******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!
Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
Häng på så räknar vi ner tillsammans!
Ok tjejer, nu är det mindre än 1 månad kvar! Vilka är vi som gifter oss den 5 maj? Vad har ni kvar?
Häng på så räknar vi ner tillsammans!
Vad spännande med 1700-1800-tals-tema!
Vårt festprogram är nästan klart, vi har lite kvar att göra i det. Bordsplaceringen är också nästan klar. Vi har faktiskt ganska mycket som är "nästan" klart.
Jag har inte beställt några blommor ännu. Börjar bli lite stressad av det, men när jag ringde och kollade där vi tänkt beställa så tyckte de vi kunde vänta till efter påsk. Men jag ska nog åka dit imorgon, så det blir gjort.
Har sån beslutsångest angående färger bara. Rött eller rosa på blommor? Ska ha både till buketter, corsager och dekoration på borden + ett par buketter. Jag kan verkligen inte bestämma mig... Har iaf bestämt mig för att det blir gerberor, efter mycket velande fram och tillbaka.
anjo_73: Har ni något annat färgtema som kan hjälpa dig bestämma färg på rosorna?
Vi har pratat med min kompis som är florist men inte bestämt närmare vad det blir i buketten, hon får överraska oss. Hon ska göra kransar till mig och barnen, corsages till m2b och bestman, minicorsages till våra pappor och buketten till mig och tärnan. Samt tre extra rosor till våra mammor, ska lämna dem när vi går in. Så det blir ganska mycket blommor för oss också.
Vi ska försöka komma i väg i veckan o beställa blommor *pust* vad tiden springer iväg.. köpte äntligen skor idag, det känns skönt att i alla fall kunna bocka av det på listan
Åh vad kul att ha köpt skor! Jag har två par här hemma, ett par gräsmatteskor och ett par pumps. Det finns ju massor med rött nu för tiden så det var inte svårt att hitta!
Nu har vi spikat bordsplaceringen också så jag ska börja göra placeringstavlan. Piffar ni till den på något sätt?
Vi har ingen annan färg i temat just nu, för allt har liksom ändrat sig med tiden. Först hade vi tänkt att ha vinrött, men en sak efter en annan försvann och nu är det inget rött kvar. Så det blir bara blommorna som blir röda isåfall. Och rosa är det heller inget annat...
Silver/silvergrå är nog enda "färgen" just nu. Min tärna har silvergrå klänning, marskalken ska ha silvergrå slips och sambon ska ha grå "plastrong" (eller vad heter det?). Dessutom är texten på alla trycksaker i silver och dekorationerna på tårtan kommer att vara silverfärgade.
Vad är egentligen snyggast till silvergrått? Rött eller rosa? Själv tror jag båda kan bli lika snyggt (inte tillsammans då), så jag har jättesvårt att bestämma mig, men så är jag också känd för att vara velig...
anjo_73
Jag ska också ha gerbera eller rättare sagt germini(den mindre varianten), de blir gula så klart. Jag tycker att rosa och silvergrått är snyggt tillsammans.
Fick efter ett sent samtal med mina föräldrar (som har värsta bröllopsfebern) igår bestämma vad vi vill ha som varmrätt. Vi "måste" ju bestämma det nu trots att det inte är helt klart vilka som kommer.
Skor köpte jag för några veckor sedan i utlandet för ca 85 kr. Det blir ett par svarta, jag vill kunna använda dem sen också.
Skogstigern
Min blivande tyckte det skulle vara lite tråkigt att bara skriva ut bordsplaceringen. Han ville att den skulle vara snyggare än så. Så det blir väl lite pysslande för mig (det är ju jag som pysslar och han sköter datorn :))
Skogstigern
Har också ett par gräsmatteskor och ett par inneskor nu
Vi piffar nada med bordsplaceringen, föressten.. hmm.. hade kanske vart kul.. ska fundera på saken *tihi*
Usch vad segt BT går ikväll, jag rasar ur titt som tätt!
Vi ska ha eldsflammor (såklart) på bordstungorna och sedan ska jag skriva ut stolar på färgat papper och sätta alla namnen på. Sedan blir det lite ringar och annan foliedekor på bordskartan också, så att vi verkligen piffar till den lite!
Jag tänkte fästa stolarna på pappret med löstagbart lim, så kan jag flytta dem snabbt om det behövs.
Hej hopp!
Vi har inte piffat upp våra bordsplaceringsplanscher så värst. Vi satsar på det enkla och stilrena Har fäst fint skrivna namnlappar på stora planscher i ljusgrönt metallicpapper. Snyggt och "oss".