Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Pickolina,
ja tack, det glömde jag säga.. att byta så lite som möjligt, och fråga var tejpan ligga!
min är ju under brösten och sak bytas vart 14 dag ungefär. Jag menade bara att det är lättare att ta bort det i duschen med lite tvål.
Förlåt om jag krångla till det för alla, bara försök att dela med mig av mina erfarenheter. Mitt nya jag är ju bara 4v gammal, men så mycket ha redan hänt!
famousfairy
Jag gjorde samma miss! *hihi* Tog för givet att tejpen satt under brösten men sedan kom jag på mig själv..för det behöver den ju absolut inte göra... *s* Kom även på att du menade att hon skulle använda tvålen för att underlätta, att tejpen ska släppa bättre då... Först tänkte jag bara "göra rent med tvål"... *s*
Vad fel det kan bli när man är trött i huvudet! *fniss*
Hoppas du är nöjd med dina nya bröst?! :)
jo.. jag tror det.. vet inte.. jo det är jag
men jag vet inte riktigt hur de bli ännu!
Kommer du ihåg det där med storlek?
jag har 2 jätte gamla 75A, med bygel och strechig tyg, De passa!? men i dagens bh tror jag att jag måste vara en B el C. De är ju lite hårda fortfarnde så det är svårt att veta om en bh passa. Jag är ganske nöjd med min ny sportbh från lindex! (swemark) den är mjuk o skön när jag inte ville ha pansa kläder på mig några timmar!
KRAM
famousfairy
Hoppas du blir nöjd! :) Det är alltid knepigt i början.. Man ser inte det slutliga resultatet samt att man ofta blir lite nere och skeptisk efter en sådan stor operation. Det är svårt med storlekar.. Att du kan ha dina gamla är säkert beroende på att de är just gamla och uttänjda + att de är strechiga som du sa.. Då kan man komma i mycket mindre storlekar än man egentligen ska ha.
Jag har massor av sådana där sport-bh´s från swegmark, de är supersköna! De använde jag dygnet runt efter jag tagit ut mina implantat, för att huden verkligen skulle gå tillbaka så mycket som möjligt...
Kram
tack.. vi hörs.. go'natt..
Hej,
nog jag som var otydlig. I morgon ska jag tillbaka till kliniken och ta bort tejpen och ev stygnen. Är nästan tejpad upp till halsen och ner mot armhålorna - ingé vidare så det ska bli skönt att ta bort den. Känner mig bara lite skeptisk till att hon ska slita av den - måste ju sitta som berget om det är stelnat blod kvar? Har snittet under brösten och givetvis ska jag fortsätta tejpa dem i 6 månader. I morgon är dock första titten för mig på "riktigt". Tack för alla grymme råd! :)
famousfairy:
Mellanrummet kanske blir bättre när brösten får hänga till sig lite, sedan är jag helt övertygad om att de går att puscha till. ;)
pickolina:
Var somsagt nog lite otydlig angående tejpen - inte i armhålan. ;)
jejan
Åhh det låter bra!
Jag är 173cm lång, väger 54kg och ska opereras på akademikliniken?
Kraaam
AnnaS23
Ah.. Då är jag med! Vad spännande! :) Du måste vara oerhört pirrig inför att se dina nya bröst?! Det går nog bra med tejpen, med tanke på att du överlevt operationen så är detta ingenting och det är ganska snabbt över..
-Lycka till i morgon! Kram
famousfairy, jag tror att vi opererades ungefär samtidigt. jag var på AK den 21 april (exakt 4 veckor sedan idag). precis som du känner jag mig orolig för att de är lite för långt isär eller att de inte ska bli mjukare än så här. hur är det med dig? och hur går det med stygnen runt ögonen?
men visst har det hänt mycket på bara 4 veckor. jag tränade för första gången (ben och gång på löpband) i onsdags men får inte köra "på riktigt" förrän om ytterligare 2 veckor.
det som är skönast är att INGEN har märkt något, inte ens på gymmet (ännu) jag är så glad att jag gick med gele-bh innan. så här långt har jag sluppit frågor och undrande blickar. lustigt, man opererar sig och är glad för att ingen ser någon skillnad
Hej tjejor!
Funderar mycket fram och tillbaka, men det lutar åt att jag vill operera brösten någon gång snart...
Enligt min man är det inget fel på mina bröst idag (har en ganska välformad B-kupa nu) men lite4 större vill jag gärna ha... Dels för att bli lite mer proportionerlig och dels för att känna mig lite mer kvinnlig och sexig. Och mannen skulle bli stormförtjust!
Tänkte först vänta tills jag fått barn, men varför vänta?! Jag är 31 år och det ser inte ut som att barn ligger jättenära i tiden.... Och då kan jag ju passa på att få njuta lite av ett par större boobs innan dess också...
Undrar massor av saker såklart och ska väl försöka läsa hela den här tråden vid tillfälle...
Men till dess undrar jag;
- Vart gjorde du din operation?
- Skulle du rekommendera din läkare/klinik och varför?
- Hur funkar "ristestet" som jag läst om flera gånger?
(vill gärna prova hemma lite...)
-Vad för reaktioner från omgivningen har du mött efter operationen?
(är lite osäker just för vad alla ska tycka och tro..... löjligt - jag vet!)
Ska boka tid för konsultation efter sommaren så får vi se vad som händer sen...
Wish me luck!