• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • Markusbrud

Hallå hallå!

Här är en till som måste gå ner några kilo, 8 hade jag tänkt mig...

Jag har beställt GI.boken av Lauritzon, så sen sätter jag igång!

Kan ni inte bara ge lite info om vad jag ska äta i första fasen? Så jag vet vad jag har att vänta mig...

• Brud 2006/07

Hej allihopa!

Här är en till som vill gå ner ca 10 kg innan bröllopet. Det är nu ca 10 månader kvar till den stora dagen. Alltså ca 1 kg i månaden... det ska man väl klara.

Mitt problem är kvällarna... igår kväll t ex vräkte jag i mig mackor... Och det är ju jättebra när man vill gå ner i vikt?!

Nä, tjejer nu stöttat vi varandra!
    Jag tänkte köra efter metoden sunt förnuft + motion.

• Jessie76

Men guud vad jag lät snål! Jag menar inte så, känns bara som att oss "tjockisar" (enligt vad vi själv känner, iallafall jag )(på ett positivt sätt förståss ) kan man lura pengar av för att man e så desperat att man köper i princip vad som helst - ni vet?
    Kvällstidningar och skvaller säljer väl massor när det står "gå ner 100 kilo på en dag bla bla bla..." *suck*
    Jag har ju som sagt köpt Montignac´s bok om GI (typ) och den är jätterolig, men alldeles för tjorvig (norrländskt ord eller ). Skulle alltså kunna tänka mig att köpa den här andra boken ni pratar om - men sambon blir tokig snart!
    Åsså vill jag gå med i VV, åsså vill jag köpa Nutrilett (veeet att det är en dålig långsiktig lösning men för att få snabba resultat åsså sen.......... *ännu en djup suck*). Åsså vill jag gå med i Expressen bla bla bla bla

Kan vi inte samarbeta istället? Nä jag vet inte vad jag menar.. Kan inte nån av er bli min dietist då?

• sweet saint

hejsan!!!
    jessie:
    visst kan man bli lurad av alla olika mirakelkurer som man ska ga med pa om man vill ner i vikt..
    peronligen tror jag inte pa pulver dieter om man vill ha ett langvarigt resultat, men manga sager att det ar ett bra satt att borja pa da man blir sporrad av viktnedgangen som sker iborjan. daremot ar det ju sa att 95% gar upp igen da de borjar ata igen, vilket ar sjalvklart.. men ratt som det ar lyckas nagon med det och himmel o pannkaka viken bravad det ar!!!!
    Cambridge kure ar nog lite annorlunda tror jag, men ni som lyckas med det... WOW!!!
    Gikiktkoll funkar hur bra som helst for mig! alla fragor som man har blir besvarade och allt funkar da jag tycker om maten, skriver dagbok om vad jag ater, plus att man blir pepped bade dar men framfor allt har!
    jessie du verkar gilla GI sa min rekomendation for 89kr iman ar att skriva in dig pa Giviktkoll.
    for mig ar det det som funkar valdigt smidigt!
    Om di vill lasa om gi sa finns det hur mycket som helst pa natet. dat ar mest darifran som jag lasta allt, plus aftonbladet/expressens bilagor som man kan kopa ibland.
    Jag har varit med i aftonbl.viktklubb, men det gav inget.. 1300kalorier om dagen och nje ite sa bra mat for mig. Foljde allt till pungt o pricka i ca 3 veckor men inte ett kg forsvann. Men sa finns det massor av folk som det passade for!
    Allt handlar ju om att hitta det alternativet som ens egen kropp reagerar pa.
    Prova GIvktkoll.. och las allt man kan sa du fattar vad det handlar om... tror du blir lika nojd som jag ar!

Brud 2006/07:
    ska du ner med sunt fornuft/motion sa ar nog traning A ochO. se tilla tt du far nan slags motion nastan varje dag! Da ska det nog ga bra!!

Skriver mer sen.. nu vantar en underbar timme med simning!!

• Drakdal

Hej!
    Kul med lite nytt folk! Bra ju fler vi är som kan stötta varandra:D. GI går i snabba drag ut på att dra ner på onödiga kolhydrater (snabba) som finns i tex vitt bröd, pasta potatis mm. Som Sweet saint skriver är det lättast om man köper en bok eller bilaga till aftonbladet/expresen när de har något om det. Då får man reda på det mesta.

Amelia har en tidning som heter vikt och hälsa och den tar upp "alla" metoder så kan man se vad som passar just sig.

Enligt aftonbladets turbo GI ska man vecka ett och två äta: obegränsat med kött, fisk, fågel, skaldjur, olja, majonäs, oliver,avokado,nötter,frön,lagrade ostar (30%), philadelfia ost, mozzarella, halloumi, feta, desserostar, grädde, creme fraiche, sallad, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärter, aubergine, squash, spenat, haricot verts, brysselkål, tomat och vitkål.

Vecka två till åtta sedan lägger man in lite mer kolhydrater dock max 60g per dag.

Hoppas att detta ger något, men som sagt det är lättare om man kan läsa mer om det.

• Therése 2006-07-01

Jessie76

Cambridge kuren är ungefär som Nutrilett, dvs att du tar en shake (vatten och pluver) 3 ggr om dagen. Finns massa olika smaker. Antingen kan man gå ren kur, dvs bara shakar. Eller 3 shakar om dagen och 300 kalorier om dagen, eller bara byta ut en måltid om dagen. 1 veckas pulver kostar 440 :-. Och närmaste leverantör hittar du på www.cambridgekuren.se/

sweet saint

Sånna som går upp i vikt efter en pulver diet har nog inte riktigt fått den information som behövs. Att sluta med pulver och sen börja äta som normalt betyder ju att man går upp i vikt. Det gäller ju att äta nyttigt/mindre och röra på sig, precis som med vilken diet som helst. Så rönen om att pulver diet ska vara värre än viktväktarna är bara båg.

• lilla-Angelina

Hej tjejjer!
    Jag är på min 3e dag i gi rivstart. Det är kämpigt må jag säga men äter allt jag tycker om tex halloumi, feta, avocado, nötter, mörk choklad mm

Ör fortfarande hungrig och måste tyvärr erkänna att jag åt en macka, fullkornsbröd i natt igen, endast för jag var så hungrig..Svårt o få imig mycket protein(tycker inte om fisk el skaldjur)

Hur går d för er?

• sweet saint

ja, for att ga ner i vikt och halla den nya vikten ar det ratt mat och motion som funkar i langden, det ar darfor jag har lite svart att forsta att forsta varfor man ska ga pa pulver den forsta tiden for att sedan ga till att ata ratt. Men som sagt att vissa dieter passar olika manniskor och pulver ar av erfarenhet inte for mig...!

• sweet saint

Lilla A:
    BRA!!!! kampa pa.. en dag till sa ar den mest intensiva tiden over!!
    En fullkornsmacka ar inte sa farligt, men se upp sa det inte blir en vana nu for de 2 kommande vecorna.. sen ar det ju OK!!!!!
    Hejar!!!!

• LWI

Jag har precis börjat med Cambridgekuren (sedan en vecka) och jag har gått ned 4.5 kg på en vecka! Är jättenöjd och nu är jag inte ens hungrig mellan måltiderna! Blir nog inte så svårt att gå ned mina 15 kg som jag ska gå ned.... (Jag kör ren kur)

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg