Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Opererades för snart 2 veckor sedan... Jag har hitills inte haft några större problem eller särskilt ont. Tog bort all jobbig tejp i fredags och det är egentligen då som jag för första gången kunde "inspektera" mina nya bröst. De är lagom stora och formen är fin, men jag tycker de sitter för långt isär!! (visst möjligheten kanske finns om några månader när man får använda en vanlig BH att man kan puscha in dem lite, men just nu är de som sten och sitter där de sitter liksom). Börjar undra hur jag någonsin ska kunna bära en normal BH... Kommer detta ändras med tiden? Känner hur paniken börjar stiga
Kram
Swing tack för tips om stay in place!
AnnaS23- jag tyckte exakt samma om mina. Det ha gått nu 5v imorgon!! och jag märkte just i natt att de börjar "falla" lite.. Lite! De är ju mjukare, särskilt upp till, andra halven under bröstvårten är fortfarande ganska spänd, lite öm lite "borta" och väldigt känslig! Som när bedövning efter tandläkaren börja släppa!
Det enda jag ska bry mej om är en bikini över del, jag kör med sportbh. Jag är inte någon fest prissa nu för tiden och ha ingen man heller...men jag längtar efter en snygg svart bh!
famousfairy
Jag känner spontant att jag kommer bli extremt besviken om brösten inte "flyttas" lite närmare varandra el åtminstonde mjuknar såpass mycket så att en BH kan pusha och skapa en klyfta. Hela vitsen med en operation för mig var ju att gå från en obefintlig byst till en fyllig A - liten/normal B så att jag äntligen skulle kunna köpa underkläder för första gången i mitt liv och inte må dåligt och ha ångest över icke existerande bröst! Men nu börjar jag undra hur en BH ska kunna sitta snyggt när brösten sitter åt sidorna mer än rakt fram.
Vill poängtera att jag inte tycker det är fint när brösten sitter ihop framtill och är alltså inte det jag är ute efter... men nu är mellanrummet väldigt brett. Blir det så när man inte lägger in så mycket?
Storlek 215cc anatomiska bakom bröstmuskeln om det har ngn betydelse för er kunniga som kanske har en input.
Kram
famousfairy
Vill bara säga att Swegmarks sportbehå inte är en bra referens när det gäller bh-omkrets. Jag använder 80 i Swegmarks sportbehå men har 75 i mina vanliga bh´s.
Jellomoon
Jag vet faktiskt inte om jag håller med! Jag tror att folk börjar bli mer och mer medvetna om bh-storlekarna och hur de ska sitta osv och därför har större storlekar blivit vanligare... Även bland icke-opererade. Jag hade små bröst när jag var smal och jag hade ändå C-kupa. Min mamma och min bästa vän har båda små bröst och de har C-kupor båda två...
Min syster har jätte stora bröst men hon har D-kupa och eftersom jag har E/F-kupa så säger hon att jag har större bröst än henne men det stämmer ju inte alls. Dels så har hon större omkrets och dels så tror jag att hon anv fel storlek, som 90%av alla tjejer gör.
Om man kollade på Oprah när det handlade om just bh-storlekar så såg man att alla testpersoner de tagit dit alla använde för små storlekar... Så jag tror att folk har större storlek än de tror och pga det så har folk en felaktig inställning om att storlekarna är större än de är.
En C eller D-kupa är inte alls särskilt stort.
Hallo girls
Jag hänger inte med alls i snacket om vad som är stort eller inte. Det tycker man väl olika om...eller????????? Spelar väl ingen roll. Huvudsaken är väl att man blir nöjd med sina nya bröst. Sen får man väl gå på upptäcksfärd och se vad dom behöver för storlek. Jag är lycklig bara jag får behålla mina och det fortsätter gå framåt med mjukhet och mindre smärta.....
puss och kram på er mina vänner!
Halloj! Jag undrar hur man ska bete sig för att se folks bilder på Plasticsurgery, visst måste man be om lov? Hur går det till? Känner mig lite puckad, men men...=)
basilikan:
Man måste fråga om lov...!
Hej!!
AnnaS23
Hej o grattis till dina 2 kära.
Ta det lugnt i början för det kommer dina bröst vilja göra, räkna minst med 3 mån innan de blir mjukare o hittar sin form...Efter 6 mån har det funnit sin rätta form o ev mjukhet men vissa tar dock lite längre tid på sig o vissa är lite snabbare.Fast en sak är trevligt efter 3 mån hittar man fina bhar..som man kan skappa sin klyfta med !!psst va inte rädd att exprementera med push/vad fast du har opat dig..man kan vara pushigare på fest o naturellare till vardags...;)...kram.
Bra skrivet, Pickolina!
Vid sportevenemang ser jag ofta kvinnor vars bröst hoppar upp och och det ser väldigt obehagligt och påfrestande ut. Rätt storlek behövs för att få rätt stöd!