• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • stenbruden

Ett tips till alla som ska dit nu... AVIS!!!

Om man gilar att snorkla, åk till vraket som står upp ur vattnet. (bakom Komadoo) Vi tyckte det var grymt där, massor med fisk och man hade bra sikt på vraket.. Ta en speedboat..

Bara slog mig att det kanske är kul att veta

• Emkalo

Tack för tipsen!! Har fått lite prylar från från kompisar som var på Mauritsius och kom hem för ett par veckor sen. All solkräm de inte använt osv, myggspray och aftermyggspray och sånt! Men jag ska köpa med Mygga för det borde man kanske ha med har jag läst i tidigare tråd!

Sen ska jag köpa mer solkräm.

Vi ska absolut till vraket! Låter spännande! Fick ju snorkelprylar för två i bröllopspresent :) så här ska det snorklas på...skönt att slippa hyra!

Men Men Men! Vad är det här för triggerfish jag hört talas om? Är dem farliga? VARFÖR vill dem bita människor? Har läst i Kuredus forum att folk är galet rädda för dem? Folk vill inte snorkla mer. Finns det ngn som vet ngt om dem? Bör man vara rädd för dem?

hur är det med Internet? Frågade per mail till Kuredu och fick till svar att det kostade gaaalet mkt pengar i minuten att ha Internetuppkoppliong på rummet?!?! typ 5 dollar/minuten? Och att man kunde låna dator och Internet i receptionen för liiiite billigare men ändå väääldigt dyrt. Men så skrev dem att man fick gratis uppkoppling i receptionen om man hade "a wifi". Vad betyder det? Ngn som erfarat?

Bara 4 arbetsdgr kvar nu :)

• carand

Hej fur Hä.

Vad brukar du ha för solfaktor i Sverige?

Vi åker på fredag :)
    Mvh
    Carola

fru Hä skrev 2008-10-03 10:04:41 följande:

Hej!JA! Solkräm hemma! Dyrare o sämre på plats. Förslag: på apoteket säljer de ett märke som heter VICHY. De har superbra solkräm för ansiktet. Jag brukar köpa spf 50 och 30 + en flaska 30 från Nivea (den blå) för oss 2 i två veckor och vi använder upp nästan allt. De som sett våra bilder vet att både jag o min man har duktigt med pigment. Solen därnere är löjligt stark och med ordentlig spf kan man vara ute m mer och få finare bränna. Smörj in på morgonen innan ni går ut o börjar svettas. Då hinner det dra in o man behöver inte hålla på o smörja så m under dagen. Man bränner sig även om det är molnigt. Värre än t.ex. Thailand. Gud vad avis jag är! Ha en alldeles underbar resa!!!!!!!!!!fru Hä
  • fru Hä

hej, hej!

Eeeehhhh, oftast ingen alls, är jag rädd...ibland i ansiktiet bara. Bränner mig inte i Sverige. Men akta när vi åker till ekvatorn!

Till Emkalo. Ni behöver INTE vara rädda för Triggerfish. Var bara lugn.

Ha en grymt bra resa!!!!!

fru Hä

carand skrev 2008-10-04 23:22:10 följande:
    Hej fur Hä.Vad brukar du ha för solfaktor i Sverige?Vi åker på fredag :)MvhCarolafru Hä skrev 2008-10-03 10:04:41 följande:
  • carand

Jag brukar inte heller behöva använda solskydd i sverige.
    Måste nog köpa mer än spf 15 nu när vi åker.

Vi längtar så vi håller på att dö...

• JohannaTotte

Nu är jag gift! Vi hade världens mest fantastiska dag. Kan inte sluta le....
    Det sjuka är ju att nu kommer det andra bästa. MALDIVERNA!!
    Vi åker om 4 dagar. Helt sjukt och underbart och fantastiskt:)

• MrsPuff

Grattis!!

bara 4 dagar kvar, härligt... själv måste jag vänta 26 dagar till...

Är det Kuredu ni ska till? Hur ska ni bo??

mvh
    MrsPuff

• Beach Wedding

Hejsan hej!
    Är en tjej på 24 som precis har hittat hit.... vi har börjat planera vårt bröllop inför nästa vinter....

Vi vill gifta oss utomlands å min dröm är Maldiverna.... vill gärna ha lite tips på priser,resebolag osv....åsikter om hur vigseln där nere är och om d e nått man ska tänka på...

Vi kommer att åka med 1 barn som är ca 1 år och vill gärna veta lite hur det har gått för andra som åkt dit med barn?...

Hoppas att vi kan få lite tips och råd härifrån....

Kram kram
    å grattis till alla som redan fått sin maldiverna dröm uppfylld....*le*

• carand

Grattis !!!

JohannaTotte skrev 2008-10-06 11:07:20 följande:
    Nu är jag gift! Vi hade världens mest fantastiska dag. Kan inte sluta le.... Det sjuka är ju att nu kommer det andra bästa. MALDIVERNA!!Vi åker om 4 dagar. Helt sjukt och underbart och fantastiskt:)
  • Emkalo

Vi är ngr stycken som åker nu på fredag va? :) Roligt :)

Grattis till JOhannaTotte!

efter vi kommit hem kanske vi har mer att berätta, Beach Wedding! Men vi reser dock inte med barn!

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3