• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Vårbrud -06

har köttfärs hemma, men vet inte riktigt vad det blir för middag... köttfärssås och spagetti var länge sedan

• Vårbrud -06

Jessie76
    Tack för välkomnandet!

• sweet saint

vårbrud:
    Börja här.. nästa gång du ska köpa pasta.. köp fullkornspasta!! Så mycket godare faktiskt!!! Nejdå.. 5 kg är ju inget!!!!
    Inte på så lång tid!!!!! Byt ut allt vitt till mörkt ochta jordnötter istället för chips, se till att du äter mycket grönt!!
    Skippa ex pastan på lunchen och ät pizzasallad (strimlad vitkål med knorrs italienska dressing som du köper på påse), med varmrätten. Redan där har du sparat ca 350 kalorier plus en hel del kolhydrater. Du kommer dessutom inte att känna dig hungrig!!!

Jessie76:
    Blanda VV med GI.. då kan vi ju rapportera points tillsammans här!!!
    Har idag ätit med middan senare 17,5 points av 21

Vi ska också minska (till början) med rökningen nu.. det måste vi om vi vill ha barn!!! ÄL om 2 veckor!!!!

Lycka till!!!!!!!!!!!

• Vårbrud -06

Har redan börjat byta ut en del pasta mot fullkornspasta. Finns det spagetti också?

Ni som kör GI metoden. Vilken bok rekomenderar ni mig att köpa? Vill ha enkla bra recept med inte för mycket bönor och grejer...

• sweet saint

Vårbrud:
    Ola Lauritzon- Gi metoden
    Eller "South Beach" metoden (bygger på GI).. Kolla på nåt bokförlag på internet.. de har bra priser och snabba leveranser!!!
    HAr de båda och tycker de är kanon!!!!!

• Inda

Hej igen... Nu är jag mätt och glad!

Tips! Om man går med på giviktkoll.se på nätet under januari så får man Ola Lauritzons bok på köpet... det är han och nå'n brutta som håller i det...

• sweet saint

ska ge mig in på den sidan... Är du medlem?

• Jessie76

Jag vet inte, jag tycker det känns så tröstlöst, ni/du är så himla duktiga.. Känns som att det blir ett jätteprojekt och jag vet inte om jag orkar hålla på å räkna å grejja just nu? Jag har ju inte ens tid att träna...

Jag är i princip beredd att blåsa av hela vigseln om jag är så här stor fortfarande i juli, och det är sant! Skulle aldrig vilja se mig själv på kort i det här skicket....
    Men ändå kan jag inte hitta ork å motivation till att minska! Sen gör jag än det ena än det andra och ändå händer ingenting! Som sagt tidigare (en riktig tjatmoster e man...)

• sweet saint

jessie76:

Neeeej inte fasiken ska du ge upp!!!
    Men om du gör en hel del saker för att gå ner men inget händer så gör du ju nåt fel!!
    Det är väldigt lätt att lura sig utan att man märker det..
    Skriv upp allt du äter!!!! Koncentrera dig på det så mycket du bara kan!!! sätt upp en bild på hur du vill se ut!! Ta 10 min/dag framför datorn och skriv ner ALLT här.. vad du ätit, motion ja allt!!!! Vi ska hjälpa dig!!!!!! om du ger upp gör jag det!!!! Eller om du vill ha det mer privat så kan vi maila varann!!!! Hur vill du göra det??? Kräver ett svar NU!!
    Det går enormt sakta för mig med!!!! Just nu går det inte alls faktiskt, men jag ska börja igen o träna imrgon!
    Skulle som sagt inte ha nåt emot att köra detta privat om du hellre vill det!

Please, please, please

• Vårbrud -06

Inget godis idag!! Har dessutom varit ute och promenerat raskt i 35 min i smällkalla vintern =) Nu känner jag mig jätteduktig.

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg