• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Frujj

Förresten, en knasig fråga.. Finns det någon vetenskap som säger att ivf-bebisar föds närmare bf-dagen än alla andra bebisar som blivit datummärkta av UL??

*bara nyfiken*

• Carma07

Frujj: Jag har börjat att lägga fram allt på gästsängen så man bara kan plocka och välja snabbt när det blir dags. Men lite jobbigt när jag måste använda kläderna fram till dess också.
    Maken kommer troligtvis även få en inköpslista med sig från BB eftersom vi väntar med att inhandla en del grejer tills efteråt.

• Carma07

Frujj: Ingen aning, men de borde ju göra det tycker jag eftersom man vet exakt när befruktningen varit. Men det är väl å andra sidan inte enda anledningen till att man går över tiden med första barnet? Hjärnan fattar tydligen inte alla signaler första gången. Och jag som är så trögfattad i vanliga fall.

Däremot så har jag nu hört att frysembryon blir friskare och har något högre födelsevikt. *hjälp* Så jag hoppas inte att den fortsätter att växa mer nu medan den bara ligger och väntar.

• FruTez
    Linum skrev 2008-08-14 11:47:13 följande:
    Oavsett hur man än gör blir det långt för alla parter. Man får väl göra det bästa av situationen och hoppas att nästa date kan hållas hemma hos en själv eller i alla fall i närheten.
    Att det blir långt för alla, det var ju just det som jag skrev om och att vi kan ju kolla lite närmare fram var vi ska va....
  • Frujj

Carma: Fast "något högre födelsevikt" behöver ju inte betyda 5 kg utan kan vara 200 g... tex 3800 istället för 3600.
    E:s kusin vägde 5100 o var 57 lång när han föddes... kan säga att han fick ta nödutgången.. hua mig!

Håller med om det med kläderna, man har ju begränsat med gravidkläder och använder dom mest hela tiden. Dessutom kan jag säga att man kommer knappast i sina vanliga kläder direkt efter förlossningen så tänk inte på att ta med dig dina vanliga jeans..... Tror jag lufsade runt i gravidkläder 2 mån efter W var född.. kanske lite extremt men det var bekvämt...

• FruTez

Måste bara klaga lite. Blir så trött en del ibland.... Om man inte tycker likadant, varför ska de då forts. att tjöta på en? Jag tycker som jag gör och accepterar ju andra som tycker som dom gör. Ibland känns det nästan som att man måste försvara sig om fjuttsaker... så onödigt juh! *suck* var bara tvungen att skriva av mig litegrann om en kompis som ringde nyss!

Carma: Ja, att ta BT-tvåårsdagen en helg är ju jättebra! Då kan jag ta bilen och slippa att åka kollektivt (som jag förövrigt Avskyr att göra, speciellt eftersom jag är så van att åka bil, men man vänjer väl sig efter ett tag) Dessutom kan man ta det lugnt och fika lääänge!

FRujj: När hade du bf? (heter det så?) Beräknad födsel.

• Carma07

Frujj: Det är just det som gör det så svårt att packa väskan eftersom det är mammakläderna jag tänkt att ta med mig. Har blivit förvarnad på föräldragruppen hur man kommer att se ut.

• Carma07

Tezz: Ja, tyckte en helgdag var kanske mer passande eftersom vi pratade om god mat och soffmys. Nu har vi ju tiden på oss och behöver inte bestämma någon ännu, men man kan göra någon slag knytis eller om vi träffas i tid och hjälps åt.

Idag är det dags för svägerskan att åka hem. Just nu håller hon på och bakar en äppelkaka till i eftermiddag. MUMS *slickar mig runt munnen* Ska ta en lite tur bort till affären och köpa vaniljvisp till.

• Ab fab

nu tycker verkligen att baby-carma skall titta fram. Min gissning går ju åt pipan på det här sättet

• Carma07

Ab: Jag kan faktiskt inte annat än att hålla med dig. Ni får väl knyta ihop era BT-tummar att h*n vill kika ut imorgon. De tummarna brukar ju göra susen.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2