• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Next

En snabb fråga till innan jag ger upp...

Är det bara jag som blir jättehungrig av att äta äpplen och tugga på tugummi??

• Vårbrud -06

va duktiga ni är.

Jag har ätit bra på dagen. Inget godis nu på 3 dagen. Var på kalas och åt kladdkaka och grädde, men imorgon skall jag vara hård igen. Svårt för att tacka nej till kakan på släktmiddag.

Tycker ändå att jag är duktig som inte köpt eller ätit någon choklad. Jag tänker verkligen ordagrant... "dubbelhakan på bröllopet eller inte" och väljer inte.

Äter inte ni godis på helgen heller? Jag tycker att jag måste får äta på fredag och lördag.

• sweet saint

Next:

ska kolla upp sotningsmedlet tills imorgon!!
    Jag tycke faktiskt ocksa att applen ger hungerkansla, men det mattar sotsuget en del tycker jag... tuggummi for mig tar bort snaskandet eftersom jag tuggar hela tiden...
    Sa som du har atit idag ar det ju Gimetoden tredje och slutliga fas, sa det ar ju bra!! Vikt minskningen tar bara langre tid.. beroende pa vad du atit innan denna diet sa kanske 2kg imanaden som jag gissar iallafall..!? om du vill ga ner lite fortare sa kan du ju kora fas 2, som faktiskt tillater fkpasta. da ska det om du ar strikt ga ner ca 0,5-1kg i veckan, och det ar ju super!!

vet inte riktigt vad som hjalper mig med min abstinens... halla mig sysselsatt och trana!!
    Sen planerar vi barn, sa det skulle vara skont att ha slutat helt innan jag blir gravid... sa man inte behover sluta tvart menar jag.. dessutom tror jag inte att nikotinalternativen heller ar sa bra om man val lyckats...
    men peppningen fran er alla hjalper minst sagt!!
    nar den dagen kommer som du kanner att nu MASTE jag ha sott, sa kop sockerfria godisar.. det finns ju choklad, gelehallon.. allt!! har man avstatt fran sotsaker en langre tid och koper sen en pase.... Jaklar vad sott det ar da.. for sott!!!
    Kampa pa som du gor och glom inte motionen!!!

"ses" imorgon!!!

• lilla-Angelina

Vad duktiga ni är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Long time no see...

Jag har gett nyårslöfte att gå ner några kg i fett och träna ännu hårdare!

Har börjar ok tycker jag!Blir fortfarande lite godis o sånt...

Gick på gåbandet 1h o20min idag o körde armar.DUKTIGT!Det dåliga var att jag åt en ciabattamacka me creamcheese...

Vi ses här imorgon!

• sweet saint

vad jag ser bade av mina egna erfarenheter och era ar att ingen forstar varfor man inte gar ner...
    Men (nu kanske jag ar dum... ), las igenom vad vi skriver...
    Ex Lilla angelina.. du korde stenhart pa bandet idag , men belonade dig med helt fel saker, och ex Varbrud 06; kladdkaka med gradde.. Hor visseligen inte till vardagen, men anda...
    lika om man laser langre bak i traden.. samma dar.. tranar sten hart och pa kvallen slinker ett och annat ner.. da har man ju totalt forstort traningen i viktminsknings syfte iallafall...
    Jag har for vana att efter de forsta kg som jag gatt ner sa unnar jag mig nat som inte "raknas" En choklad bit (som ar sa lite.. hur 17 kan det gora nat??). Men jag tror det ar sa att man MASTE bestamma sig.. Vill man nu unna sig nat sa bestam EN dag, ex till helgen, DA far du ta nan snaskbit... Men gor inte hela helgen till den dagen, utan BARA ex lordagen. Manga backar sma.. ni vet..
    Vet att det ar lattare sagt an gjort, men tror det ar forst da man bestamt sig som man lyckas..

Kampar sjalv med detta problem sa jag delar bara med mig av mina tankar.. hoppas ni inte ser det som ett taskigt pahopp!!!!!

det ar de sma undatagen som bara blir storre och storre...
    jag antar iallafall for min egen del att det ar darfor jag ar overviktig..

Vi alla ar ju fullt medvetna om att vi atit fel om en chipspase slinkit ner, men ah, det tranar jag bort imorgon.... men ioch med att vi hela tiden maste trana bort den pasen sa kommer vi ju inte at det som redan ar "lagrat"..

(som sagt bli inte arg pa mig nu.. paminner oss bara... *orolig*)

• lilla-Angelina

Sweet saint
    Jag håller helt och hållet med dig!Ciabattan var dock min lunch så d va inte såååå hemskt..Men ska bättra mig!

Vad sägs om chatten imorgon kväll för att peppa varandra?20.00?Iwill be there..

• Vårbrud -06

sweet saint
    Jag håller helt med dig. Jag gör på samma sätt jag också. Nu var det ju kalas, men det var jag ju inte direkt ledsen över. Tror man lurar sig själv när man tänker att det bara är en liten bit.. vad kan lördagsslafsande göra om man är duktig alla andra dagar? Fast egentligen bör man nog sluta helt för att det skall funka bäst. Kan det inte vara som med cigaretter. Slutar man under några dagar och sedan tar ett bloss, är det svårare att sluta igen. Tror ni det är så?
    Jag äter bara choklad, nästan aldrig något annat godis. Om jag får lite lite choklad en dag måste jag ha det nästa dag också.
    Läst någonstans att det tar 2 veckor för att abstinensen för choklad skall försvinna. Jag lyckades med det för ett år sedan och kom till det stadiet att jag bara såg en smörklump när jag tittade på chokladen i affären. fast i ett dumt försök att bevisa för mig själv hur äckligt choklad hade blivit föll jag dit igen...

opps det blev lite långt...

• Next

Vårbrud -06: Jag älskar ju choklad glass och allt annat sött. Åt inget godis igår eller i förrgår och jag är jättenöjd att det gick. Var på väg att missa men det gick. Problemet för min del att låter jag mig väl smaka en liten bit så brukar det gå åt helskotta.

• Next

Sweet saint: Tidigare när jag körde strikt med viktväktarna så kände jag också hur sött allt blev, verkligen för sött.

Kan du inte köra en liten GI-skola för mig. Jag försöker köra viktväktarna men på senaste har det inte riktigt varit tid atthandla eller laga ordentlig mat. Men som sagt jag älskar pasta och är inte säker på att jag klarar mig utan det.

Jag tänkte att jag kör alla metoder på dig när det gäller rökningen.
    Först några frågor:
    När röker du som mest?
    När blir du sugen på en cigg?

Så till skrämsletaktiken!
    Min pappa dog i lungcancer. Han hade rökt hela sitt liv. Till slut stod inte kroppen imot längre. Jag lovar att det är inget roligt sätt att gå vidare till nästa värld på. Otroligt smärtsamt med många hemska behandligar. Det är inget du vill gå igenom.

Eftersom ni tänker på att skaffa barn. Nikotinet skadar fostret och det stackars barnet kan vara beroende redan när den kommer ut. Inte så kul att utsätta ett barn för det.

Och så till sist. Mitt bästa tips är nog att varenda gång du blir sugen på att röka. Tänk på vad du vill mest ta en cigg eller få barn.

Hoppas att något av ovanstående hjälper och att ingen tar illa upp.

• Jessie76

Hihi vi e för gulliga här - alla så rädda att någon ska ta illa upp Tycker d e jättebra, för finns det NÅGOT ämne som kan stöta en ordentligt så e det ju vikten...

Sweet - du har som vanligt rätt Jag tycker det är samma med mat o dyl som med rökningen... Jag har svårt att ställa in mig på att ALDRIG mer få röka, att ALDRIG mer få äta nåt gott... Ni vet. Jag är så himla fast vid att det är så IN I HELVETES JÄVLA ORÄTTVIST - ursäkta! - att en del kan äta hur mycket som helst och vi andra ingenting! Varför?????!!!!?!?!?!?! Jag äter ju för F***N ingenting! Måste jag leva resten av mitt liv på salladsblad och sätta hela familjen åt sidan för att träna jämt jämt jämt??

Jag skulle ge så mycket för att vara lite överviktig... Ni vet - typ 10 kilo... Hade vart nöjd då. Ni tror mig inte men det är så för aldrig i hela mitt liv (som jag kommer ihåg) har jag haft så lite övervikt... Ändå har jag tränat allt hur länge och mycket som helst..

Förlåt, jag drar ner er andra - men ta det lugnt och ta inte illa upp Jag försöker ändå.
    Igår var vi och simmade iallafall jag och ungarna.
    Sen kom vi hem och åt stekt palt med fläsk (INTE bra). Sen åt jag godis (center och plopp) på kvällen och drack (hör och häpna) en halv burk fanta. Suget när man slutat röka är ENORMT!!
    Jag är aldrig sugen på choklad och sött men nu - oj oj oj oj...
    Fast jag har kommit till den insikt att cancer är för nära... Övervikten överlever man.

Som ni säger - ut å gör nåt för ett röksug håller bara en liten liten liten stund, sen glömmer man åsså har det gått flera timmar. Själv har jag aldrig städat så mycket
    Har slutat förr (när jag var gravid) så jag vet att det går. Det var för mig som dom säger: 1:a tre dagarna sen 3:e veckan sen 3:e månaden osv osv.. Så håll ut

Låååååååååååååååååååååååångt igen

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg