• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Liten med Mindre

Skoter:

Ska det hända något med träningen måste du utmana dig själv hela tiden - och göra övningarna tills musklerna är utmattade.

Se till att förändra träningen genom att:
    -byta övning / ändra vinkel på något du gör / gör dem i annan ordning
    -öka vikterna allt eftersom
    -gör fler övningar/repetitioner
    -variera genom att köra perioder med tungt och få gånger och sedan lättare och fler gånger. Alltid till utmattning.
    -kortare pauser mellan repetitioner, eller gå direkt från en övning till nästa och sedan tillbaka till den första för set nr 2 osv.

Och gör inte alla förändringar på en gång. :)

Lycka till!

• skoter

Låter som att det är variation och att vara flexibel som gäller för att nå resultat. Detta blir verkligen en stor utmaning.
    Tycker ibland att det kan vara väldigt svårt att träna på egen hand, det är då man går in på den här tråden och drar till sig lite tips och motivation!

Stor&Liten
    tack för dina kloka råd!

• Liten med Mindre

Det är så lätt att ge råd - och så svårt att följa dem själv.

• tvillingsjäl

sweet saint: vi har lite snö..men inte tillräckligt iaf!! Vill ha meeeer!!!

Annars går det bra..fortsätter som vanligt..ska börja träna mer nu när jag blivit piggare! Även om min förkylning är seeg!!! Jag har inte vägt mig nåt mer ännu...du då? Har du vägt dig? Hur går det annars då?

• sweet saint

jaha.. da har helgen varit.....
    ... inte sa bra matmassigt... at lite for fet mat igar, plus lite mjolkchoklad...
    Men kommer nyss fran traningen!!!
    Har fortfarande inte gatt ner i vikt, (0,5kg bara) men kanner att kladerna sitter battre! Tog pa mig en kjol som var nykopt... den satt lite tight at nar jag kopte den men, nu sitter den bra! sa ok!
    denna vecka ska jag trana mycket.. gymmet ar ju stangt under tre dagar vid jul...

ska ivag o jobba snart.. sa himla surt!!!

hur har det gatt for er andra??

Kanner att manga har gett upp utav er som var med sa bra i borjan!!!!
    KOM IGEN NU!!!!

• Jessie76

Nej inget uppgivet ännu här iaf!
    Jag har bara såååå lite tid nuförtiden tycker jag
    Hinner inte riktigt titta in här lika ofta som förut.
    Ryggen e ok, men får inte träna riktigt ännu. Promenader går bra så det gör jag. Senast i förmiddax gick jag en halvtimme - 40 min c.a.
    Tror inte heller jag gått ner nåt, har ju inte varit till gymet sen sist. Tror inte heller jag ska göra det före jul för då finns det risk för "ångest ätning" - för min del alltså :-/

Vi kämpar på! Håll ångan uppe brudar, än är det väl länge kvar!

Imorse när jag klev upp så var det som i en sagobok - nu förstår jag varför man bor häruppe! Nä, skämt åsido men det var underbart! Stora glittriga snöflingor som dalade sakta ner och helt vindstilla (vilket aldrig händer annars i den här stan)... Mörkt ute och gatlyktorna... Jaa det var helt obeskrivligt! Ut och gick med jycket såklart

Hur har ni det med snö där ni andra bor?

• Jessie76

*asg* - jycken ska det vara... hehehe...

• tvillingsjäl

Hej tjejer!

Jobbade en 6 dagars vecka förra veckan så jag var bara ledig igår...tungt idag...trött...

Matmässigt går det som vanligt..förutom att vi nu börjar äta pasta..åt fullkornspasta med köttfärssås igår..mums! Å mätt blir man! Sen på kvällen åt vi lite vindruvor..

Det snöade igår så jag var ute å gick med en kompis på dagen..helmysigt!! Idag ska vi kolla om vi kan åka skidor igen..hoppas på det!! Det är ju därför vi börjat äta kolhydrater igen, för att vi ska träna hårt igen! Så dom sista kilona tar jag genom träning och fortsatt bra kost! Jag har inte tänkt äta kolhydrater mer än en gång om dagen...men jag har saknat att verkligen få ta i ordentligen vid träning!!

Jag tror inte att jag heller har gått ner nåt mer..men det gör inget..vi fortsätter bara som vanligt tjejer!!! Envishet lönar sig!

• sweet saint

sitter fasiken på detta jobb jämt!!!
    idag vart det stressigt innan jag började... Ville hinna träna innan, men gymmet öppnade inte förrens 12 då det var nåt med elen. Löste det på så sätt att jag hann träna 30 min (20 kondition o 10 styrka), och sen fick slänga mig in i duschen, och åka till jobbet... har inte hunnit äta nåt så jag är super hungrig....
    Har inte lunch förrens 18.... hjälp!

jessie76:
    Håll idig.. julen kommer snart!!!
    Ställ dig på vågen idag och LOVA dig själv att INTE GÅ UPP ETT ENDA KG under julen!
    (du har ju ett ansvar gentemot oss... )
    Jag ska iallafall INTE gå upp, så de är så! Hm! (läs med barnröst... typ)

• sweet saint

sista dagen jag jobbar innan jul!!!!!!!
    Wohooooo!!! Ledig 5 dagar sen!!!

hur står det till med er alla ?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg