• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Tärnansara

Nu borde bröstkaramellen fått sina nya boobisar!!! Åhhh hoppas hon är nöjd!!!

• Swing

De som fått utammade bröst tycker ju ofta även att dom saknar volym/kupstorlek. Dom skulle ju kunna nöja sig med ett lyft, men då får man ju ännu större ärr än om man fyller ut med implantat. Famousfairy beskrev ju helt riktigt att med numera med "geléhallonimplantatens" alla varianter på höjder och projektioner fokuserar mer på ett estetiskt resultat som passar den enskilda kvinnan än på gram/ml/cc (och kupstorlek). Min D-kupa ser faktiskt inte alls iögonfallande ut. Det är ju också jättestor skillnad mellan t.ex. 70D eller 85D!

• vioola

Hej hej

Tänkte på det här med att det är stor skillnad mellan 70D och 85D och självklart är d det. Men en som har 70 i onmkrets är ju väldigt mycket tunnare/smalare än en med 85 i omkrets. Så en D-kupa är ju faktisk stort på båda två, eller hur...?

Kramis

• famousfairy

Aah, fast en D kupa se mindre ut på en större kropp. Alltså en apelsin ta mer plats på en liten tallrik än vad den gör på en stor, och det är därför den här djungel med Gramm mm är så förvirrande! jag visste att om jag hade tagit större dom skulle helt enkelt inte ha fått plats bredd och höjd mässigt på min bröst korg!
    Men en D behöver inte se enorm ut på en mindre kropp heller.. det bero på formen mm!

Swing! tack för dina snälla ord! tycker du att jag ska fortsätta med sport bh, och ska den sitta riktigt hårt?

Undrar hur lilla bröstkaramellen mår

• vioola

Hallojsan

Nä, 70D är inte enormt, men den som tycker en D-kupa är liten eller inte iögonfallande ska nog ta sig en titt där ute. De flesta har faktiskt A-C. Eftersom det är mest proportionellt till kroppen. De allra flesta har ju naturliga bröst, förutom vi här då ;). Så en D-kupa är och förblir stor i mina ögon iaf och så tror jag de allra flesta tycker.

Kramis

• algit

Carebare:
    En c cupa i 70 är inte så stor.Men min anledning var att mina bröst var två tomma skinnlappar pga av ammat tre barn o mycket styrketräning.
    Jag har nu fått tillbaka de bröst jag hade en gång i tiden.
    Jag är 45 år har för min ålder en ok kropp men dessa tomma skinnpåsar har jag aldrig kunnat förlika mej med.
    Nu trivs jag alldeles utmärk med min kropp.
    Nej det har inte alls med dåligt självförtroende att göra.
    Jag vantrivdes lika mycket med att jag vägde för mycket efter mitt sista barn, men det kunde jag göra nåt åt.
    Men dessa skinnpåsar kunde jag inte fixa själv.
    Jag trivs helt enkelt bättre när jag gillar det jag ser i spegeln.
    Jag var inte heller ute efter jättebröst bara ett par snygga och det fick jag.

• djana

Hej hej !

Är ny här och hade bara par frågor som jag önskar kunna få svar på =) ...
    Undrar om ngn av er har opererat er hos Gabriella Sellman på plastikirurgigruppen? är Ni isånnafall nöjda med resultatet?

Finns det ngn som har opererat sig från 70/75 B (är annars 171 /64kg) Och som har lagt in 350/325g "den ena är mindre..ELLER 375/350g, önskar få en stor C/liten D Men vet ej om det blir för stort. Fast 25g kan väl inte göra en större skillnad, eller har jag fel?(Ska även göra en lyftning)...

Tack o hej!

• Swing

famousfairy: sport-bh efter bröstop. ska INTE sitta riktigt hårt. Den ska sitta så att den ger dig bra stöd, men inte så att den hämmar cirkulationen. Viktigt.

Efter op. hade jag sport-bh i storlek M nästan dygnet runt i tre månader. När jag tränar har jag storlek S, för DÅ vill jag den ska sitta riktigt hårt, men då har jag ju den på under max 1-2 timmar.

Djana: Jag opererades av Lennart på Plastikkirurggruppen. 169/65, full 75B. Lade in 360g anatomiska geléhallon och fick full 75D (i stela bh-modeller har jag ibland 75DD/E). Jag hade tänkt ta 320 men gick upp till 360, och det är jag glad för, även om några gram hit eller dit faktiskt inte gör så stor skillnad. Jag menar, dom blev ju inte väldigt mycket större av att jag lade på 40g.... Jag tyckte kliniken var mycket bra och proffsig och det var skönt att få sova över, bli omhändertagen och känna att allt var okej innan jag hämtades hem. (Annars HATAR jag sjukhusmiljöer och är van att klara mig själv i alla lägen). Gör som jag: avsätt tid och "njut" av dina första veckor efter operationen, att den äntligen är gjord. Inrikta dig helt på att återhämta dig, ta hand om dig själv utan att känna några krav eller försöka vara duktig och göra för mycket. Ta smärtstillande, försök vila mycket och lyssna på era kroppar. Lycka till!

• jejan

Angående det är med kupstorleksdiskussionen så är det faaktiskt väldigt stor skillnad på 70D och 85D eftersom även kupan breddas när omkretsen gör det. Man kan säga att i kupstorlek är 70C=75B 75B=80A osv...

• Charlize

Tack för alla svar.

Tänkte boka tid för konsultation efter semestern. Ska bli spännande!
    Hur lång tid dröjde det mellan er konsultation tills ni fick tid för operation?

Kramar!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)