• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • Emkalo

Jaaa, vi åker den 10e! Roligt! Ser otroligt mkt fram emot det!

carand skrev 2008-08-25 22:15:44 följande:
    HejVisst skulle ni också åka den 10/10??Det är jättekort tid kvar nu./Carola
  • fru Hä
    Sansisen skrev 2008-08-25 15:17:58 följande:
    hej hej!Åker till Kuredu den 7 november, längtar som en tok dit.Ska bo i en O-villa, undrar vilka nummer som har bästa läget?Vad får man aboslut INTE missa när man åker dit?MVH Sansisen
    Lyckostar!

I min mening? Nr 268. Eller nummer mellan 301-310. 268 är nära pool o mat! Vi hade 273.

Ni får ABSOLUT inte missa en heldagstur på havet med BRITT eller MUNA (namn på båter) värt varenda öre. Vi åkte 2 vändor! Vidare: snorkling/dykning. Gå till Prodivers, de är supergulliga o kan tipsa. Jätterolig grej att göra tillsammans. Titta på sunset på sandbank med en flaska bubbel!

MAGI!

Ha det sååååååååå fantastiskt och passa på när ni är där!!! Jag känner mig alltid lite overklig när jag är på Maldiverna.

fru Hä
  • Bride in England

Hej Fru Hä!

Det borjar narma sig var resa nu (eller ja, vi aker i november men eftersom vi bokade den i november forra aret kanns det relativt nara nu ) och jag ville passa pa att fraga dig vilken BV (inte O-villa) som du tycker ar bast, dvs vilket/vilka nummer? Hur gar det forresten med ditt nya resebyra-projekt?

• Sansisen

Tack så mycket för tipsen!! Du är GULD värd :)

Längtar så jag blir tokig snart!!
    fru Hä skrev 2008-08-26 17:09:55 följande:

Lyckostar!I min mening? Nr 268. Eller nummer mellan 301-310. 268 är nära pool o mat! Vi hade 273.Ni får ABSOLUT inte missa en heldagstur på havet med BRITT eller MUNA (namn på båter) värt varenda öre. Vi åkte 2 vändor! Vidare: snorkling/dykning. Gå till Prodivers, de är supergulliga o kan tipsa. Jätterolig grej att göra tillsammans. Titta på sunset på sandbank med en flaska bubbel!MAGI!Ha det sååååååååå fantastiskt och passa på när ni är där!!! Jag känner mig alltid lite overklig när jag är på Maldiverna. fru Hä
  • fru Hä

Hej!

Kul att du kom ihåg! Jo, det går bra! Har haft en hel del förfrågningar och kunnat hjälpa några. Det är SÅÅÅÅÅ skönt att ha det som "hobby" och inte alls behöva bry sig om att "sälja". Jag behöver ju aldrig sminka sanningen eller så. Jätteroligt! Jag hoppas kunna hjälpa fler. När hemsidan kommer igång ordentligt blir det väl m mer......

Aaahhhh vilken BV? De finns 101-110 o 201-210. jag skulle definitivt försöka få en av 201-210. Snarare 209-210 så ni kommer en liten bit bort från "centrum". Där får ni också finare utsikt o strand.

GUD vad jag är avis på alla som snart ska åka. Jag försöker bara komma på hur vi ska kunna åka till våren igen!

ha det så bra och hör gärna av dig/er på min gästbok om det skulle vara något "speciellt".

Fru Hä

Bride in England skrev 2008-08-26 17:20:36 följande:

Hej Fru Hä!Det borjar narma sig var resa nu (eller ja, vi aker i november men eftersom vi bokade den i november forra aret kanns det relativt nara nu ) och jag ville passa pa att fraga dig vilken BV (inte O-villa) som du tycker ar bast, dvs vilket/vilka nummer? Hur gar det forresten med ditt nya resebyra-projekt?
  • fru Hä

Äsch *rodnar* det var så lite.

Alltså; Tidiga nummer = nära till poolen, restaurang, bar (på O-resort)vilket vi tycket var kanon! UNDVIK 261 dock. 301-310 (o uppåt) bättre strand, men avståndet.....kom också ihåg att det brukar gå att byta om man är missnöjd!

mvh Fru Hä

Sansisen skrev 2008-08-26 20:44:33 följande:
    Tack så mycket för tipsen!! Du är GULD värd :)Längtar så jag blir tokig snart!!fru Hä skrev 2008-08-26 17:09:55 följande:
  • MrsPuff

Hej
    Vi ska åka till Maldiverna för att gifta oss i november, och ni verkar ju ha bra koll så därför vill jag kolla med er...
    Vi har fått ett pris på 11' för ceremoni inklusive fotograf. Är det dyrt? Har ingen riktig koll på vad det kostar.

Är det någon som vet hur fotograferna är? Antar att det inte är någon "riktig" fotograf. Eftersom det bara är vi och vår lilla son har vi ingen backup.

Vi har kollat lite på Bandos Island resort? Är det någon som hört nåt om det?

Tack på förhand!

• fru Hä

Hej!

Vilken ö? Vad ingår i ceremonin?

Tycker det låter mycket. Vi betalade ca 500 $, men hade en relativt enkel ceremoni så..... Det beror ju på vad som ingår?!

Berätta mer så är det lättare att jämföra!

fru Hä

MrsPuff skrev 2008-08-30 21:00:20 följande:
    HejVi ska åka till Maldiverna för att gifta oss i november, och ni verkar ju ha bra koll så därför vill jag kolla med er...Vi har fått ett pris på 11' för ceremoni inklusive fotograf. Är det dyrt? Har ingen riktig koll på vad det kostar.Är det någon som vet hur fotograferna är? Antar att det inte är någon "riktig" fotograf. Eftersom det bara är vi och vår lilla son har vi ingen backup. Vi har kollat lite på Bandos Island resort? Är det någon som hört nåt om det?Tack på förhand!
  • MrsPuff

Hej
    Vi ville egentligen bara ha det enkelt, men det fanns bara ett färdigt paket att välja på.

Men det som bla ingår är
    Ceremonin med blommor på en "öde" ö
    Proffs (enligt dem) fotograf med minst 70 bilder
    brudbukett
    bröllopsmiddag på stranden
    frukost på sängen
    och lite småsaker som champagne coh sånt

Fru Hä
    Om du vill ha en 'kund' till din resebyrå får du jättegärna kontakta mig för vi har bara prelbokat vår resa än :)

Mvh
    Mrs Puff

• MrsPuff

missade i förra... det är Bandos island det gäller.

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3