• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Grönöga

Fes!

Kanske inte till glädje för din kille men iaf för dig!
    Har provat CK både med och utan light drycker och för mig gör det då ingen större skillnad. Bara positiva skillnader med i så fall då jag många gågner räddat mig från att börja äta genom att dricka mycket typ cola light. Och det är väl bättre än att trilla dit tycker jag. Prova själv med och utan så märker du hur din kropp funkar.

• janna24

hej!
    Ang. cola light....
    jag kan inte heller vara utan colan och har själv kört cambridgekuren innan både med och utan den utan någon skillnad...
    jag tror att det går lika bra med cola som med vatten....

kram

• vegetarian

rapportering :

Har nu kissat sticka och det visade sig att jag ÄR i ketos!!!*studsar upp och ner av glädje*

men det bör jag ju vara enl. programmet så egentligen inget märkligt med DET

Har kännt mig en aning "rusig" idag, lite vimmelkantig efter duschen, fick en liten attack av att hjärtat slog så där många slag (?)på en gång samt har en känsla av "lock för öronen" .
    Har druckit mer efter det, men tror att jag behöver dricka MER än vad jag redan gör. *klunkar som en galning*

Glöm inte å drick girls!!!!!!!!

Fes: Du får kalasa lite för oss också då

• fes

Okej.........
    Trodde inte man kunde dricka annat än vatten å CK blandsaft... för att man kunde gå ut ketosen..... de var vad jag fick höra första gången jag gick på CK... men som sagt hon var ju inte så bra heller som konsulent.....

Men ska ändå försöka att inte drick utan ta då det verkligen är kris.... när man är vrålhungrig eller tvärsugen och efter som man kanske ska hålla på ett tag så kan man ju få sig en läsk på fest !

Kan inte fatta men jag längtar faktiskt tills på måndag... ska bli så kul att få sätta igång.... sedan jag träffade min kille har jag ju gått upp från 95... fast å andra sidan har han gått upp 17 kilo :-0

De e på tiden att jag sätter igång för vid ett tag var jag uppe över hundra och dit vägrar jag gå igen.... aldrig över hundra igen.... *skakar på huvudet*

Nej nu ska jag se om min gubbe vill mysa i soffan fram för en film
    Ha en skön helg alla CK-systrar

• janna24

Hej...
    nu är första dagen över men tyvärr gick det inte så bra... :(

jag tog mina tre soppor men jag var tungen att även äta keso 200g och ett par körsbärstomater....jag var illamående, yr och hade ingen ork....
    tyvärr var jag van vid att äta typ 3500 kcal/dag så detta blev en chock för kroppen...hoppas det går bättre imorgon...

god natt

• vegetarian

fes:jag har också varit och nosat strax ovan 100-strecket och vet att det INTE är kul . Vad härligt att höra att du är så laddad, det är ett bra tecken på att det går lite lättare . Ska din karl även Ck:a?

janna24:var inte ledsen för det, du gjorde med all säkerhet rätt! man känner sin egen kropp bäst och att du lyssnar till signalerna visar att du KAN äte lite utan att sulla...Det hade nog jag gjort med största säkerhet om jag hade smakat ngt nu . Det är det jag är mest orolig för hur det ska gå när jag trappar upp;att jag inte kommer kunna äta normalt Jag har helt klart ett stört förhållande till mat och annat som jag gillar att äta (typ fikabröd,gott-gott,GLASS!)

Hur har det gått för er andra hittills??

Denna dag (dag 4)har varit den svåraste hittills men inte så svår att jag mått dåligt eller haft tankar på att äta ngt.

Anh light-drycker VET jag att det är OLIKA för olika individer hur mycket man kan dricka utan att falla ur ketosen. Man får prova sig fram! Sen är det ju så att man självklart går ner även om man inte är i ketos - om det hänger på att ge upp kuren skulle jag lätt välja att dricka lightläsk istället för att sluta, (Nu HATAR ju jag egentligen allt vad konstgjort sötningsmedel heter rena kräkmedlet jag har bara haft vanligt socker, antagligen därför jag är fet.... )

• fes

Hehe jag kan inte slita mig från denna tråden

Nej min man ska inte CK:a med mig men ska börja träna (skrotlyftare) och där med har han sig egen diet han håller på med.

Ja det känns helt otroligt faktiskt att ja e så peppad ! Det ska bara gå denna gången thats it ! Förutom att bikinisäsongen är här fortare än man tror (skulle visst bli varmare i år än förra) så ska jag ju även klämma mig i en fin bröllopsklänning så småning om och jag känner inte för att vara the blob.....

Jag vill oxå börja rapportera om mina CK dagar och viktnergång !

• vegetarian

fes: jag längtar också till du startar!!!!

• janna24

hej

jag var tvungen att väga min idag....jag vet att det inte är så smart men jag kan inte hålla mig borta från vågen....
    jag hade gått ner 100 g sen igår....motiverande va???????? :)
    inte tänker jag ge upp för det...blir ännu mer motiverad....det ska f** gå!!
    Den stora anledningen till att det bara blev 100g är nog att jag fick min mens igår och känner mig helt svullen idag....mycket vätska jag samlat på mig förhoppningsvis....
    det är så kul att gå in här och läsa era inlägg...man blir så motiverad fast det gick som det gick på vågen idag...

krammmm

• vegetarian

är det ingen mer än jag som märker att "termostaten" i kroppen är lite väl inställd på att bli varm??

Tips:
    Har idag provat att blanda cappuchinoshake med mitt morgon kaffe och det blev en riktigt mättande frukost som varade länge (ja, längre än den 1-1,5 minut som jag normalt slukar en kall shake på....).

Janna: helt rätt nu f** ska det gå. 100g trots lite keso mm igår - allt som inte är + är ju super!!
    Jag blir själv nästen MER motiverad av att inte märka så stor skilnad; jag tänker att "här finns MASSOR mer att ta av".

Nu ska jag ut på biltur/shopping med familjen. Kan bli topp eller flopp beroende på mina humörssvängningar....

Till alla: Idag ska vi vara STARKA!!!!

kram!!

Svar på tråden Cambridge Kuren