• Bens wife

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
    Häng på så räknar vi ner tillsammans!

• Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
  • Miss Sophie!

När din klänning skulle vara "gul/orange med röda inslag" så kom jag ihåg att jag läst någonstans om ett eld-tema.

• Skogstigern

Ah, jag förstår! Ja, vi verkar vara ganska unika.

• Miss Sophie!

Skogstigern
    Är lite nyfiken på eld temat. Berätta mer!

Ni andra 5:e majare; hur kommer er dag att se ut?

• anjo_73

Åh, den här tråden har jag missat!

Jag ska också gifta mig den 5:e maj :)

Det känns faktiskt som om det mesta börjar komma på plats, även om det fortfarande finns en del kvar att göra.

Min hippa var förra helgen, så jag kan vara lugn för överraskningar nu iaf :)

• Bens wife

Bens wife, 5 maj, Stockholm
    Skogstigern, 5 maj, Stockholm
    Farry4u, 5 maj, Falun
    Cindey, 5 maj, Borås
    MissSophie, 5 maj, Strängnäs
    Himmel, 5 maj,
    anjo_73
    Littlepixiegirl, 8 maj, Lund

• Bens wife

Bens wife, 5 maj, Stockholm
    Skogstigern, 5 maj, Stockholm
    Farry4u, 5 maj, Falun
    Cindey, 5 maj, Borås
    MissSophie, 5 maj, Strängnäs
    Himmel, 5 maj,
    anjo_73, 5 maj,
    Littlepixiegirl, 8 maj, Lund

Vad kul att vi är så här många!!

• Skogstigern

Jag har just jagat vår ena katt runt hela huset, hon hade fått en prasselpåses handtag runt midjan och sprang som en galning överallt! Inte lätt att natt barn då!

Vårt eld-tema har växt fram gradvis. Från början var tanken att bröllopsbuketten skulle gå i gul/orange/röd, sedan utökade vi med klänningen och de andra kläderna. Vi hittade ett transparent papper på Panduro som vi använder till alla trycksaker. Sedan så har vi ljusstakar som placeringskort till bordet, det är små värmeljusstakar med röda ljus i. I festprogrammet har vi skrivit om att vi vill att festen ska gå i värmens tecken, så vi plockar upp elden även där. Och så är alla smycken gjorda med swarovski-kristaller som heter Fire Opal, de skiftar i orange/rött.

På det hela taget känns eld-temat jättebra, jag älskar de färgerna och det blir lite annorlunda effekt på trycksaker och annat!

• Miss Sophie!

Katter är inte lätta att fånga när de är lätt panikslagna :)

Temat låter jättefint och väldigt genomtänkt.

• Skogstigern

Nej, vi hade tur och lyckades fånga henne tillsammans. Barnen kom upp ur sängarna storgråtandes, de var ju livrädda!

Kul att du gillar vårt tema! Har ni funderat något kring färger eller tema också?

• Mlle

Hej hopp! Här är en till som skall gifta sig 5 maj. I Göteborg kommer "spektaklet" att äga rum. :)

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!