• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • AnnaS23

Hej alla...
    Lite fråga angående känseln. Opererades 11 maj, tror jag hade känsel i överallt på brösten tidigare (ej säker) men nu i 2 dagar känner jag inget alls från bröstvårtan, lite åt sidorna och neråt. Känns inte särskilt roligt faktiskt - något som är permanent? Ska ta av tejpen i morgon. Är rädd för att jag ska ha fått massa veck (hört att det är lättare då man hade lite egen fettvävnad från början)el att det inte har blivit bra av någon anledning. NERVÖS
    Kram

• ceciliaj

Zemiramis:

de kommer kanske inte vara jättemjuka då men jag tror att det går bra. du kommer ju inte ha ont iaf, möjligtvis kommer det kännas lite konstigt vid vissa rörelser. men jag förstår att du vill känna dig som snyggast på ditt bröllop! lycka till!

• famousfairy

AnnaS23
    helt normalt..massor med små nerve tråder ha kapats av och de måste hitta sin väg tillbaka. Sen börjar det sticker lite som när man komma hem från tandläkaren! Huden och bröstvårterna kan bli jätte känsliga också.
    det ha gått en månad för mig nu men så sent som förra veckan hade jag en silkes scarf innanför min sportbh för huden var så öm!
    och det var jätte jobbit.. men det börja sakta bli bättre, både domningar och ömheten och känsel.. Lugn nu

• Zemiramis

Ceciliaj:

Tack för svar. Jag hoppas på en återbudstid, men annars så får det bli den 5:e sept. Vill göra NU, vill inte vänta

liszja: Vågar jag göra en bröst-op så vågar du! *peppar lite* Som sagt, boka tid för en konsultation. Det är skönt att prata med någon som sitter med alla fakta .

• AnnaS23

Famousfairy:
    Tack för dina kloka ord - jag var inte såhär nojjig innan operationen. Det verkar som det har kommit såhär en vecka efteråt - jag överanalyserar precis allting. Ok, tycker det är lite skummt bara att jag hade känsel de första dagarna och att den försvunnit. Borde ju inte haft den alls ifall nervtrådarna är avkappade och ska leta sig tillbaka. Är väl sådant man inte äns ska försöka förstå sig på Blev lite lugnare iaf.

Ska somsagt ta av tejpen i morgon - härligt att bli av med den delvis. Känns som det borde göra jätte ont att dra av tejpen från huden där snitten är lagda - el? :-/

Allt är bra med dig annars??

• Annamaj

Flisann

Jag lade in 280 resp 315cc, anatomiska "gelé-hallon".

• famousfairy

AnnaS23
    Jag vet så var/är det för mig, upp o ned upp o ned, blev lite deppig idag eftersom jag hittade ingen bh som passade!? Jag tror jag måste vänta tills de ha lagt sig lite mer,
    De är ju mjukare, men jag tycker att de har för mycket "mellan-rum" men jag antar att det ska gå att pusher upp de sen.. om jag vill, tror inte det behövs!
    Jo.. snittet och tejpen, ta av den i duschen/ badkaret, blöta och tvåla in, dra försiktet, meden du hålla i skinnet.tvätta såret med tvål. Torka jag anväde hårtork! och sedan lägg på nytt tejp.
    Var Op du dig?
    Vem ska till AK snart?

• famousfairy

vem var det som op nästan samtidigt som jag?
    Runt 20 april? Hur mår du?

• pickolina

Man behöver inte krångla med tejpen alls.. Den ska bytas så sällan som möjligt, alltså inte varje dag eller efter varje dusch/bad. Det är bara att dra bort tejpen och antingen göra rent med tex alsolsprit eller helt enkelt bara sätta en ny tejp.. Man behöver inte alls hålla på å krångla med tejpen eller rengöring osv.... Tror det tom är bättre att inte använda olika rengöringsmedel som tvål osv.

• pickolina

AnnaS23

Opererades 11e maj, bli av med tejpen???? Har du ärren i armhålan då eller???

Tänkte, man ska ju tejpa i 6mån....

För övrigt kommer det säkert inte alls göra ont. Inte mer än vanligt när man tar bort tejp från huden. Är tejpen blöt efter dusch tex så brukar det inte vara några problem alls....

Svar på tråden Bröstförstoring (5)