• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • vegetarian

Signatur: Pussgurka
    Start datum: 070105
    Längd:
    Start vikt: 90kg
    Aktuell vikt: 90kg
    BMI: 35
    Mål: 70kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8kg
    Aktuell vikt: 92,8kg
    BMI:30,4

Signatur: Tanja.M
    Start datum: 070103
    Längd:
    Start vikt: 95kg
    Aktuell vikt: 95kg
    BMI: 36,2
    Mål: 65kg

Signatur: fes
    Start datum: 070108
    Längd: 166 cm
    Start vikt: 98 kg
    Aktuell vikt: 98 kg
    BMI: 35,2
    Mål: 75-65 kg

Signatur: Goldy
    Startdatum:070104
    Längd:165cm
    Startvikt: 84.8
    BMI:31
    Mål:68-70

• janna24

HEJ!
    Har precis varit och hämtat mina cambrigepåsar. Ska börja med det imorgon. Så jag skriver in mina uppgifter imorgon...vore roligt och få veta hur det har gått för er efter en vecka....

lycka till!

• vegetarian

He,he..nu sitter jag med min kvällskopp te efter avslutad dag 3 som har gått helt ok. Jag börjar fundera på om det tar en dag extra för mig att komma i ketos? Jag hoppas att jag druckit tillräckligt .
    Men jag ska kissa på en av mina stickor i morgon så får jag se !

Vad kul (säger jag igen) att vi är flera som startar igång.

Fråga:
    Vilken dag väger ni er på?
    jag har onsdag kväll som vägdag + träff med min konsulent.

• Tanja.M

Hej pussgurka

visst tycker jag att man ska få ta upp annat på denna tråd, bara för att vi använder cambridge betyder det ju inte att allt i vårt liv kretsar runt cambridgekuren.

OBS. HANDLAR OM STUDIER

Jag läser min andra termin på högskolan och jag tycker att det är mycket tufft att studera med barn. Ibland får jag dåligt samvete för att jag ägnar för mycket tid åt mina studier och inte åt barnen. Visst går det att kombinera studier med barn, men det är inte lätt.
    Jag tycker att det är jätte roligt att studera så jag ser till att det fungerar, jag har inget annat alternativ för jag vet att klarar jag inte av mina studier måste jag gå tillbaka till min gammla arbete och det vägrar jag bara att göra. Jag trivs inte där.

Jag tycker att du ska göra det som känns rätt för dig, vill du ha baran nu så tycker jag inte att studierna ska hindra dig från att skaffa barn.
    Det är många i min klass som har barn och har inga problem med att kombinera studierna med familjen.

Om jag kan klara av att studera med barn kan du också göra det,för jag har jätte svårt för att lära mig att nya saker. Jag har jätte svårt att förstå texter och skriva så jag får lägga ner dubbelt så mycket tid än vad mina klass kompisar gör.

Jag har hittat en mycket bra lösning till hur jag ska få tid med barnen och studierna. När jag vet att jag ska studera länge ser jag till att ta små puser, och under dessa pauser leker jag med barnen. Jag låter dem hjälpa mig under matlagningen så att vi hinner att umgås lite mer.

Har har velat läsa i över 10 år men jag valde att skaffa barn först och studera sen. Och när jag ser tillbaka så ångrar jag inte det beslutet. Även fast det kan vara svårt att hinna med allt så kan inget jämföras med att få höra ens barn säga - mamma jag älskar dig och jag har saknat dig.

Hoppas att jag har varit till hjälp.
    Är det något annat du undrar kring studier får du gärna fråga.

• Goldy

:) Å vad fint det blev, jag tackar å bugar till vegetarian för att du hjälpte mig!

• vegetarian

Goldy: för all del! Nu är listan hel och det är bara för resten (som vill)att fylla på! Det roliga blir om ca en vecka då alla måste börja uppdatera sin aktuella vikt!

Har haft svårt att sova i natt!? vet inte om det beror på kuren, men jag låg och läste en stund och tänkte det att om jag hade gjort som "vanligt" hade jag smugit ner i köket o rotat fram ngt smarrigt och krupit upp i soffan framför tvn...
    Det är ju inte BARA att sluta äta som man brukar, utan även bryta mönster som givit tillfälle till att äta .

Igår svettades jag mer än vanligt också?

Hm..ska nog kissa på mina stickor vid nästa toabesök . Återkommer med resultat senare.

Idag får vi nytt besök, lagom till lunch, men vi ska även bjuda på fika. Ska göra en av mina favorit äppelpajer att bjuda på . Men jag tycker ifs inte att det är så svårt att stå emot, bara jag får kaffe!!!

Nu ska jag snart shake:a min första måltid!

Ha en bra Camebridgedag alles!

• janna24

Längd:

Längd:

Signatur:Janna
    Startdatum: 070105
    Längd: 178 cm
    Startvikt:95,2
    Aktuellvikt: 95,2
    BMI:30
    Mål:80-85

• Tanja.M

Längd:

Längd: 1,62cm

Signatur:Janna
    Startdatum: 070105
    Längd: 178 cm
    Startvikt:95,2
    Aktuellvikt: 95,2
    BMI:30
    Mål:80-85

• fes

ÄÄ ja börjar faktiskt längta tills på måndag då jag ska börja CK:a ! Fick avin i går om att maten ligger på butiken i väntan på avhämtning men börjar ändå inte fören på måndag då de e kalas imorgon.

Det stora för mig kommer bli min cola light. Jag är en coloman och kan dricka 2 liter + eller - varje dag. Den måste jag ju sluta med nu nör jag börjar med CK.... en hemsk tankte för mig men många i min närvaro kommer bli glada inte minst min fästman.... Som tycker de e vanvettigt att dricka så mycket cola. Och de tycker väl jag med till en viss del men jag kan inte hjälpa det... det är som ett beroende.

Nej måste börja plocka lite hemma men det äe verkligen kul att se att vi är ett gäng som kommer peppa varandra nu !

Ha de gott mina vänner !
    Kram fes

P.s fes kommer ifrån min bästa kompis som skulle skoja till det en gång för att det rimmar på mitt namn....

Svar på tråden Cambridge Kuren