• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • famousfairy

Fast.. jag hade inte citadon.. jag hade Dexofen

• Yaia

Hej AnnaS23...

Jag op 6 maj(10dagar sen)

jag slutatde äta mina starkare tabletter(dikloflenak) vid dag 4 och sen åt jag panodil i ca 2 dagar till så nu äter jag ingenting och det känns ingenting, lite när jag kliver upp på morgonen men det är ju då man är som stelast..under dagen sen när man rör påsig så blir det bättre....
    Hur mår du annars då??
    Lycka till...kram

• AnnaS23

Yaia:

Tack, jag mår faktiskt relativt bra (peppar, peppar...). Har inte alls särskilt ont och hade inte det tidigare heller. Så jag är förvånad hur smidigt det har gått hittills. Men det är ju en låång väg att gå så jag räknar inte med att det ska bli lätt. Innan operationen 11 maj hade jag skräcksenarier i huvudet om hur det skulle kännas så jag är nöjd så länge som jag mår lite "sunk". Mest ont i magen faktiskt - känns svullen och konstig. Alltid varit smal men nu ser jag gravid ut! Brösten sticks det lite i och känns ungefär som när foten somnar. Givetvis gör det skitont när man gör en drastisk rörelse - så jag försöker undvika dem.

Något som jag uppmärksammade igår dock är att det vänstra bröstet är större än det högra. Vilket gör mig nojjig. Ringde dock till kliniken i morse och de sa att det kan bli så men att det troligtvis beror på svullnanden. *hoppas* *hoppas*

Hur känns det för dig?? Du ligger ju några dagar före mig... Läser slaviskt alla inlägg så det är så mycket info så jag har faktiskt ingen koll på vad du har lagt in? Storlek från början? Känner du dig nöjd so far?

Jag var inte äns en A kupa tidigare och lade in 215cc anatomiska geléhallon bakom bröstmuskeln. Ingen uppfattning alls hur resultatet blivit egentligen - lite skrämmande. Blivit väldigt tejpad! Men troligtvis en lite B kanske el fyllig A.

Hoppas du mår bra somsagt. Rör du på dig mycket? Känns som jag redan gått upp i vikt. Det enda jag presterar just nu är att gå runt lite - varit ute några korta etapper också. Kram kram

• Yaia

Hejanna..

jag mår bara bra, jag hadeockså kräckscenarion i huvet innan,men det har gått väldigt smidigt...jag rör på mig som sagtganskamkt, jag ahr dessutom hund så han den stackarn är ju tvungen att gå ut och så, jag kan hållamedom att de allraförsta dagarna så gjorde det ont vid hastiga rörelser men det gavsig allt eftersom, om man tar allt i en lugn takt så går det, jag kunde tex efter 3-4 dagar sträcka armarna över huvet och sätta upp håret osv, men det gick långsamt :) men det gick...

Det bästa tror jag är attbörja röra på sig så fort man kan så man inte blir stel, nu gör jag i stort sett allt som innan, 6 dar efter städade jag , diskade och tvättade, så tar man det bara lugnt så går det nog:)
    Var ute och gik 6 km med sambon och hunden igår osv..

Ang storlek så hade jag typ inga alls i början 70a-aa så...
    jag la in 400cc gelehallon bakom muskeln och får förhoppningsvis c innan det är färdigt :)

Tog bort bandaget igår och fick se dem för första gången, jag är nöjd, supernöjd, bara e inte blir mndre;)

hoppas det går braför dej och vi får hålla kontakten så jag får se hur det går:)

Lycka till...

Kram

• Yaia

Å anna jag glömde säga att magen kommer gå tillbak till sitt vanliga jag eftr ett tag, den har nog inte kommit igång än efter operationen, så man är lite förstoppad....ät lättsmält mat, ett tips och rör på dig så blir det bättreoch den kommer fortare igång..

Kram

• famousfairy

yaia, anna,
    Ja alla ha fått svullen mage. men rör inte på sig, kan ej använda musklerna som man vill .. men det går ned efter ett tag, Min tog drygt 2 veckor!
    Jag gick också upp i vikt eftersom är vanligtvis VÄLDIGT aktivt/fysisk och än idag få jag inte gör mer än promenera.
    Rör på armarna.. INGEN tunga vikter eller arm hävningar eller nåt. Strekning = blödning = svullnad.. som skulle kunna leda till komplkationer.
    Viste är det härligt! Släpp brösterna loss d e VÅR!!

• famousfairy

oops det skull står Man (alltså vi) röra inte på sig..(efter Op) och inte "men" rör inte på dig!!
    Förlåt!!

• Tärnansara

Hålla tjejer!

ok nu är det verkligen bara 16 dagar kvar!!! Jag känner mig inte nervös för operationen men jag går fram och tillbaka "kommer de bli för stora eller kommer de bli för små"!

Tänkte höra om någon här inne har lagt in gelehallon FM425cc eller liknande??????
    Jag är nu en pluttig A-kupa och har tänkt mig en D-kupa.

Kram kram

• AnnaS23

Yaia:
    Låter som om du har haft det relativt smärtfritt du med. Härligt att du kunde göra det mesta efter 6 dagar. Jag försöker också göra det mesta men det går långsamt och gör det inte fullt ut.

Går väldigt böjd dock - försöker sträcka på mig men hamnar i det läget med en gång igen. Känns nästan lite obehagligt att gå rak, tejpen tycker jag drar också.

Kul att du blev nöjd när de tog bort bandaget!! Måste kännas skönt!

Klart vi måste hålla lite koll på varandra och se hur det artar sig. Roligt att vi ligger relativt lika i tiden...

Famousfairy:
    Jo, det verkar som de flesta fått svullen mage. Det går väl över, kroppen borde fortfarande vara i chock ;). Däremot har jag väldigt ont i magen och funderar på om det kanske är tabletterna jag inte riktigt tål? Äter Voltaren och Panodil.

Kram kram

• famousfairy

Hi girls!
    det kan lätt vara tabletterna. kan också vara att man är så stillsittande i början. Prova att äta lite dofilus(finns vanilj nu!) eller "riktigt" yogourt en gång om dagen. Själv blandade jag vanilj yog eller dofilus med äppel jus, som en smoothie.. mums!
    Jag var också framåtböjd, jo det sträkt i ärren/i tejpen. Håll ut , tvinga dig inte men långsamt sträka på dig då o då det gå över!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)