• Bens wife

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
    Häng på så räknar vi ner tillsammans!

• Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
  • Fru Cinderella

Wow vilken fart ni har här *avundsjuk* Det är inget livat alls runt mitt datum.. Jag gifter mig den 28 april, veckan innan er, får jag vara med och leka på ett litet litet hörn??

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Så klart får du vara med! Då kan vi ta lärdom av dig :)

Vårt "tema" kommer bli gult eftersom min klänning är gul. Genomgående är också en bild på en gerbera (min favorit)i guld som kommer tt finnas på alla trycksaker. Annars försöker vi hålla allt enkelt, naturligt och inte alltför tillkrånglat eftersom det inte är vi.

• Bens wife

Såklart får väl alla vara med! Välkomna! Såhär ser listan ut nu

_Cinderella_, 28 april,
    Bens wife, 5 maj, Stockholm
    Skogstigern, 5 maj, Stockholm
    Farry4u, 5 maj, Falun
    Cindey, 5 maj, Borås
    MissSophie, 5 maj, Strängnäs
    Himmel, 5 maj,
    anjo_73, 5 maj,
    Mlle, 5 maj, Göteborg
    Littlepixiegirl, 8 maj, Lund

• Miss Sophie!

Bens wife, 5 maj, Stockholm
    Skogstigern, 5 maj, Stockholm
    Farry4u, 5 maj, Falun
    Cindey, 5 maj, Borås
    MissSophie, 5 maj, Strängnäs
    Himmel, 5 maj,
    anjo_73, 5 maj,
    Mlle , 5 maj, Göteborg
    _Cinderella_ , 28 april, Linköping?
    Littlepixiegirl, 8 maj, Lund

Mlle och _Cinderella_ välkomna!

• Fru Cinderella

Åhh tack Miss Sophie! Nu känner jag mig megaglad

För att dra det hela kort, vi gifter oss om 19 dagar (Ousch) alltså den 28 april borgerligt utomhus om vädret håller på en herrgård där vi även sen har middag.. Med 48 gäster oss inräknat.

Verkar som vi pratar om teman här.. hmm.. vi har guld, vinrött och svart som tema. Vi valde varsin egen färg och sen en som fungerade tillsammans med dem. Jag valde guld och sambon svart.. och sen kom vi båda fram till vinrött.

Här är vår hemsida om någon är intresserad (Som dock inte går i färgtemat)
    www.brudparet.net

• anjo_73

Vi har suttit hela eftermiddagen med bordsplaceringen. Vad svårt det är! Hur jag än bär mig åt, så blir det två damer i rad någonstans. Inte lätt att göra något åt, men samtidigt irriterande när man vill få ihop det...

Har knåpat ihop ett utkast till festprogrammet också. Nu ska det granskas av mamma (lika bra att hon får vara med och tycka, annars kan det bli jobbigt ;))

• Miss Sophie!

anjo_73
    Vi har överflöd på killar. Vi kanske kan byta några gäster med varandra :) Vi har än så länge placerat folk i grupper som passar ihop, sedan ska vi sätta ihop grupperna vid borden och placera alla. Suck, mycket jobb återstår...

Jag har precis haft ett litet samtal med min mamma ang maten. Den MÅSTE ju beställas imorgon... ;) Vi måste höra av oss till dem som inte svarat och höra om de kommer eller ej.

Festprogrammet finns som utkast måste nog fixa till sidorna lite så de kommer i rätt ordning.

• Fru Cinderella

Vi struntar totalt i traditionell bordsplacering, placerr både gifta och syskon bredvid varandra, inga föräldrar vid honnörsbordet och inte tjej/kille bredvid varandra, passar utmärkt för oss, hoppas också att det uppskattas av gästerna

• anjo_73

Miss Sophie!: Ja, det kanske vore något att byta ut några stycken

Maten har vi tack och lov beställt sedan länge. Dock har vi inte fått något svar från restaurangen om de kan ordna de tillägg till menyn som vi önskar och vad det isåfall kan tänkas kosta...

_Cinderella_: Ja, det hade varit skönt att strunta helt i bordsplaceringsreglerna... Vi har inte varit helt konsekventa heller, utan gjort lite som vi tycker blir bra för att få ihop det. Men att helt frångå "korrekt" placering skulle nog aldrig funka om mamma får vara med och bestämma. Och det antar jag att hon får, iom att det är hon och pappa som betalar för festen.

• farry4u

Har läst lite om folks tema! Vi har också ett tema, vi har ett tema i
    1700-1800-tals anda. Det blir inte någon maskerad eller liknande men vi har tagit det fina från den epoken och blandat med ett modernt bröllop. Det blir jätte spännande,och det är en överaskning för alla gäster då de inte vet någonting. Men det är knepigt med tema då man är lite begränsad och det är svårt att hitta det man behöver =)
    Vore kul och höra om fler som har något tema i sitt bröllop!!

Äntligen klar med festprogramet,är supernöjd =)

Nu är det bara att hitta dessa gycklare vi letar efter...några tips????

Lycka till alla=)

kram

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!