Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Swing - Tack så hemsk mycket, det är ungefär vad jag tänkte. Är mellan storleker på stay in place men swegmark gå bra.
Jag ska ha mindre eller dubbla när jag kör moppe! och som du sa inte så länge!
jejean, det är ifs sant, innan min op kupan på en 70A skulle ha varit bäst, Om jag kunde ha haft den på eb 75! men o andra siden det är bara att erkänna at jag var nog en AA!
Jag ha själv pratade om 75a=80B här!!
En kvinna som jobbade på Stay in Place visade mig hur man kan sprätta bort etiketten längst ner vid ryggresåren, klippa bort lite och sy in bh:n och sy fast etiketten igen. Det gjorde jag med mina gamla Medium för ett antal år sedan när jag gått ner i vikt. Det funkade utmärkt.
Hallå ja
Måste bara... Givetvis är det stooor skillnad på 70D å 85D, det fattar väl vilken som helst. Får jag hoppas! Men en person som har 70 i omkrets kan mycket väl vara 20 kg lättare än någon som har 87 i omkrets. En D-kupa ser alltså stor ut i vilket fall som helst. Det beror ju på personens storlek, alltså vikt och längd. Om någon är tex 170 cm å väger 55kg å har D-kupa på det, visst är det då stort. Finns det verkligen ingen där ute som fattar vad jag menar? Suck!
Hej Djana
Jag är 174,5 cm lång å cäger runt 63. Jag hade lite lite större än 75A men kunde absolut inte ha B-kupa. Jag la in 330cc runda hallon. Nu har jag 75D eller 70DD. Jag är så glad över att jag INTE tog större implantat. Ibland önskar jag att jag tagit mindre, blev större än vad jag trodde faktiskt. Bli medlem på plasticsurgery.mylava.net. Där finns det över 800 medlemmar och massor av förebilder och efterbilder.
Kramis
Omkretsen ska vara 85 å inte 87 ;)
Vioola
Jag är helt på din linje. En D kupa är stort! 75D=70DD osv.
Det verkar som att alla silikonimplantat gör oss storleksblinda. Normal stor byst är fortfarande en B kupa och inte så många smala tjejer har D kupa naturligt.
Kram
Jag blir lite orolig och förvirrad efter vad alla skriver om kupstorlek...jag hör till dom som inte vill ha några enorma bröst. Jag har valt mm 320 droppformade efter att blivit rekomenderad det av kirurgen. Är 164 cm och väger 54kg men har en ganska bred bröstkorg. Har idag inte ens en full 75 A. Vill helst ha en normal C kupa efter op. Vad tror ni? Kommer jag att hamna där? Var så säker men börjar tvivla om jag tagit för stort iallafall!!
Tack för era svar, sen va det då en fråga till, Om jag gör runda gelehallon 350g (vilket jag tänkte göra) blir dom Större än anatomiska gelehallon i 350g? handlar det om en hel kupstorlek eller bara att runda blir lite "fylligare"?
Tine J: jag gissar att du valt en bra storlek för att få som du önskar.
djana: det blir inte en hel kupstorlek större, bara rundare form med fylligare upptill. Mina anatomiska är ju fylligare nertill.
Enligt en amerikansk "formel" (som ju måste anpassas efter om man är mycket liten och mager, normallång eller lång och med lite hull osv, ni fattar säkert!) så ger 180g (eller aningen mindre) cirka en kupstorlek på en normalkvinna. Jag anses som 'normal' och det stämde på mig. Är 169 lång, klädstorlek 38.
okay okay jag hålla tjeften! allt är relativ!
ska bara tillägga, D är en stor byst, det är inte negativt! Det är härligt och vackert om man ha en kropp som klara det!
det ha gått nästan 5 v sen min op, och jag vet fortfarande inte om jag är 75 el 80 B eller C! Men på lindex swegmark verkar jag vara en 80 i sport bh.. 75 gå bar också men jag få lite kuddar på ryggen men de vill jag träna bort! Ha aldrig haft de förrut!!
vioola, för att skoja måste jag erkänna att jag hade inte en arning att kupan på en 85D var större an den på 70D.
Så det är inte så själv klart att alla fattar! Jag fattade inte varför.. kupan på en 70A passade, men den var för tight så jag tog en 75 men då blev kupan för stor. Då gav jag upp o lämnade affären!!
men nu ha jag ett nytt projekt framför mig!
fast jag ska vänta tills de ha mjuknad lite till!