• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • GoaSmulan

Inda: För mig blir det det, då jag har en hel del att ta av runt bysten. Har nämligen kupa H på bh nu, skulle gärna gå ner några kupstorlekar måste jag erkänna. Även om min m2b inte riktigt håller med.

• Hanna Aug5

Hjälp!
    Jag borde nog också börja tänka på vikten, men jag tappar bort mig bland alla dessa kurer. Vad är vad och vad är bra?
    Hade tänkt att gå ner typ 10 kg. Några tips?

• Inda

GoaSmulan, då är jag med. Själv har jag "bara" D/DD...
    Problemet är ju att fettet försvinner men skinnet är kvar... Men å andra sidan går jag ju inte direkt topless ändå efter att ha ammat två barn...

• Drakdal

Här finns det både VV (viktväktare), GI och cambridge kuren. Själv håller jag mig till GI och har tänkt att gå ner 15-20 kg allt kanske inte är borta till bröllopet men mycket hoppas jag. Denna "kur" kan köras i olika tempon beroende på hur snabbt man vill gå ner men den går ut på att utesluta alla onödiga kolhydrater som socker, vitt bröd och vanlig pasta. Det som rekomenderas är främst grönsaker då inte potatis och rotfrukter, kött, fisk, fågel och ost i form av fetaost, desserostar och annan "fet" ost. Du får dessutom äta nötter och frön. Första veckan är man trött och de första dagarna fungerar lite som en avgiftning från socker så de kan vara tuffa. Annars är denna metod riktigt bra anser jag.

Lycka till i jungeln och kul att du hittat hit!

• Hanna Aug5

GI såg jag en artikel om hos min svärmor och det lät riktigt bra. Hur får man tag i information om det då? Gick in på hemsidan. Måste man vara medlem eller ska man köpa en bok eller hur går det till?

• Isabeau

Drakdal: håller med om att man blir superpeppad här. På VV träffas man ju bara en gång per vecka, men här kan man ju snacka lite varje dag och det är så bra!!

Bols: håller med om att man blir gaalen när de pratar semlor och fikabröd på jobbet jämt. Skönt att huvudvärken är borta

Har också träningsvärk efter gympa, speciellt i magmusklerna, men det gör ont på ett bra sätt för man känner ju att det har effekt

En fråga om GI: varför är det inte bra med rotfrukter? På VV kan man frossa i sånt, men jag förstår ju att metoderna är olika.

• Inda

Rotfrukter enl. GI-viktkoll:
    Lätt nedbrytbar stärkelse ger högt GI trots låg koncentration kolhydrater.

• Isabeau

OK! En hel vetenskap det här med att gå ner i vikt

• BoIs

Vad gäller olika kurer så tror jag att det bästa är att tänka på vad man äter, inte synda mer än 1 dag/ve. Och motionera regelbundet. Har provat div. kurer men gått upp igen efter ett tag:(

• Jessie76

Cambridge?

Hahahahaha - här har ni en som vill gå med i allt men inte kan... Hihihi
    Berätta gärna om Cambridge por favor

GI - nu fattar jag noll! Kan inte ni tipsa om nån sida man kan gå in på? Finns det ingen bra info som e gratis??? Kan inte ni skicka till mig eller nåt? Jag kunde betalat någon av er istället för expressen! Var med i Aftonbladets men det gav NADA
    Känner att GI e för mig för jag mår definitivt inte bra av mjöl, pasta, potatis å det men jag har läst en helt annan bok än er tror jag!??

Help ( igen )

Sållar mig till er med behag - mittemellan, jag har G.

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg