Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej Tina!
    Welcome. Vi har inte valt några marscher alls än. Vi väntar med det tills vi träffar kantorn. Vilka ska ni ha då?
    Det känns lite som att all planering ligger lågt nu. Allt det "grova" är bokat. Nuär det bara finjusteringarna kvar. Så vi väntar lite till med det.

En fråga till Er alla. Vad ska ni ha för meny??? Vi kan inte bestämma oss.. Det känns som att det finns för och nackdelar med alla varianter. Hjälp mig om ni har nåt bra förslag.

• Fröken Planera

Förresten, om vi bestämt att vi ska ha räkor till förrätt på vår möhippa, så kan jag fixa det från jobbet. Vi har såna goda handskalade som jag kan köpa med mig.

• Fröken Planera

Usch då, det verkar inte lätt det där med präster. Vi ska ju gifta oss i en församling som vi inte vet ett dugg om. Vi har fått en präst tilldelad och eftersomvi uínte vet något óm någon där, så är det lite spännande när vi väl får träffa honom.
    Embo, ni skulle väl gifta er i Kävlinge..? Är det inte där som Madelene Körner är präst? Jag vet att hon bytt tjänst några gånger och har för mig att sist vi pratade så var hon i Kävlinge.

• Fröken Planera

Ja du Embo, det är bra om du väntar med att bli frälst tills efter vår möhippa, annars kanske du tvingar oss att käka oblat och dricka billigt nattvardsvin istället för vår goda trerätters..=)

Embo81 skrev 2008-04-13 13:06:18 följande:
    Nix, finns ingen präst i kävlinge som heter så. Var i grannförsamlingen idag (löddeköpinge) och prästen ville gärna viga oss OM det var så att hon kunde. Hoppas, hoppas, hoppas att hon inte redan är uppbokad. Ska ringa henne i slutet av nästa veckan. Kan inte hon så har vi två andra präster att kolla in...hahah, blir ju nästan lite frälst av att springa i kyrkan en gång i veckan!Fröken Planera skrev 2008-04-13 11:02:23 följande:
  • Fröken Planera

Huuu, Embo, hur ska det sluta..??? Om du skyndar dig och söker nån snabb prästutbildning, så kan du kanske viga oss den 19/7? haha

• Fröken Planera

Jag håller med dig, Anja. Det är nog inte riktigt bra att Matte åker iväg en hel vecka så.. haha

• Fröken Planera

Ja men snälla Embo, när fan skulle BIB vara en DÅLIG idé???? BIB är ju aldrig fel, men jag dricker inte vitt vin så jag håller mig till den röda BIB:en..=)
    Klart vi ska ha BIB!!!!

Embo81 skrev 2008-04-13 15:46:19 följande:
    Ska säga åt honom att det är bäst att han stannar hemma o håler lite koll på sin w2b.Var det förresten fler som tyckte att bib var bågon bra ide?Fröken Planera skrev 2008-04-13 15:29:16 följande:
  • Fröken Planera

Klart att det är ok att du följer med.
    Vi får bestämma nån dag då de som kan sätter sig ner och listar vad som, behöver handlas, så delar vi upp rubbet sen!

Tina75 skrev 2008-04-14 08:38:30 följande:
    Åhhhh, en egen möhippa! Det låter riktigt trevligt tycker jag så om det är ok för er alla att jag hänger på ska jag undersöka denna kväll. Tror att jag jobbar, men en stund kan man ju alltid joina!! :)
  • Fröken Planera

Jag håller med, det låter fantastiskt gott!!! Vilken kanonmeny!!!

• Fröken Planera

Det låter inget vidare, Embo... Jag är uppriktigt bekymrad över din kristna hjärntvätt. Är Matte bortrest igen??? Hahaha

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4