• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Vårbrud -06

Jessie76
    Jag är som dig också.. har inte orkat ta tag i någon ordentlig viktminskning. Fast nu tänker jag att jag antingen får välja snickers och behålla fettet + dubbelhakan eller helt enkelt inte äta godis lika ofta. Kan inte sluta helt, men jag måste begränsa det. Nu har vi något viktigt framför oss. Folk slutar ju röka när de blir gravida, vi får sluta äta godis och röra på oss mer när vi skall bli någons fru =)

• Jessie76

Hahaha... Du e rolig du SS - oroa dig inte, detta är ett mycket trevligt nöje och jag SKA INTE GE UPP!! Jag SKA gifta mig i sommar så sant som det är sagt!!

Nu den här veckan är jag ledig så jag ska idag med ungarna och åka slalom - det är väl en hyfsad träningsgrej?
    Sen har jag sagt till sambon att nu ska vi ut å åka längdskidor för det läste jag på iform.se att det brände bra minsann!

Vet ni, det jag tycker e så himla underligt bara är - att jag äter inte fikabröd, inge godis och inga chips och därför undrar jag vad jag ska ta bort??? Och jag ljuger inte, det är sant jag har inga problem med att inte äta detta för jag är inte så förtjust i det.

Jag kan visst skriva här vad jag ätit, skulle säkert vara jättebra! Idag blir dock en "onödig" dag... iallafall i backen med smörgåsar (grova mackor men ändå...) och juice (varma chokladen får kidsen ta).

Det är maten jag faller på, jag vet men det är så J_______A svårt! Känns som att jag måste ta bort så mycket för att det ska ge nåt!

När vi har klarat detta (säger när inte om) borde vi göra nåt tillsammans Hahaha vi kan gå ut å äta pizza och dricka vin...

Vart är Tvillingsjäl då? Vi saknar dig

Nu bär det av, det är ENDAST 15 minusgrader - brrrrrrrrrrr...

Ha en bra dag allihopa och än en gång - tack för att ni finns

• Next

Hej tjejer!
    Det var ett tag sen. Har haft en lång djup svacka men jag hoppas att jag är på väg uppåt nu... Jag har kommit på att jag är sockerberoende. Jag kan inte gå en dag utan godis. Så nu ska jag prova att hålla mig en hel vecka. Vet inte alls hur detta ska gå.... Kan nog behöva lite peppning på vägen. Jag har iaf inte ätit godis än men det är nu på eftermiddagen som den jobbigaste perioden börjar.

sweet saint: Löste det sig?? det från nyårsafton?

• Next

Ska väl tillägga att jag kom på det här imorse....

• Jessie76

Hhahaha... Välkommen tebax Next!
    Nog ska du klara en vecka... Testa nåt annat än godis - har hört att citronvatten tar bort sug av alla de slag... Värt ett försök iaf

• Inda

SS: Ja jag blev medlem igår...

Två dagar avverkade nu utan socker, inget fika och minimalt med frukt... Men en jädra massa ägg och kyckling...
    Det känns rätt bra men eftersom vi varit dåliga på att laga riktig mat de senaste åren så har det varit lite krångligt att shoppa och stå vid spisen flera gånger per dag.

Jessie76: Vad äter du för mat då? Dricker du mycket läsk?
    Vi är ju alla olika men jag har bara gått upp mer och mer efter barnen föddes... Jag har väl dock fikat en del... och vi äter (åt!) nachos varje fredag kväll sedan 6 år eller nå't...

Dessutom har jag slarvat mycket med frukost förut och då känns det ju lite udda att äta äggröra och bacon på morron...

• Jessie76

Nope inge läsk, har slutat för ett bra tag sedan... NÅN enstaka gång på middagar osv blir det väl men vi har sällan läsk hemma. Faktist så får inte mina barn dricka läsk heller om det inte är speciella tillfällen.

Jag har alltid vart stor. Sen jag fick barn har dock fläsket blivit mer löst (*asg*). Innan barnen var man missnöjd för man var tjock men nu skulle jag ge en del för att vara sån igen... Konstit man blir aldrig nöjd...

Jag gick med en gång i aftonbladets viktklubb, är denna som ni pratar om bättre? För i aftonbladets så var man tvungen att sitta en hel del framför datorn och det har jag inte tid med ( ). Alltså det tog jättelång tid..
    Är denna bättre så är det ju ett plus.

SS:

Frukost - två skivor jättejättejättegrovt bröd som min sambo bakat (gjort på dinkelmjöl och en massa kli å grejjer - jättegott! Med russin i oxå - inge vetemjöl alls.) och en halv kopp kaffe.

Vi ska till guldsmeden idag och bestämma hur ringen ska se ut och lämna in gammalt guld. Sen ska vi till underklädsbutiken och beställa korsett ( ). Sen ska vi kolla papper till inbjudningarna....
    SHIT va kul det ska bli.

Sen börjar sambon jobba å då ska jag ta med kidsen till badhuset å simma (tack vare dig Er - tack för tipset )

Guuuud vad jag skriver långt alltid! Hehe, jag som inte har tid å sitta vid datorn

Sambon suckar nu, måste dra - vi hörs senare...

• sweet saint

Halloj!
    hoppas att det gar bra for er!!!!
    sjalv har jag gatt o blivit medlem i expressens gi"skola"... hoppas att det kommer att ga bra!!
    Kort igang med gymmet och imorgon ska jag simma pa morgonen!! Ska bli skont!!!! Ska basta lite sen efter simningen...
    har ocksa gett mig in och ska sluta roka..... Tuggar de har fordomda tuggumina sa jag tror kaken ska hoppa ur led... AHHHH, vad jag vill ha en cigg!!!!!!!! BORJA ALDRIG ROKA!!!!!!!
    fa se hur det gar... Min sambo forsoker ocksa, men han har inga problem... From som ett lamm, medans jag ar redo for det 3;e varldskriget..

har atit;
    stekt svamp, tomat, stekt sparris, skinka till frukost och sen lunch: kycklingsallad med pizzasallad, middag kommer att bli fisk/raksoppa, mellanmal; keso m applen o kanel+sotningsmedel, en clementin.

next:
    Joda det loste sig.. som alltid ( , tur att vi ar sant starkt par)! Tackar som fragar!!!!!
    For att bekampa socker sug bor man ha massor av sockerfria tuggumin, frukt och MORK choklad hemma, plus lite notter.. Da blir det lattare att klara sig igenom forsta veckan!!
    Kampa pa gumman!!!!!!! (och alla vi andra!!)

Inda:
    kanner igen mig med det har med agg pa morgon... liiite tungt i borjan faktiskt!! Kop keso och gor en keso blandning till frukost!!! Ett alternativ som funkar for mig!!!

Ska ge mig in pa tredje dagen imorgon pa fas 1, GImetoden..... ser inte fram emot det da jag vet hur hangig jag blir... men sen gar det super bra!!!!

jakla tuggummin!!!

• Next

Tack allihopa för stödet!

Andra dagen utan godis, kaffebröd och dylikt. Känns lite tufft men det ska nog gå.

sweet saint: Vi kan sluta med vårt beroende tillsammans. Jag med mitt chokladberoende och du med rökningen. Vad brukar hjälpa för dig? Skräckhistorier, peppning... något annars kanske??

Jessie76: Har provat citronvatten men blir nästan ännu mer godissugen då både på choklad och på sura godisar.

Jag önskar verkligen att jag inte hade älskat pasta så mycket som jag gör annars hade jag kunnat prova GI. Men jag har iaf bytt ut den vanliga pastan mot fullkornspasta. Bättre än ingenting.

Kom igen tjejer det här fixar vi!

• Next

Hmm kanske också borde skriva ner vad jag äter... har en ganska bra effekt på skitet man stoppar i sig.

Frukost och förmiddags mellanmål: 2 fullkornspolarmackor med pyttelite smör och lax på. 4 fullkornsskorpor, 2 clementiner. Drack te med suketter till.

Lunch: Fullkornspasta och köttfärssås (med tomatbas och ingen grädde i) med lite ost på. Drack mjölk.

Vet inte vad det blir för middag än...

sweet saint: Föresten vad är det för sötningsmedel du använder? Är det gott? Går det att baka med?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg