• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Ahlgren

Hejsan...
    har följt den här tråden med spänning, mkt intressant läsning, då detta är typ den enda dieten som jag inte har nån aning om hur den fungerar och hur man går till väga.
    Nu kommer min fråga, vad innebär ketos?

• janna24

Vad är "ketos"?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett. Ketonfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater på en kroppsvikt om 73 kg. Den milda ketosen vid en viktreducering med Cambridgekuren är inte att jämföras med det sjukliga tillstånd som kan uppträda vid diabetes.

Vad händer vid "ketos"?
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca tre dygn.

• vegetarian

kikar in mellan omgångarna i spelet på ps2 ! Ser ni diskuterar ketos - här upplevs en LJUVLIG ketos, är på dag 5 ren kur och de första dagarna är bara att stå ut - sen går det MYCKET lättare. Har lagat mat åt familjen samt med smarrig eftermiddags fika som bestod av paj m vaniljsås - NO PROBLEMS AT ALL!!!!

så ni som vill in i ketosen - stå bara ut de första 3-4 dagarna så kommer den till er med!!!! (Mig tog det till idag, dvs 4 hela dagar utan, för att känna mig upprymd men jag kissade lila på stickan redan igår så jag var i ketosen då med )

• janna24

hej hej....

själv lär jag aldrig komma in i ketosen men redan igår (andra dagen) kunde jag sitta brevid min man som käkade mcdonalds utan några problem....och idag mår jag sååååå bra men inte för att jag är i ketosen, inte enl stickorna....
    varje gång jag kör igång med min bantning är första dagen svår sen har jag inga problem alls......
    men jag brukar inte vara duktig på att hålla mig motiverad men nu känns det bättre när man kan gå in här och läsa era inlägg....väldigt motiverande....

kämpa på

kram

• vegetarian

janna: Varför inte komma i ketos? Du måste skoja!

Här har det visat sig att jag fått mens idag och jag hade ingen räkning på dagarna så det var oväntat! Tror den är lite tidig. Men jag är helt fascinerad över att jag klarat dagarna utan något att tugga på - jag brukar VRÄKA i mig och inte ha något STOPP dagarna innan mens i vanliga fall!
    Dock upplevde jag hjärtklappning igår och i morse ska vara lite vaksam på det, om det fortsätter kanske jag ska kontrollera om det beror på kuren?!

jag har inga hungerskänslor alls nu, men om jag tänker på mat så känner jag hur gott det ska bli att äta igen om ett tag!

Ang ketosen så har jag inte max-utslag på stickorna, bara lite. Antar att jag måste röra på mig mer för att få högre på skalan=mer lila

Kör hårt tjejer!

• janna24

hej

vegeterian:
    jag bara skojade ag kommer väl snart i ketosen förhoppningsvis...
    som ni vet så väger jag mig varje dag ....första dagen gick jag ner 100 g men idag var det 1 kg!!!!!! vet att det är mycket vätska men ändå.....på fredag är det vägning för mig...blir nöjd om jag gått ner 2-3 kg....
    sakta men säkert

soliga hälsningar

• vegetarian

Idag har jag varit trött och sovit mycket, men det bror nog mest på sömnbrist från sena nätter och tidiga mornar under veckan som gått .
    Ska till jobbet för första gången efter julledigheten och det ska bli lite intressant att se hur det går med shake:andet och hur man undslipper luncher och ifrågasättande från kollegor .

Jahapp, så var dag 6 kirrad , en dag till och jag har knipit första veckan!
    Kommer ta en vecka till på ren kur vet jag nu bestämt, sen får jag se hur jag klarar det.

Måste ju få kura "rent" ett tag med fes också

Kram o gonatt på er tappra pulveromaner!!

• drömbrud

Hej alla!
    Har inte haft tid (som man brukar säga) att logga inn eller skiva. Blev inte riktigt en bra start förra måndagen så jag kör imorgon. Har tre nya låfor väntar på mig på posten och har ca 40 påsar redan här hemma.. Ska ju köra rent minst 3 veckor..

Signatur: Drömbrud
    Startdatum: 070108
    Längd: 173cm
    Starkvikt: 89kg
    Aktuellvikt: 89kg
    BMI:29,7
    Mål:68kg

• fes

lämpligt nog vaknade jag nu mitt i natten.... sista dan.... snurrar de e tankarna..... är ej nattahungrig men dricker lite extra cola...... kanske skulle ja ta mackan ifall att ?

IMORGON BÖRJAR JAG !

Svar på tråden Cambridge Kuren