• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Makens Pela

Midsommar firas i stugan och har alltid, förutom 3 år, firats där...så även i år.

Silllunch, dans kring midsommarstång (nåja, inte så ofta nu för tiden kanske, syskonbarnen har även dom blivit för stora)och jordgubbstårta och grillning på kvällen. Därefter dans på logen i närheten. Hela grannskapet är med. Kanon och precis som MIN midsommar ska vara.

• Makens Pela

Jag håller tummarna för dig inför morgondagen, Muffins!

• MuffinsTönt

Tack! :p:p

Vi ska hitta på ngt kul imorrn kväll. Antingen kan jag fira eller sörja. Har sån lust att dricka tre glas vin fastän det räcker gott och väl med två för lilla mig.

Men hallå! Det var ju längesen vi hade spritfest. Skååål för ettt kalasbra tentaresultat imorrn!!!! *skåååååål*

• viktualia

Vinkevink till Pela!! Skoj att se dig här!

Jobbet lär jag inte få, har inte hört ett knyst sedan intervjun. Men jag deppar inte utan tycker att det var jätteskoj och lärorikt att få komma på intervju.

Hus har vi inte köpt nåt än. Dåligt med spanobjekt och många andra järn i elden hindrar.

Midsommar - jopp! Traditioner finnes här, otippat nog. Jag är egentligen inte så mycket för att fira midsommar, men en kompis till mig bestämde för ett antal år sedan att vi skulle fira ihop. Så det har vi nog gjort de senaste 7-8 åren med undantag för ett år då jag sommarjobbade.

Traditionen består av smörgåstårta till lunch. Promenad till midsommarfirande (och jag har sluppit dansa kring stången) och sedan ordentligt grillning på kvällen. I år blir vi 4 vuxna och en bebis på 7 månader. Få se hur det påverkar traditionerna.... Det brukar konsumeras en hel del vin och dessutom bli nattprat till framåt 4 på morgonen... men det lär det inte bli i år... Åtminstone jag behöver ha kraft kvar efter midsommar... ska ju resa bort sen.. till Sveriges söderhavsö!

Godmorgon förresten!

• MuffinsTönt

haha! Va exotisk det låter. Sveriges söderhavsö. :D

• Makens Pela

Jag/Vi hade förresten min/vår(det var min från början men nu är även mannen med på det) årliga fest i lördag.
    Snacka om att bli överraskad!!
    Mannen och jag gifte oss ju hemligt förra året så inga av våra vänner fick vara med på bröllopet.
    Det hade dom fixat till denna gång kan jag säga.

"Präst", "bröllopskläder", mat och grejer var fixat så det var bara för mannen och mig att säga ja igen...*s* Det var faktiskt riktigt kul så här i efterhand säger hon som inte gillar överraskningar.

• Zozo

hej allihopa! Nyklippt Zozo här.. och det blev vâl ganska trevligt, fôrutom att jag just insett att jag nu har samma frisyr som när jag var 5, pa 70-talet.. "I'm goin' back to my roooots trallaldida"
    Men fy farao vad dyrt! Ska det verkligen kosta 62 euro att klippa sig?? Jag betalde hâlften i Paris! (Och da ingick toning) Shit!

Jag var ute och at middag med Sweorna igar, dvs svenskor i utlandet. Naja, det var första gangen jag var med eftersom jag inte är sa förtjust i sadana organisationer, men nu maste jag ju skapa ett nytt nätverk pa nagot vis.. Det var ganska trevligt, trots nagra riktiga arketyper till svenskor... brrr! Men en hel del trevliga personer med.

• Oms

Mrs O - kul att "se" dig igen!

Pela - allt e bra här, magen växer så den knakar men så e det andra barnet oxå... vilket underbhar fest ni verkar ha haft och vilekt traditionellt midsomamrfirande - mysigt!

jag efterlyste er båda häromdan som senast!

Muffins - imorn får vi pompoma för att tenta resultatet ser bra ut!

zozo - låter som om du hade trevligt igår, man får ta sådana där organisationer m en nypa salt - alla e inte så integrerade i samhället som de borde vara tyvärr (vilket jag automatiskt har fått för mig att du är!) back to the roots säger du, ja me då e du nog moderiktigt då:)

vickan - även ditt midsommarfirande låter mysigt!

vår midsommar brukar bestå i att jag m eller utan dotter åker till min moster tillsammans m min mamma och de senaste åren min man, ibland är mina kusiner där, vi fikar och går sen till midsommarfirandet längs kanalen (åkersberga) och hänger där i några timmar och sen går vi hem igen och äter traditionsenlig lax silllunch m massor av släktrecept på olika röror - mums! när kvällen är all då åker vi hem - trevligt

• Makens Pela

Härligt att magen växer Oms! Ditt midsommarfirande tycker jag också väl också är tradition eller hur. Har man gjort fler gånger än en så är det ju det *s*

• Zozo

Omsan , jo jag tycker det är hela grejen med att flytta till ett annat ställe/land.. att integrera sig i samhâllet och sättet att leva just där (och det da naturligtvis utan att acceptera allt bara för att det ÄR sa), men jag har sa HIMLA svart att första dessa tjejer som bara följer med maken till annat land som nagot slags hembiträde och bihang och som alls inte tar till sig kulturen utan bara umgas med svenskar, gar till svensk frisör etc Jisses, det var tjejer som har bott här i 5 ar och varken pratar franska eller tyska! Hur GÖR de??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4