• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • famousfairy

ang bh.
    generellt tror jag(?) att det är 3veckor dygnet runt och sedan 3 veckor på dag tid.
    Musklerna ha fått stryk, de ska också hålla upp nåt tungare! och en sport bh är rekommenderade för att ge dina bröst den hjälp de behöver.
    Själv måste jag kör 3mån med sport bh, kanske pga av att jag har anatomiska, kanske för att jag ha lite naturlig bröst vävnad.
    jag hade en vanlig bh på mig i 5 timmer, 3veckor eftr min op, och fick verk i bröstmusklerna. det var skönt att ta på sportbh när jag kom hem.
    det bästa egentligen är att höra med din klinik.
    Sen, kan det vara svårt att hitta en bh som passa eftersom det ta ett bra tag för "nya" bröst att hitta sin naturliga form..
    eller vad säga ni Swing o Pickölina!?

• vioola

Hallojsan

djana
    Nä, ja tycker väl kanske inte att de är alldeles för stora. Men 75C hade räckt gott och väl. Det är klart att det finns tjejer som har D å större än så naturligt. Det har det väl alltid funnits ;) En kompis till mig har 70G helt naturligt. Men nu är hon nästan 1,80 å med breda höfter så man tittar väl till men de ser inte ut som fotbollar. Fast det är väl å andra sidan för att de inte är opade.

Jag blev bara så förvånad när flertalet inte verkade hålla med mig. Men det finns inte en käft som kan övertyga mig om att tex 75D är litet eller en av de vanligare storlekarna.

Nä, nu ska jag å vovven äta pizza.

Tjao

• pickolina

vioola

Nej jag skulle absolut inte säga att D-kupa är litet men jag tycker inte heller att det är stort. När jag säger att en D-kupa är litet så menar jag "ej stort" (litet jämfört med folks uppfattning av en D-kupa) eftersom många har en felaktig bild och tror att det är jätte stort vilket det inte alls är. Många som använder B-kupa skulle egentligen ha C eller tom D-kupa och då blir uppfattningen om vad en D-kupa är lite fel.. Sedan beror det ju på om man är en 70D eller en 90D, för har man 90D så är det stooort helt klart. Sedan beror det även mycket på vilken form man har på brösten. Mina bröst har alltid sett mycket mindre ut än de faktiskt varit, om man tänker storleksmässigt. Alla har alltid blivit chockade över min bh-storlek pga att mina bröst aldrig varit särskilt stora. Vilket jag är ganska säker beror på min form + att folks uppfattning om bh-storlekar ofta är väldigt galen och felaktig.

• pickolina

famousfairy

Eftersom det var 6år sedan jag op mig så minns jag faktiskt inte riktigt.. Jag hade dock tur. Jag köpte en adidas sportbehå med byglar innan operation och den fungerade kanon efter operationen. Trots att storleken varit en ren chansning. Hade bh´n på mig dygnet runt (minns inte hur länge), förutom när jag duschade så klart.. ;) Jag tyckte att det var superobehagligt att ta av den för brösten var sååå tunga. Tyvärr så var det ju det som till slut resulterade i ryggproblem.. :( Konstigt, för idag har jag ju ännu större bröst (fast naturliga) och de väger ingenting och ger mig absolut inga ruggproblem... Weird!

• famousfairy

hej, god morgon,
    jag måste bara skriva av mig. Det händer under natten, och troligen går det över, men jag gillar inte dom. Jag tycker de är för stora och att jag se tjock ut. I för sig jag har gått upp i vikt sen min op eftersom jag har suttit stil så länge.
    Om jag lyckas gå ned ett par kilo komma kanten att synas?
    Kanske det är vädret

• Rat

God morgon kära famousfairy

Känner mig också lite deppad idag Mest för att det är trubbel på jobbet. har sem. idag i alla fall.
    Känner också igen mig lite i din beskrivning, man blir lite deppig emellanåt och undrar vad det är man har gjort egentligen. Jag är i och för sig nöjd med storleken och utseendet men det är ju hårdheten och värken som kommer tillbaka emellanåt. Sover fortf. på rygg!
    Jag har nog också gott upp lite i vikt tror jag. Jag har inte rört mig så mycket som jag brukar. Går långa promenader, upp för trappor etc. försöker röra mig när det blir ett naturligt inslag i vardagen men nån riktig träning blir det inte tal om.
    Jag håller på att packa så fort jag får en ledig stund. Det tar fortf. "emot" lite i bröstmuskeln när jag gör vissa rörelser som att torka bord, knäppa tajta byxor, lyfta tungt etc. Är det så för dig med?

Kram

• famousfairy

hej vännen,
    jo det ta emot vid vissa rörelse. Ha börjat "Lyfter" små cola flaskor fyllt med vatten (ca ett halv kilo) och det räcker, skulle vilja göra mer men det gå inte, Till och med situps ta emot i bröst muskeln. !? men kanske jag ska inte korsa armarna. Började gå i tisdags och ha gått minst 40 per dag sedan dess. Mina verkar ibland fortf. ibland kniv liknande smärta. bröstvårtena är ömma nu, inte bara känsliga, de är lite lite mjukare och jag kan ligga på sidan ett tag. men jag ska träffa massa gamla kollegor snart, och en ha redan kommen- terade.
    De passa nog mig, men jag bli nästan avundsjuk när jag se dessa smala slanka kvinnor på kläd reklam på tv, Usch!! jag måset rycka upp mig!!
    Tack rat! vi hörs..

• sommar4

Hejsan!
    Är det någon som har haft gelehallonimplantat i flera år? Vet ni när de behöver bytas ut och hur man märker det?

• AnnaS23

sommar4
    Det undrar jag faktiskt också, alltså hur man ska kunna veta när ett geléhallonimplantat behövs bytas ut.

Nu har det gått 2 veckor sedan min operation ungefär. Tycker allt ändras hela tiden, idag sitter det ena bröstet längre ner och är mindre än det andra? Man blir ju nojjigare och nojjigare hela tiden...

Vad har ni för tejp? Min kära mor köpte en tejp till mig efter operationen. Jag tycker den är mycket stelare och veckar sig så det skaver. Det gjorde inte den som kliniken satte på - kändes mycket mjukare.

Någon vars kirurg opererade så att ärren blev bulliga och de inom några veckor ska "vecklas ut". Tydligen ska detta minimerar påfrestningarna på ärren och de ska bli tunnare. Undrar bara hur lång tid det tar - alltså så man vet hur länge man ska vänta innan man bör oroa sig...

//Kramar oroliga och fundersamma lilla jag

• famousfairy

AnnaS23,
    Allting ändras hela tiden, ta det lungt, det är ju bara 14 dager sedan din op. försök att tänka på just vad du har gjort.. hur mycket din kropp ha gått igenom. Just idag när jag är så deppig över mina tänkte jag.. nej men de sticka inte ut på sidorna så mycket som de gjorde för en vecka sen.. hmm ok .. och jag kan liksom klämma de lite nu..
    Ang tejp.. jag fick en rulla från AK och den ska jag använda.. Micropore 3M hudfärgade. INTE SCANPORE TAPE SENSITIVE den med den oranger tejp hållare som är för kladdig och tätt. tejpan ska bytas ca vart 14 dag, och de ska vara tejpad i 6 månader.
    Det är bättre om ärren är bulliga nu det betyder att de är sydde på "insiden" och ärren bli snyggare. det är i alla fall var min kirug på AK sa till mig, och jag se nu, efter 5v att de börja läkar fint. de är bulliga, men inte så mycket som förut.
    Ta det lungt Anna, det ordna sig!
    Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (5)