bra tid att vara duktig fullt ut. Som vanligt ursäkter, men jag SKA sätta igång lite bättre. Helt klart inspirerar ni mig. Jag tänker för varje sötsak.. oj nu skäms jag inför er trots att jag vet att ni inte vet om det.. nästan så att jag inte kunde med att skriva. men jag vill ändå vara ärlig.. måste börja med mig själv..

• Isabeau

Jessie67: kan du lägga in det där med jordgubbarna igen? Såg just att vi var uppe i över 874 svar och jag vet inte hur långt bak jag måste leta. Är toksugen på nåt just nu, då är det bra att sitta här och knappa, låångt från kylen och skafferiet.

Bols: lite jvlar anamma är bra när man ska börja

• Isabeau

Hej och hå, jag menar Jessie76!
    Sweet saint: tack för stödet!

• Vårbrud -06

känner ändå att jag inte behöver godis varje dag. Har helt plötsligt upptäckt att jag kan hantera lite längre mellanrum mellan godiset.. fast jag äter mycket fukt istället, vilket inte är så bra om man skall köra GI. Men mål nr ett är att få ner godis intaget, sedan kan jag försöka tänka på om det är vv eller GI som passar mig. Hoppas att jag får vara med ändå...

Ni är superduktiga och ni kommer att klara att gå ner ännu fler kg!

• Jessie76

Hihihi... Vad roligt med stavfel *asg*

Lite fukt åt Vårbruden - hjälper det mot sötsug? Hahaha

Och att jag är 67:a...

Jag har visst dålig humor hela dagarna

Bols - välkommen!

Jag hittade jordgubbar som är torkade på Ica Maxi här i Luleå. Riktigt riktigt riktigt goda och smakar (enligt mig) precis som godis och nästan godare. Torkade aprikoser äter jag oxå - allt detta e ju sötare än godis (lr på ett annat sätt iaf) så jag tycker inte man "behöver" lika mycke. Prova nötter oxå, finns jättegoda och många varianter - mitt beroende ligger i pistagenötter Yummie!

Menar absolut inte å tycka synd om mig själv (iaf inte offentligt ) d där med barnen menar jag, men jag vet inte om det är nån undanflyktsgrej - ni vet, jag har inte tid å då går det inte... Man vill liksom skylla på allt annat hela tiden?

Pilates - jag har köpt den videon men aldrig kört det - sjukt va? Funkar det? Kanske man skulle slå igång den några gånger i veckan. Som Ni säger - man måste unna sig själv tid! Man ger ju bort all tid åt alla andra tyvärr.....Den tar väl bara 20 min?

Idag beställde vi kinamat till syrran (tärnträffen ni vet...)visst inte e det så "farligt" (tog 4 små rätter, men lillsyrran åt upp en del så jag åt inte hela)?

• Isabeau

Jessie76 (ha, nu srkrv jga rtt) Skönt med lite humor! Undrar om de där torkade jordgubbarna finns även på sydligare breddgrader!? Har också provat torkade aprikoser och det kan jag också rekommendera. En annan VV-favvo är att mixa frysta hallon, vatten och lite mjölkpulver (vad heter det?) så blir det nästan som glass!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg