• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • heather

charlize,
    jag är också över 30, utan barn, och genomförde precis min operation. av den enkla anledningen att jag tyckte jag var värd det

- jag opererades på akademikliniken av dr.samuelsson som jag verkligen kan rekommendera. han hade bra koll på storlekar, kändes förtroendeingivande och resultatet blev bra.

- jag testade med okokt ris i sport-bh, men om du läser några sidor bak så kan du se att flera andra tycker att kokt ris funkat bättre. om du funderat på att lägga i 300 cc så fyller du i strax över 3 dl ris. och om du ska ha inlägget under muskeln "försvinner" lite av volymen.

- ingen har märkt någonting efter min operation. men jag hade gått med gele-bh i något år

men surfa runt och kolla lite, om du läser den här tråden från början får du säkert svar på massor av frågor.

lycka till!

• Charlize

heather:

Hur mycket opererade du in?
    Vad var du för storlek före och vad blev du efter?

Efter att ha tittat på lite bilder på Victoriaklinikens hemsida tror jag att nånstans 310-350 skulle passa mig och bli lagom.
    Men jag får testa med ris och se om jag "tänkt rätt".

Spännande...!

• Hemligt

Hej!
    Jag gjorde en bröstförstoring i tis på Citadellskliniken och undrar bara om ngn har lust att svara på lite frågor?
    Har rätt ont och undrar hur länge det dröjer innan man kan ut och röra på sig och leva "normalt" igen :)

Tack på förhand!

• heather

charlize, jag är 172 och väger (vägde?) c:a 58 kg, men med låg fettprocent. jag lade in 285 cc i ena och 290 i andra, hade 70B innan och idag har jag en C-kupa. ris är jättebra för att kolla storleken i förväg!

hemligt, jag åt värktabletter i två dagar men hade ganska ont i cirka en vecka. det verkar variera ganska kraftigt från individ till individ. jag gick tillbaka till jobbet efter 5 dagar, vilket var för tidigt. nu, 4 veckor efter, känns det som att jag kan leva hyfsat normalt, även om jag måste vänta med hård träning ytterligare 2 veckor. är det något du är särskilt orolig för eller funderar över?

• Kexet

Charlize ->

- Vart gjorde du din operation?
    Victoriakliniken, den första juni förra året (anatomiska gelehallon, 360 i varje [jag är 24 år, 1,72 cm lång och väger 68 kilo]).

- Skulle du rekommendera din läkare/klinik och varför?
    Efter noggranna efterforskningar visade sig Charles vara en av de mest ansedda och förtroendeingivande kirurgerna, inte bara i Sverige. Det framgick dessutom på forum att hans patienter bara hade gott att säga om honom, till skillnad från kirurger från andra kliniker. Det är dyrare att göra ingreppet hos honom, men man ska ju leva länge med resultatet, så kvaliteten var definitivt ingenting som jag var villig att spara in pengar på. Jag är jättenöjd med mitt resultat, de är precis lagom stora för min kropp (C) och jag bemöttes jätteväl på kliniken. Allt och alla var toppen! :)

- Hur funkar "ristestet" som jag läst om flera gånger?
    (vill gärna prova hemma lite...)
    I mitt fall upplevdes ristestet ge större rattar än implantaten.

-Vad för reaktioner från omgivningen har du mött efter operationen?
    De jag har berättat det för, har varit väldigt positiva. Alla som känner mig har märkt en jättestor förändring i mitt allmänna humör. Jag är så otroligt mycket gladare och mer tillfreds med livet numera, och det påverkar precis allt jag gör.

• Kexet

AnnaS23 ->

Jag vet inte vilken klinik du "har", men... När jag tog bort mina stygn gick det så snabbt att jag inte ens märkte det. Sköterskan gjorde det helt omärkbart bort stygnen samtidigt som hon tog bort tejpen (det kändes knappt alls), och när jag [oroligt] frågade hur det såg ut under tejpen sa hon glatt "Tja, du kan ju kolla själv!". Då var allt klart. :)

• Hemligt

heather,tack för att du svarade =)
    Åt du bara värktabletter i 2 dagar?!
    Jag äter fortfarande det var 4:e timme annars känns det som om jag ska dö typ..
    Undrar också en sak och det är om man inte har kännsel i bröstvårtorna nu,kommer dom inte att kunna bli styva sen?för detta är inte så snyggt som dom är nu :/
    Har så mkt fler frågor men nu när man väl får channsen att få svar på lite så kommer man inte på ngt =(

• Rat

Hej alla "gamla" och "nya" besökare!

Äntligen börjar värken ge med sig för mig!
    (opererades för ungefär 6 veckor sen)
    Har varit ute och dansat på en fest hela natten lång. Härligt!!! Och intimt umgänge har jag haft också. Fast brösten fick bara beskådas

Tack snälla Aligit för ditt svar för några dagar sen om det skulle "kännas" att man har bröst hela tiden. Blev mycket lugnad av ditt svar. det betyder jättemycket att det hänger "gamla rävar" här

Famousfairy
    Hur är det med ögonen och brösten och hela dig?

Kram

• Swing

Rat: Kul att du haft en härlig kväll och natt! *ler*
    Jag vet ju hela tiden att mina bröst inte är "äkta" (åtminstone inte hälften av dom). Inuti finns ju såna där anatomiska geléhallon som jag kände på hos doktorn. Men det är inget som "känns" konstigt och jag tänker inte på implantaten, så att säga, när jag ser eller känner på brösten. Dom har blivit mina egna. Visst, dom är fastare än mina gamla, men det känns bara positivt. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde dom några år tidigare. Jag var ju 42 då och hade tänkt på/velat det sen 80-talet. Jag var på gång några år tidigare, men av diverse trista orsaker tvingades jag ställa in allt i sista stund.... Kram till er alla, tjejer!

• famousfairy

Heather.. ja! det var du, hur går det? jag mår hyfsat, fast ville köpa bh men vet inte hur den ska sitta än, tror jag måste vänta lite till! Fast,, de ÄR mjukare!
    Rat Swing! hej!!
    ögonen mår bra, stygnen är borta! och jag är nöjd! brösten mår bra, vänster sticka ut på siden lite grann fortfarande, men den högra börja se ganske "normalt" ut fast jag ha lite "silikon varning" på både fortfarande. Jag är jätte nöjd med storleken! Rat va roligt att du mår bättre.
    PS Jag op på Akademikliniken också och är super nöjd!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)