Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Jag tänker på det här med vår möhippa! Ska vi göra så att några ansvarar för förrätt, andra för huvudrätt och resten för efterrätt? Så ansvarar varje grupp för att allt till varje rätt blir inköpt, så lagar vi allt tillsammana? Alla kan ju själva ta med vad de vill dricka. Det är väl enklast så?

Har vi fler förslag på vad vi ska äta?

• Fröken Planera

Jag har kommit fram till att jag verkligen ÅNGRAR mina smycken!!! Såg ett såååå fint halsband på Sundelius, som jag hellre vill ha.. Men det kostar 3 gånger så mycket.. Vad fan ska jag göra???

• Fröken Planera

Halsbandet på Sundelius var också med ett hjärta, jag kan väl inte ha 2 halsband, som egentligen påminner om varann, va?
    Jag vet ju vilket jag skulle använda mest..

• Fröken Planera

Ingenjörsbruden, jag är ganske trött på paj, har testat en del på jobbet. Men det andra lät supergott!!

Vi behöver en förrätt åxå.. Vad sägs om nåt enkelt med parmaskinka, eller räk/skagen-historia?

• Fröken Planera

mmm.. som sagt förrätten är också spikad! Jag är tokig i räkor!

• Fröken Planera

Hej och välkommen!!! Vi är i full gång att planera vår egen möhippa. Det blir den 17/5. Så om du vill är du välkommen att lära känna oss här och följa med!!

Hedebris skrev 2008-04-10 17:15:44 följande:
    hejhej :)
  • Fröken Planera

Jo, Anja, ditt förslag är väldigt klokt. Jag hade säkert fått lämna tillbaka smyckena, men nu är det så att jag bad min tärna att ta hand om smyckena för att jag inte skulle ta på mig dem innan bröllopet. Hon bor i Blekinge. Men jag har bestämt mig för att ha de smyckena i alla fall. Jag tror attdet blir jäkligt bra trots allt..

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-09 22:54:15 följande:

Men Fröken Planeragå tillbaka med det andra halsbandet! Det måste väl ha varit åtminstone två veckors öppet köp eller nåt och så värst länge sen du köpte det var det inte! Väl?Låter bra med ansvar för olika saker och att ta med egen dricka
  • Fröken Planera

Hej Anne!!! Long time no see..=)
    Ja, kan vi vara hos dig vore det ju toppen. Jag har inte hört här hemma än, eftersom min käre sambo verkar ha gått in för att jobba ihjäl sig innan bröllopet.
    Just nu ses vi bara de minuterna på morgnarna när vi springer fram och tillbaka i lägenheten för att klä på oss..

AnneiLund skrev 2008-04-10 15:27:27 följande:
    Tjejerjag ska se om jag kan få väck man och ungar...då kanske vi kan vara hos mig, bor mitt i centrala stan. Jag kommer inte hinna engagera mig i vad vi ska äta, men lovar att iallafall städa tills att ni kommer
  • Fröken Planera

...Och Anne, du behöver inte engagera dig i maten, vi fixar det. Egentligen behöver du inte städa heller, det räcker att du gör det efter vi varit där.. Varför jobba dubbelt?=)

• Fröken Planera

Anne, mig stör det absolut inte om Anders och tjejerna är hemma.

Mina smaklökar röstar också på knäckig äppelkaka. Men om Embo är allergisk, så tycker jag att vi kör med pavlova också.

Guuud vad kul det ska bli att träffas allihop!!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4