• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • FruSofia

Jessie
    Jag har inte riktigt hängt med här. Misstänker du att du är gravid trots blödning?

• ljuvlig

Go morron, go morron i alla väderstreck! Min make kom ålandes in i sängen vid 05:00 i morse med en hint av alkoholstank så nån stock blir det nog inte förrän i eftermiddag när han har vaknat

sweetstreet:
    Jag tror det måste vara äggvita i urinen. Har testat ÄL-stickor 3 omgångar nu och varje gång jag fått böj har urinen varit grumlig och lite "äggvitadelar" som flyter omkring. Det är jättebra, då kan man ju bara kissa i behållaren nästa gång och spara pengar på de där apdyra stickorna!!!

Storasystern:
    Ohh, då är det fler som har det som jag . Skönt att veta, trodde jag var helt ut och cyklade (menscyklade, hi, hi).... Har du ätit p-piller tidigare eller har du alltid haft 40-dagars? Vilken dag brukar du få ÄL? Sorry, många frågor....

Och så önskar jag gänget som ska träffas en riktigt trevlig dag!!!

• ljuvlig

Just det, till min fråga igen. Är det någon som vet hur länge ägget är fruktsamt egentligen? Jag menar när det väl släpper (ägglossning) och vandrar längs äggledaren, är det då det kan bli befruktat? Eller hur funkar det?

• Storasystern

Ljuvlig, jag har ätit p-piller tidigare, men sen jag slutade (i juli) har cyklerna varit lååånga. Som mest 42 dagar tror jag. Drygt som tusan!
    Men vi får väl var ute och cykla tillsammans! ;)

Jag har fattat det som att ägget bara är befruktningsbart i två-tre dagar efter att det har släppt. Jag borde verkligen veta för jag har läst utvecklingsbiologi, men jag minns ta-mig-sjutton inte! :(
    Om din gubbe kom hem onykter och vaknar bakis så är han säkert mottaglig för lite förförelse sen. Jag har fått lära mig att män ääälskar bakfylle-sex.... Du får ta reda på om det stämmer! ;)

• ljuvlig

Storasystern:

*nickar instämmande* Bakfyllesex är poppis, även hos mig! Och det hjälper faktiskt

Hoppas på att cykeln blir kortare med tiden, för det här är så orättvist Grrrr. Jag slutade i juni så vi "hojjar" tillsammans då

Tänkte på det där med ägget igen. Om det har en väldans fart då? Då kanske det bara är fruktsamt några timmar? *knäppgök*

• Jessie76

Jaa FruSofia, jag har blödit sedan förra fredagen och mensen kom aldrig riktigt igång - det har varit ytterst ytterst lite och försvinner då och då (ingen mensvärk och inget ont i brösten). Så jag ringde MVC för att fråga vad problemet var, och då svarade hon att det fanns två alternativ; antingen är jag gravid och kroppen vet inte om det (?) eller så har jag inte haft någon ägglossning (vilket jag till 95% vet att jag haft för jag känner det..). Gjorde ett test igår men då vart det inget streck i kontrollfönstret, fast testet visade minus.
    Så, det var min story. Hon på MVC sa att jag skulle vänta till nästa mens och se om den var som vanligt, men vem kan vänta?!
    Har du några tips?
    Funderar på om det är så att kroppen inte vet vad som hänt, kanske testet inte fattar det heller... Äh, helt sjukt det här - man blir ju knäpp

• Storasystern

Ljuvlig, nää, så fort kommer ägget inte fram! Det lilla minns jag iallafall från utvecklingsbiologin! Det tar ett par dagar för det att komma från äggstocken till livmodern - minst!- så det behöver du iallafall inte oroa dig för! :)

• _koko_

Här kommer en första rapport från gårdagen: Vid hade skittrevligt igen! Såklart! :D

Sen har jag lite eget att rapportera också. Testade ett väldigt tråkigt minus i morse. BIM i morgon.
    Vaknade tidigt i fredags morse av att det stack som fan i vänstra bröstet. Det gick över när jag la mig på sidan och har inte återkommit sedan dess. Har dock haft lätt mensvärk hela veckan och jättemycket flytningar under fredag och lördag. Testade med mirres på lördag morgon och fick något slags utslag. Det var inte ett streck, utan mer som att någon hade skuggat uppifrån och ner med en penna där plus-strecket borde vara... Har idag testat med cb och det blev som sagt minus, flytningarna har avtagit och har nu blodstänk i sig, så det är väl mensen som är på g ändå.
    Vill självklart inte tro att det är så, men minuset svider så jäkla mycket att man måste försvara själen lite...

Kram på er alla kämpare i tråden!

Jessie - gör ett nytt test!!!

• mugglesfan

Jessie: det låter som min blödning förra månaden, hade en 12-dagars. Ganska lite blod och stannade av för att sedan komma som en mörkare "klump", nästan levrat blod. Vanlig mensblödning är mer rött och lättflytande (iaf min mens). Jag var och kontrollerade mig hos BM och hon kände på livmodern och på tappen. Allt var normalt och blödningen slutade så småningom. Jag vet att jag hade ÄL den månaden eftersom jag testade med böj och hade ganska ont i äggstockstrakten. Min egen teori är att det blev en misslyckad graviditet, ett jättetidigt missfall. Jag kände att ngt var annorlunda mot tidigare.

Koko: å tråkigt men gör ett nytt test lite senare! Det låter som att du testade för tidigt.

Jag har också haft rätt mkt flytningar sedan slutet av den här veckan, det brukar jag aldrig få innan mens(?). Har inte fått mens än men jag borde BIMa vilken dag som helst. Idag både kände jag och ser att mitt högra bröst är större(?) än förut. Men bara högra? Öööhhh... Har dock inte minsta ont så det är förmodligen bara ett spratt från kroppen

• mugglesfan

Jag hoppas att ni inte glömde vinka till oss (mig, Sweet, Jessie mfl) då på brunchen?!

Jag har iaf druckit massor av vin och annat både fredag och lördag, gäller att passa på!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???