• BröllopA

Stockholmbrudar nya kompisar 6

Hej alla Stockholmsbrudar!

Vår gamla tråd har blivit avstängd för svar... varför vet jag inte, men det var inte undra på att det var så tyst !
    Vilken ära att få starta tråd nummer 6 i detta ämne...

Hoppas att folk hittar hit, gamla som nya

• Svar på tråden Stockholmbrudar nya kompisar 6
  • Loppan75

Är det B-gatan 57? Underbar i så fall!

• Gumsestumpan

Tack själv! Det var riktigt trevligt!

Roligt att ni har hittat en lägenhet! Jag blir också nyfiken... Med Loppan75s ledtråd kan jag också gissa vilken den är och den var jättefin! Lycka till i budgivningen!

• cinapuff

Nej tjejer! Nu är ni allt galet ute, eller så kollade jag helt enkelt på fel lägenhet igår! Det är ju F-gatan 81, ett par kvarter förbi det fula huset och på andra sidan gatan! men fortfarande en underbar lägenhet!

• Snowie

Har inte riktigt lärt mig hur det funkar här ännu men det verkar som att ni flyttat hit nu... Hm, jag skickar samma inlägg som till den förra tråden da!

Tjena alla Stockholmsbruttor, här har ni antagligen en till!

Ni som verkar vara ytterst välorganiserade och ha koll på läget; jag och min sambo har väldigt nyligen bestämt att vi vill gifta oss, men, vi har ingen lust att vänta så länge.
    Önskar mest att vi kunde hinna klart allting så vigseldatum kunde bli typ 16 feb eller nån vecka förr eller senare.

Vad säger ni, hinner man? Vi vill absolut ha middag och fest i samband med vigseln för ungefär 50 pers, dock innom ganska stränga budgetramar.

Sen är det oxå som så att det här med bröllop inte är helt clearat för oss än då jag väntar på att min sambo ska komma hem från semestern så att jag kan fria på riktigt och inte bara ha det som tills nu, att vi bara pratat seriöst om att gifta oss. När jag pratade med honom igår så frågade jag lite skämtsamt hur länge han skulle orka vänta från frieri till själva vigseln och han svarade att ojoj, jag skulle vilja gifta mig snarast möjligt! Så, nu räknar jag iskallt med att mitt frieri går igenom och att han är med på noterna om att vi gifter oss med relativt kort varsel, hehe ;)

/Snowie

• 0205

Snowie, så vitt jag förstått det så ör det olika trådar, men jag kan ha fel..

Trevlig helg på er allihop..

• Cahe

Snowie
    Välkommen hit!!
    Det finss flera olika "stockholmstrådar", de som heter nya kompisar med tidigare nummer har stängts av för svar. De gör tydligen det efter ca 3 månader så då brukar någon lite snabbt starta en ny!! Så detta är den senaste av "Stockholmsbrudar nya kompisar". Jag satt själv ett tag i tråd 5 och undrade varför ingen skrev eller svarade innan jag insåg att den var för gammal

Angående om ni hinner få allt klart till feb eller inte... Jag tror egentligen inte att det är några problem, vill man så går det!! Man får ju bara se till att vara lite effektiv och beta av de första grejerna lite snabbt!!
    Börja med att kolla så att det finns tid i kyrkan/vigselförrättaren och sen leta reda på lokal. Det brukar vara de sakerna bör fixas i tid!!

Nu blev det långt...men hoppas att du fått några svar i alla fall!! Och igen...välkommen!!

• 0205

Men det finns ju stockholmsbrudar 2008 och stochholmsbrudar nya kompisar, är det inte två olika trådar? *kliar mig i huvudet*

Det är lite konstigt detta forum jämförtvis med andra forum, vissa avstängda trådar kan man fortf skriva i? *kliar mig ännu mer i huvudet* ;)

Men som jag skrev i den anda tråden snowie, du hinner ^^
    Bäst o ligga i med lokal o vigselplats (kyrka, borgerligt eller annat) bara!

Igår hittade jag ätbar choklad att dekorera med, om sambon tycker de är fina röstar jag på att ha de guldiga och varför inte en fin lapp här o var med en pil där det står: eat me! och mums m.m

www.sweettouch.se/products/Butiken/40.html

vad tycker ni?

• Snowie

Cahe, 0205

Tack för svar! Tror oxå att jag hinner, bara det där med lokal och sånt blir klart så! Typiskt bara att jag måste vänta på snubben för att komma igång ordentligt, vill ju inte bestämma något utan att han sagt sitt lixom, men men det är bara att ta det lilla lugna så gott det går!

0205, jättefina choklader! Men om du dekorerar med dem finns det kanske en risk att de smälter?

• 0205

snowie

det är ju glaserade eller vad man ska kalla det så det yttersta lagret tror jag inte smälter :)

• Snowie

Ja det har du rätt i, då är det ju ingen fara, kör hårt! :)

Svar på tråden Stockholmbrudar nya kompisar 6