• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

Tjingeling snyggingar
    Ja det var en mysig dag igår Linum.

Vi hörde på vår bröllopskör. Den låten de sjöng för oss finns numera på skiva. Den inköptes naturligtvis. Sen blev det fika, strögande på stan, vin på storan. Vi spanade kändisar eftersom de premiärvisade "Patrik 1,5" där. Ella Lemhagens nya film. Sen åkte jag hem för att gå på middag hos grannar. Skön kväll med massa prat o racklette.

Idag är R i Lund. Mamma kommer hit. Skall göra äpplemos och om det inte regnar för mycket plocka björnbär

Snart är det semester !!!!

• Carma07

Halloj

Låter som ni har haft det trevligt i helgen. Här har också varit lungt.

Linum: Är det redan dags att sälja moppen?

Tyvärr ingen bebis ännu. *suck* Var inte riktigt beredd på att den sista väntan skulle vara så otroligt jobbig. Både fysiskt och mentalt. Idag känner jag mig bara nere och gråter. Vilket jag har haft lätt för sista månaden ändå för ingenting. Tror att jag känner mig ledsen över att vi inte kan fira vår bröllopsdag som jag har planerat eftersom bebisen fattas för det. Nu får vi bara hoppas att den inte kommer imorgon så får vi hitta på något annat istället.

Förra veckan och till häromdagen var jag fullt mentalt peppad för förlossning, men känner att jag tappar allt det nu. Och jag som tycker att epiduralen verkar så himla läskig och vill helst klara mig utan den om det går. Men ska jag ha en chans till det så tror jag att jag behöver vara fullt mentalt laddad. Inte för det, man lär väl kastas in i det när det väl sätter igång.

Idag tror jag att jag ska städa sovrummet så gott jag orkar. Egentligen hade jag velat kolla på nya gardiner och blommor till rummet, men det får vänta.

Imorgon ska jag iväg till barnmorskan. Sa till henne sist att jag hoppades att jag inte behövde träffa henne mer, men nu hoppas jag ju på det ändå.

Ha en bra söndag!!

• Nibla

God morgon!

Klarvaken 6.15 idag när man första dagen på sin mammaledighet kan sova ut. Typiskt!!!
    Har sovit illa hela natten, mått illa och haft sammandragningar.

Carma,
    Förstår att det är frustrerande att gå och vänta. Vad har ni för planer på den stora dagen idag? Grattis, förresten!

På mitt schema idag:
    Somna om en stund
    Äta frukost och läsa tidningen
    Titta på OS
    Röja ur en byrå
    Handla
    Besök hos barnmorskan

• Ab fab

God morgon

Grattis carma på dagen. Hoppas det blir en härlig dag idag.

Nibla... låter som en perfekt dag i sensommar solen *lite avis*

frujj- är det bättre nu? Hoppas du inte är arg ännu.

Hade en ski...tdag igår. Stora frysen gick sönder... och den bärbara telefonen...grrr

• Carma07

Godmorgon

Tack för grattis!! Igår var jag lite orolig, men än så länge ingen bebis idag. Har den väntat tills nu kan den vänta ännu en dag tycker jag.

Kvällens planer blir som vi brukar fira vår dag. Att vi går ut och provar någon ny restaurang. Kom gärna med tips!! Det blir till att vila idag så jag orkar med ikväll.

Nibla: Så typiskt att vakna så tidigt när man inte behöver. Så hade jag det också en del i början av semestern. Tänk om man hade varit så morgonpigg när man jobbade.

Ab: Trist när allt går sönder. Och flera saker samtidigt. Vi hade också en ski..tavslutning på gårdagen då troligtvis vår värmepump gick sönder. Det är det sista vi behöver just nu.

• Ab fab

visst är det j....vligt irriterande... grrr. Restaurangtips- La Stazione i partille. Alexandra Sazzis krog. ätit lunch där o det var himla trevlig

Nibla+Carma- nu när ni kommer tillhöra promenad o barnvagnsmaffian... Det kommer öppna ett nytt café vid Aspenäs herrgård (egentligen säteriet som ligger brevid.) Bekanta som har säteriet skall öppna café ca 1 september. Det verkar bli coolt

• Carma07

Ab: Toppen, det blir alldeles lagom till promenaderna.

Tezz: Ser du att jag har lärt mig att lämna kommentar direkt på din blogg nu istället för här. Eftersom jag alltid var inne så sent på kvällarna på din blogg och var så trött då orkade jag inte fundera ut hur det fungerade. Men nu kan jag!!!

Ab: Partille kan vara en bra idé. Då behöver jag inte promenera så himla långt heller.

• Carma07

Dags för barnmorskan och kolla vad bebisen har för sig.

• Bauti

Linum
    Jag ruvar vidare på väskan
    Vill du ha den nu och betala sen så är det inga problem. Synd att jag skall sitta med en super duper snygg väska här hemma och ingen använder den, hohiha

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2